1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, 2008. november 21 - 23 Jenei Ervin.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Friss diplomások a versenyszektorban
Advertisements

Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Egy lépés a munkahely megszerzéséig képzési projekt az aktív munkakeresés témakörében fiatalok számára IFJÚSÁG, IFJÚSÁGPOLITIKA - ÚJ KIHÍVÁSOK előadó:
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Diplomás pályakezdők a versenyszektorban Tóth István János * - Várhalmi Zoltán + „Felsoktatás és foglalkoztathatóság” Műhelykonferencia a Budapesti.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
M OBILITÁSI HAJLANDÓSÁG VIZSGÁLATA FŐVÁROSI ÁLLÁSKERESŐK KÖRÉBEN Molnár Nikolett PhD-hallgató XI. MRTT vándorgyűlés Kaposvár, 2013.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
A távmunka fejlesztésének lehetőségei és eredményei Simon Gábor Távmunka Tanács elnöke Szociális és Munkaügyi Minisztérium államtitkára Szociális és Munkaügyi.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
GKI Zrt., A humántőke kezelése a kétszázaknál Budapest, október 10. A hazai tudástőke megtartatása FIGYELŐ TOP200 Konferencia Dr. Adler.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
A munka világával kapcsolatos tudás
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
8. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia MOHÁCSI Huba Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka III. évfolyam Témavezető:
10. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia MOHÁCSI Huba Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka Mesterképzés Témavezető:
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
SZEMÉLYZETI MARKETING
Munkaerő-piaci szereplők kapcsolata év a munkaerő-piacon.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Rehabilitáció – Érték – Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési.
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
Velünk egy jobb világért! Fő támogató: Partner: Andersen Munkaerő-piaci Támogató és Képzési Program 11 Lukács András vezető „Esély a munkára – Civil együttműködés.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Látássérült Nők Munkaerőpiaci Reintegrációja a Fehér Bot Alapítványnál A „Sorstárssegítők a Szociális Szférában” című programról.
Karrierlehetőségek a multiknál
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
„Kiút a hátrányos helyzetből” c. projekt innovatív elemei.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
ÁLLÁSHIRDETÉSEK Készítették: Ádámku Renáta Karancsi Diána Nagy Magdolna Percze Dóra Szőllősi László.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
Az én befogadó munkahelyem Fogyatékkal élő egyetemisták, főiskolások munkavállalási preferenciái MMK Campus kutatás november február.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Mentorprogram. A mentorok feladata, hogy segítik a külföldi hallgatókat az ügyintézésben, a beilleszkedésben és bármilyen felmerülő problémával hozzájuk.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
Kompetenciák tartalmi értékelése : A Természetvédelmi Mérnök és Környezetgazdálkodási Agrármérnök BSc szakok megítélése a munkaadók körében.
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Készítette: Pató Gáborné Dr. Szűcs Beáta, egyetemi docens Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Szervezési és Vezetési Tanszék Elérhetőség:
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
Határon túli magyar tanulók teljesítménye a PISA vizsgálatok alapján
Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?
Előadás másolata:

1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin Közgazdaságtudományi Kar Szabadka

2 TARTALOM  A munkába állás modellezése  A vizsgálat tárgyát képező minta jellemzése  Cél és stratégia  A pályakezdőkkel szembeni munkaerőpiaci elvárások  A munkalehetőség felkutatása és a jelentkezés  Kiválasztás és munkába állás  A munkakörnyezetbe való beilleszkedés elősegítése  Következtetések

3 33 A munkába állás vajdasági modellje: adatgyűjtés 2008 februárjában, kérdőívek és mélyinterjúk Észak-vajdaságban (Szabadka, Magyarkanizsa, Zenta, Csóka, Ada) - tanulmányozza 22 munkaszervezet elvárásait a diplomás pályakezdőkkel szemben; I. Kutatási cél II. Stratégia III. Munkalehetőség felkutatása IV. Jelentkezés V. Kiválasztás VI. Munkába állás VII. Beilleszkedés a munkakörnyezetbe

4 A vizsgálat tárgyát képező minta jellemzése Kis és közepes cégek, intézmények a gazdaság különböző szektoraiból. Állami és verseny szektor, fele – fele eloszlása Teljes munkaidős foglalkoztatás 41%-ban értelmiségi munkaerő A tanulmányozott gazdasági minta jellegéből adódóan: JELZÉSÉRTÉKŰ

5 5 A preferált munkavállalói szegmens A megkérdezett vezetők meggyőző többsége pályakezdőket alkalmazna szívesebben a megüresedett értelmiségi munkahelyekre.

6 Cél és stratégia  A pályakezdők célja - munkaerőpiac állapota - elvárások / lehetőségek  A pályakezdők stratégiája - frontális - véletlenszerűség

7 A pályakezdőkkel szembeni munkaerőpiaci elvárások  Pozitív tulajdonságok: időszerű ismeretek, ambiciózusság, rugalmasság, dinamikusság.  Negatív tulajdonságok: tapasztalatlanság Az egyetemi képzéssel kapcsolatosan: o jelentős – választott szakirány, szorgalmi tevékenység o nem jelentős – egyetemi átlageredmény  Előny: állami egyetem, szerbiai egyetemi diploma  Hátrány: magán egyetem, külföldi/magyarországi egyetem

8 Szükséges képességek: A felsőfokú végzettség, szakmai kompetencia és szaktudás. Elvárások: - számítógépes ismeretek - idegen nyelvek ismerete (angol nyelv) A magyar anyanyelvű pályakezdőkkel szembeni elvárás: az államnyelv felsőfokú ismerete Kívánt emberi tulajdonságok: - kommunikációs készség, - megbízhatóság - jó csapatjátékos.

9 9 A munkalehetőség felkutatása és a jelentkezés A munkaerő-piac kommunikációs csatornáinak használata

10 Kiválasztás és munkába állás  Kiválasztási technikák

11 A tesztek használatának részaránya

12  A munkába állás jogi keretei

13 A munkakörnyezetbe való beilleszkedés elősegítése  A munkakör specifikus ismeretek elsajátítása

14 A volontőrök és gyakornokok alkalmazása

15 Következtetések a vajdasági munkába állási modellről:  Munkahelyek meghirdetése: - újságok - Nemzeti Foglalkoztatási Intézet  Kiválasztás: - állásinterjú - próbamunka - tesztek  Alkalmazási módok: - gyakornok - próbaidő  A munkakör specifikus tudás elsajátítása: - tapasztaltabb munkatársaktól JAVASLAT: A versenyképességre fókuszáljunk!

16 A kutatásomról bővebben e könyvben, amit szeretettel ajánlok! Kiadó: Vajdasági Módszertani Központ, Szabadka, Szerkesztették: Barlai Jenő, Gábrity Molnár Irén) A kutatásomról bővebben e könyvben, amit szeretettel ajánlok! Esély és esélyegyenlőség - Kiadó: Vajdasági Módszertani Központ, Szabadka, Szerkesztették: Barlai Jenő, Gábrity Molnár Irén)

17 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!