Családi vállalkozások - prezentáció
A vállalkozás története A vállalkozás alakulásának időpontja (az se baj, ha a háború előtt) Az alapítók (családi viszonyaik, nevük, koruk) Az alapítás motivációi A profilválasztás szempontjai Lényeges fordulópontok a kezdetektől napjainkig (mi történt, miért történt, hogy jöttek ki belőle - nemcsak annyit, hogy jól vagy rosszul, hanem, hogy be kellett-e szállnia másnak egy időre a háború alatt, s visszakapták-e, hogy ott folytatták-e, ahol abbahagyták, vagy miben nem, profilváltoztatások és annak okai, szűkülés, bővülés, költözés, stb. s ezek tartalma, okai, időpontokkal) A generációváltások történetei - ha voltak - és időpontjai (az előző pontban csak említse, itt fejtse ki!)
A vállalkozás jelenlegi jellemzői Földrajzilag hol van? A településen belül hol van - ha ez valamiért lényeges (vevőforgalom, környezetvédelem, szállítási távolság, a telephely ára, a tulajdonos birtoka, stb.) Jogi formája (és az eddigi változások e téren időponttal) Tulajdonosi szerkezet (hányadrész kié) Szervezeti felépítés és/vagy munkakörök
A vállalkozás működése Kik dolgoznak benne? Miért éppen ők? Kinek mi a feladata - ha még nem írta Adódnak-e konfliktusok?Ha igen, miből? Családtagok között is? Van olyan tevékenység a vállalkozásban, amit csak családtagra lehet bízni? (Családtagtól kérdezze!) Van olyan tevékenység, amit külső szakemberre kell bízni?
Generációk A vállalkozást hányadik generáció vezeti? Hány generáció dolgozik benne? Sorolja fel, s azt is, hogy melyik mit csinál! Készül-e a következő generáció az utódlásra?Ha igen, hogyan? (munka, tanulás korábban, most, nemsokára) Miért érdeme folytatni?Miért nem érdemes folytatni?
Család és vállalkozás Milyen előnyei, erősségei vannak a vállalkozásnak amiatt, hogy családi cég? Hogy használják ki? Milyen hátrányai vannak annak, hogy ez családi cég? Hogy küszöbölik ki ezeket a gyengeségeket? Hogy választódik ki – választják ki az utódot? A gyerekeket bevonják a vállalkozásba? Hogyan? Azok szívesen kapcsolódnak be? Miért igen, vagy miért nem?
A vállalkozás piaca A vállalkozás célcsoportja, vevői, ügyfelei A vállalkozás versenytársai (nem kell az összes, csak néhány jellemző, s hogy miért) Termékösszetétel,szolgáltatások Árpolitika Értékesítési csatornák - és hogy hogy alakultak ki Reklám - egyéb marketing kommunikáció Miben versenyeznek a versenytársakkal? -miben jobbak, stb. A kereslet várható alakulása
A vállalkozás pénzügyei Most hogy álla vállalkozás? Hogy futott fel (évek megjelölése) a vállalkozás, vagy hogy, hányszor, miért ment le? Kapott-e támogatást – mire, honnan, mikor? Voltak-e, vannak-e likviditási gondjai? Hogyan használják fel a vállalkozás jövedelmét? (visszaforgatás, mindenki megkapja, a családé lesz a haszon) Van-e rajta vita? Miféle? Mennyiben válik szét a család és a vállalkozás jövedelme?
Tanulságok, jövőkép Tervezik-e a vállalkozás bővítését? Ha igen, akkor hogyan? Ha nem, akkor miért nem? Ha lenne 3 kívánsága, mi lenne az?