Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B
INKLÚZIÓ Társadalmi idea - napi gyakorlat Dr Varga Aranka PTE BTK NTI
Egyenlő hozzáférés MI? Esélyegyenlőség Méltányosság Minőségi oktatás HOGYAN? Egyenlő bánásmód Inklúzió Inkluzív pedagógia
Esélyegyenlőség – egyenlő bánásmód Hátrányos megkülönböztetés kizárása Törvénnyel biztosított (2003. évi CXXV. Tv.) Integráció lehetősége
A méltányosság az INKLÚZIÓ szemlélete mentén Társadalmi idea Befogadás folyamata Kirekesztés – kirekesztődés ellen ható tevékenységek Egyéni és csoportszinten értelmezhető
A méltányosság az INKLUZÍV PEDAGÓGIA szemlélete mentén Az egyént tekinti a maga egyediségében és komplexitásában Társadalmi rétegződésben betöltött hely, kulturális hovatartozás, egyéni adottságok mentén Mindezekre alakít ki befogadó pedagógiai gyakorlatot
A minőségi oktatás szemlélete hatékonyság méltányosságeredményesség
Az INKLUZÍV PEDAGÓGIA gyakorlata Osztálytermi gyakorlat –Együttműködés alapelvei mentén kialakított pedagógiai eszközrendszer Tananyagtervezés bementi mérésre alapozottan Tanulási folyamat differenciáló, kooperáló gyakorlata Mérés és értékelés a hozzáadott érték mentén és a korrigáló funkciójú visszacsatolás érdekében Intézményi gyakorlat –Együttműködés alapelvei mentén kialakított szervezeti működés
Köszönöm a figyelmet!