Sportági mozgásformák gyűjteménye

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv
Oktatásszervezés gyakorlat tavasz VIZSGAANYAG Tudásszintek, beválás.
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
A koordinációfejlesztés lehetősége
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
A jövő és ami mögötte van – eladás tervezés az abasban XI. abas vevőfórum, Balatonlelle június 6. – 8.
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
Szélessávú jelfeldolgozás kihívásai Készítette : Fürjes János.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
A gimnasztika szaknyelve
A projektmenedzsment fogalma
Képességfejlesztés gyermek korosztályban
A munka világával kapcsolatos tudás
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
A talajok mechanikai tulajdonságai III.
Gyermekvédelmi politika I. Levelező tagozat 2008/09. tanév/őszi félév.
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
Húshasznosítású tehenek küllemi bírálata (francia rendszer)
Programozás C-ben Link és joint Melléklet az előadáshoz.
Ugródeszka használata
TÁMASZUGRÁSOK OKTATÁSA 2012.
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
Testnevelés tantárgypedagógia 7. ea.
A testnevelési tanterv.
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
Vállalkozások elemzése
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Készségfejlesztő és viselkedésmódosító csoportok tervezési modellje I. I. A csoporttagok fejlődésének tervezése 1.Mérd fel, hogy milyen deficitekkel és/vagy.
A GYEMSZI közbeszerzési feladatai 1.GYEMSZI saját közbeszerzései 2.GYEMSZI irányítása alatt lévő intézmények közbeszerzéseinek ellenőrzése, felügyelete.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Átlátható projektek az abas-ban. Projekt fogalma Project => előrevetítés Cél elérése érdekében végzett tevékenységsorozat.
Mozgásterápia a mindennapi gyakorlatban
KERÓSOK Egy kerékpáros webshop fejlesztése 1. Kezdetek ? ? ? 2.
A MARKETING FOLYAMATA.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Hosszú dokumentumok kezelése.
Az egész számok szorzása
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Mozgáskoordináció.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Pedagógus értékelési rendszer
Variálható Sport Létra 3D a kosárlabdázók fejlesztésében
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE A Magyar Mérnöki Kamara szerepe a közbeszerzési szabályozásban Dr. Virág Rudolf főtitkár.
Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.
Testnevelés tantágypedagógia 10. A mozgásfejlődés.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
A koordinációs képességek felosztása és fejlesztési lehetőségei
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
„Színes Mesevilág” Prevenciós Mesecsoport az óvodákban és iskolákban
Előadás másolata:

Sportági mozgásformák gyűjteménye Javaslat a mozgásanyag feldolgozásához

Az alapvető mozgások, mozgásformák A rendszer elérés DEDUKTÍV útja. Sportág 1. Sportág 2… Középiskola 14-18 év Középiskola 14-18 év Sportági rendszerezés szerint! Felső tagozat 7. 8 fokozat Felső tagozat 7. 8 fokozat 6. fokozat 6. fokozat 5. fokozat 5. fokozat Átmeneti mozgásanyag Minőségi váltás! IV. fokozat IV. fokozat III. fokozat Sportági mozgásformák szerint!! II. fokozat I. fokozat 6 éves kor A testi-, lelki fejlődés aktuális lehetőségei szerint a FUNKCIONÁLIS MOZGÁSFORMÁK fejlődésének időszaka! 5 éves kor 4 éves kor 3 éves kor A rendszer elérés INDUKTÍV útja. Születéstől 3 éves korig.

Sportágak, mozgásformák és a mozgásfejlesztés összefüggése! Speciális sportági fejlesztés Sportágak Általános mozgásfejlesztés mellett specializálódás Kulturafüggő sportági mozgásformák. A világ megismerésének igénye által generált funkcionális mozgásformák. Funkcionális mozgásfejlesztés

A CÉL, FELADAT, GYAKORLAT strukturálása, tervezése I. CÉLmeghatározás = A cselekvési biztonság fejlesztése ugrásokban! II. FELADAT-meghatározás = A cél alapján a fejlesztendő feladatok meghatározása: Pl.: - ugróügyesség fejlesztése (ugrás minden variációban) - ugróerő fejlesztése (mozgástanulás gyakorlás közben) III. GYAKORLAT-tervezés = A feladatok megvalósításának kivitelezése: - 1. Gyakorlat tervezése Gyakorlási, végrehajtási szempont megadása. - 2. Gyakorlat tervezése Gyakorlási, végrehajtási szempont megadása. IV. Kapcsolódó tulajdonságfejlesztés = A feladatok megvalósításának kivitelezése: - 1. Gyakorlat tervezése Hozzátartozó speciális tulajdonság. - 2. Gyakorlat tervezése Hozzátartozó speciális tulajdonság.

Játékos ugrásgyakorlatok Sor szám Feladatok Gyakorlatok Gyakorlási szempont Tulaj donság 1. Ugrás minden variációban ugróügyesség és ugróerő fejlesztése Szökdelés páros lábon, bal és jobb lábon, terpeszben, lábkeresztezéssel, bal-páros-jobb-páros, előre – hátra, jobbra – balra is, stb. Az előre eltervezett ugrás végrehajtása. Ugróerő fejlesztés Pl. Pontos ságra törekedj! 2. Ugróügyesség, ugróerő, dinamikus egyensúlyérzék fejlesztése. Szökdelés helyben lábfelhúzással, keresztezéssel negyed-, fél-, egész fordulattal. Csak olyan magasra ugorj, hogy az egyensúly megmaradjon! Figyelj magadra, jelezd ha jól sikerül.