Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr A kérdőívek céljai Állapotfelmérés – keresztmetszeti (egyszeri), longitudinális (többszöri, folyamatos). Pl. életmód, szokások vizsgálata Közös tevékenységhez a célcsoport megismerése Visszacsatolás tevékenységekről, termékekről – programok értékelése
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr Milyen legyen a kérdőív? Tudományos kritériumoknak megfelelő – célkitűzésekre, hipotézisekre épül. Érthetőség -nyelvezete igazodjon a vizsgálati csoporthoz Validitás – érvényesség – célokhoz illeszkedő Objektivitás biztosítás – amennyiben megismételnék a felmérést, ugyanazon válaszokat kellene kapni. Kódolhatóság – számszerűsíthetőek legyenek a válaszok a statisztikai számításokhoz
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr Kérdőíves módszerek A kérdőív szerkezete: Azonosító kérdések – a vizsgálati mintát jellemző kérdések A speciális témát érintő kérdések – a tudományos célkitűzésekre irányuló Ellenőrző kérdések – kapcsolódik egy előzőleg már feltett kérdéshez. Ezekkel ellenőrizhető, hogy a vizsgálati személy valóban érti-e a kérdést. Ellenőrző kérdések – kapcsolódik egy előzőleg már feltett kérdéshez. Ezekkel ellenőrizhető, hogy a vizsgálati személy valóban érti-e a kérdést.
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr Azonosító kérdések Férfi, nő; életkor; iskolai végzettség; lakhely… Kérdésfeltevéshez kötődő kérdések: Milyen környezetben végez rekreációs tevékenységet Milyen kedvenc tevékenységei vannak Milyen motiváció Milyen hatást érez…. Igazoló kérdések Ha szereti a fizikai aktivitást, milyen intenzitással végzi
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr A speciális témát érintő kérdések Céljai: Definíciókat megismerő – vajon a válaszadó ugyanazt érti-e a kérdésen, mint a válaszadó? Pl. Egészségesnek érzi-e magát? Szeret-e sportolni? Kérdésfeltevésekre válaszadó Hipotéziseinket igazoló – amennyiben azt feltételezem, hogy mindenki egészségesnek érzi magát, akkor direktbe kérdezzek rá. Háttértényezőket kereső – pl. egészségindikátorok keresése.
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr Ellenőrző kérdések Céljai: Bevezetése egy célirányos kérdésnek - Utalás az előző kérdésekre A válaszadás hitelességének vizsgálata Pontosítás