Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Kompetencia és Tanácsadó Központ bemutatása Tóth Zsófia Kata Szociális Szolgáltatásokért Egyesület Pécs, október 28.
Advertisements

Az iskola pedagógusainak válaszai a kérdőíves felmérésre.
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Az UNILO projekt hozzájárulása a tanulási eredmény-orientált képzési programok kialakításához Zarka Dénes.
MATARKA felhasználói szokások az SZTE Egyetemi Könyvtárban Minkó-Csontos Anna MATARKA Szakmai Találkozó Nyíregyháza.
Vélemények a tehetségről
SZÁMÍTÓGÉPES JÁTÉKOSOK MOTIVÁCIÓINAK LONGITUDINÁLIS VIZSGÁLATA Kiss Orhidea Edith Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi.
Egyetemes értékek az egyetemen kutatás
MaYoR elektronikus napló
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
A honvédtisztjelöltek lelkiállapotának vizsgálata
Híradók a közvéleményben június 16. Az adatok forrása : június 6-9. között készült 1000 fős telefonos kutatás.
Határ menti társadalmi kapcsolatok a lakossági kérdőívek alapján „A határ mentiségtől az integrált határrégióig” konferencia Liszt Ferenc Konferencia és.
@ccess:az információs társadalom fejlesztési stratégiaalkotási projektje A projekt a Szlovénia- Magyarország- Horvátország Szomszédsági programban az Európai.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Projektértékelő kutatások alprojekt, reintegrációs adatbázis „TEtt - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 15. Siófok.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK
Tájékozódás az interneten az agyvérzés témakörében
Készítette: Magyar Orsolya
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
A kutatás terve Kutatási célok Elemzési egységek Idődimenzió
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben” IX. Országos Konferencia Budapest, február 23–24. Mit esznek a Szigetlakók, és mit gondolnak.
SZÜLŐK LÁZZAL, LÁZCSILLAPÍTÁSSAL KAPCSOLATOS ISMERETEI
1956-osok életút jellegzetességei a Kádár- korszakban Szerző: Makai Vivien Konzulens: Dr. Valuch Tibor Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Szociológia.
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Felhasználói kérdőíves felmérés a MEK-ben Moldován István OSZK MEK.
Verseny és Szabályozás konferencia
Egy 20 évvel ezelőtt indult pedagógiai kísérlet eredményességi vizsgálatainak töredéke Visszapillantás az első logopédiai osztály indulására és a rendelkezésre.
Magatartástudományi Intézet
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Quality Management C. No QM08 Agenda Setting KFT,,Két keréken,, - igény felmérés és tracking
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
Egyetemes értékek az egyetemen Lovasné Avató Judit A kutatás módszertana.
ISO GONDOLKODÁS ELÉGEDETT-E A BETEG?  DR.TAKÁCS EMERENCIA.
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Házi kedvencek – Haramiáné Kovács Mária.
Iszony vagy viszony - Magyarország megítélése az Európai Unió tagállamaként - Pavlics Tamás -
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Kutatásmódszertani dilemmák
Marketing információs
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Munkatársak alkalmasságának vizsgálata „Szolgálni, mint a fény”
Középiskolások pénzügyi kultúrája felmérés eredményei Dr. Kovács Péter
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
Megújul a Magyar Földrajzi Társaság Az on-line felmérés eredményeinek értékelése Készitette: Erőss Ágnes – Mohai Andrea – Zimay Krisztián MFT évi.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
Balatonboglár, március 24.1 A szakértői munka tudományos megalapozottsága, lépései, módszerei, eszközei „A tájékozott szakértő” Szakmai és jogi ismeretek.
TÁMOP A-14/ „TIE”-KUTATÁSOK DECEMBER ZALAEGERSZEG.
IBD betegek életminőségét befolyásoló objektív és szubjektív körülmények felmérése Június MCBBE egyesület beteg tagjai között végzett kérdőíves felmérés.
Dr. Szilágyi László (Nyíregyház Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium)
Kérdőív elemzés a kajak-kenu sportág közreműködői körében a dopping ellenes tevékenységben való pontosabb stratégia kialakításához Célkitűzés Kérdőíves.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Balatonboglár, március 24.
Báthory Zoltán: Pedagógiai értékelés (A mérés, értékelés szerepe a pedagógiai folyamatban és az intézmény-rendszerben). MÉCS konferencia, Kecskemét,
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK

Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr A kérdőívek céljai Állapotfelmérés – keresztmetszeti (egyszeri), longitudinális (többszöri, folyamatos). Pl. életmód, szokások vizsgálata Közös tevékenységhez a célcsoport megismerése Visszacsatolás tevékenységekről, termékekről – programok értékelése

Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr Milyen legyen a kérdőív? Tudományos kritériumoknak megfelelő – célkitűzésekre, hipotézisekre épül. Érthetőség -nyelvezete igazodjon a vizsgálati csoporthoz Validitás – érvényesség – célokhoz illeszkedő Objektivitás biztosítás – amennyiben megismételnék a felmérést, ugyanazon válaszokat kellene kapni. Kódolhatóság – számszerűsíthetőek legyenek a válaszok a statisztikai számításokhoz

Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr Kérdőíves módszerek A kérdőív szerkezete: Azonosító kérdések – a vizsgálati mintát jellemző kérdések A speciális témát érintő kérdések – a tudományos célkitűzésekre irányuló Ellenőrző kérdések – kapcsolódik egy előzőleg már feltett kérdéshez. Ezekkel ellenőrizhető, hogy a vizsgálati személy valóban érti-e a kérdést. Ellenőrző kérdések – kapcsolódik egy előzőleg már feltett kérdéshez. Ezekkel ellenőrizhető, hogy a vizsgálati személy valóban érti-e a kérdést.

Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr Azonosító kérdések Férfi, nő; életkor; iskolai végzettség; lakhely… Kérdésfeltevéshez kötődő kérdések: Milyen környezetben végez rekreációs tevékenységet Milyen kedvenc tevékenységei vannak Milyen motiváció Milyen hatást érez…. Igazoló kérdések Ha szereti a fizikai aktivitást, milyen intenzitással végzi

Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr A speciális témát érintő kérdések Céljai: Definíciókat megismerő – vajon a válaszadó ugyanazt érti-e a kérdésen, mint a válaszadó? Pl. Egészségesnek érzi-e magát? Szeret-e sportolni? Kérdésfeltevésekre válaszadó Hipotéziseinket igazoló – amennyiben azt feltételezem, hogy mindenki egészségesnek érzi magát, akkor direktbe kérdezzek rá. Háttértényezőket kereső – pl. egészségindikátorok keresése.

Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr Ellenőrző kérdések Céljai: Bevezetése egy célirányos kérdésnek - Utalás az előző kérdésekre A válaszadás hitelességének vizsgálata Pontosítás