Ösztönzésmenedzsment Korén Andrea 2008. március 31.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
CAFETERIA RENDSZER Employee Benefit Kft.
Advertisements

Béren kívüli jutatások 2012 IVSZ Badak Béla okl.könyvvizsgáló
CAFETERIA RENDSZER
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Foglalkoztatói nyugdíj
Bérezés és ösztönzés a szervezetekben
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Ahol a nők nincsenek hátrányos helyzetben Patai Ágnes humánpolitikai igazgató november 15.
A családbarát intézkedések előnyei, hasznai és lehetőségei
Strictly confidential Templates English version 11/
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
1 6. előadás. 2 Ösztönzés menedzsment II. Money,money,money moooooneeeeeey.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalkozásgazdaságtan 5. Előadás
Emberierőforrás-ellátás
6. előadás.
6. előadás.
Ösztönzésmenedzsment
Ösztönzésmenedzsment
Emberi erőforrás menedzsment
1 Pepper Rendszerház Zrt. Kafetéria rendszer a VIP Humánpolitikai Rendszerben.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Munkaerő, foglalkoztatás
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Minőségdíjak.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bérezés, juttatások, ösztönzés
Ösztönzésmenedzsment
Ösztönzésmenedzsment Ösztönzés, bérezés, juttatások
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Cafeteria 2011 Dr. Orbán Ildikó.
A vállalkozási lehetőségekről gyermekgyógyászként Dr. Masszi György.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
Munkaköri leírás, Markov analízis
Motiváció.
Vállalatgazdaságtan II. – HR 5. Bérezés, ösztönzés
Üzemi Tanács Általános ismertető
7. előadás. Részben ismétlés !!!!!!!!!!!!! I. Időbér rendszerek 1)Besorolási és tarifa rendszerek 2)Szenioritáson alapuló bérrendszer 3)Kompetencia alapú.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bérezés, juttatások, ösztönzés Dr. Gyökér Irén BME MBA képzés 2005 ősz.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
Lényeges változás, hogy a kedvezményes juttatások ismét kapnak egy összevont korlátot évi Ft értékben A kedvezmény összege csökken évhez.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
Civil Partnerség V. Regionális Konferencia Felnőttképzés és esélyegyenlőség – civil lehetőségek Aranyi Magdolna „Lépj egyet előre!” projektmenedzser 2007.
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék Bérezés, ösztönzés Emberierőforrás-menedzsment.
Társadalmi tudatformálás
Az üzletek operatív működtetése
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
PÉLDÁK.
BME Részidős Mesterképzés 2015 tavasz
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Kiegyenlítő (kompenzációs) bérkülönbségek
Készítette: Farkasné Veres Edina
Félig állandó munkaerőköltségek
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Félig állandó munkaerőköltségek
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Félig állandó munkaerőköltségek
A munka díjazása.
Kiegyenlítő (kompenzációs) bérkülönbségek
Előadás másolata:

Ösztönzésmenedzsment Korén Andrea március 31.

1. Ösztönzés az EEM-en belül Célja: az ösztönzési politikának, stratégiának, gyakorlatnak és rendszereknek a kifejlesztése és alkalmazása, melyek elősegítik az adott szervezet céljainak elérését a megfelelő emberek megszerzése, megtartása és motiválása által ösztönözze a dolgozókat a munkaidő ledolgozására, képességek fejlesztésére, rugalmas munkavégzésre, előléptetésre való törekvésre, a szervezet eredményéhez való minél nagyobb hozzájárulásra speciális: a nk vállalatoknál a versenyképes bérszint nyújtása a helyi munkaerőnek, és a külföldi kiküldöttek ösztönzési csomagja

Az ösztönzésmenedzsment alapfogalmai Ösztönzésmenedzsment: külső és belső motiváció + nem pénzbeli és pénzbeli ösztönzés Ösztönzés~javadalmazás: bér+kiegészítései+juttatások Ösztönzési rendszer részei:  ösztönzési politika: főbb elvi iránymutatás, a javadalmazás alapelvei  ösztönzési stratégia: szervezeti stratégiához  ösztönzési gyakorlat A jó ösztönzési rendszer:  - rugalmas  - hatékony  - differenciálni képes  - nem túl költséges

 - legyen összhangban az elvégzett munkával  - méltányos más munkához a szervezetben  - versenyképes hasonló munkához más szervezetben  - nem csak ktgként, beruházásként való kezelése Szervezeten belüli bérstruktúra kialakítása (szerv-en belül konzisztens bérstruktúra)  - magasabb végzettségűek nagyobb felelősséget kapnak, komplexebb munka, több fizetés  - munkakörök alapos ismerete szükséges hozzá 2. Ösztönzési rendszer megtervezése

A bérek piaci versenyképességének biztosítása a munkaerőpiac rendszeres figyelése szükséges akkor értékesek a munkaerőpiaci információk, ha pontosak és reprezentatívak, hasonlót hasonlóval vetnek össze, frissek, könnyen áttekinthetők, jelzik a szükséges teendőket rendszeres jövedelemszint-tanulmányok : munkakörönként alapbér, bónusz, teljes bér, juttatások hasonló munkakört hasonlóval összevetni: szempontok meghatározása, az időpontok megadása, résztvevők köre munkakörök összevetésének lépései: 1. mkör megnevezése 2. kötelességek és felelősségek leírása 3. rövid mköri leírás 4. teljes mköri leírás 5. mkör-megfeleltetés 6.mkör-értékelés fizetést és szóródást adnak meg (kvartilis, decilis) vannak korlátozott és korlátlan hozzáférésű tanulmányok ezek után annak eldöntése, hogyan viszonyuljon a piachoz (piaci elhelyezkedés)

3. Ösztönzési csomag Részei: alapbér: időbér, teljesítménybér, kombinált bérforma változó bér: egyéni v csoportos teljesítményhez kötik juttatások Az alapbér kiegészítő elemei:  bérpótlék  prémium  jutalék  nyereségrészesedés  részvényjuttatás  részvényopció  Golden hello  jutalom  borravaló  kiegészítő fizetés  egyéb bér

Az iskolai végzettség szerinti keresetátlagok fizikai és szellemi munkakörökben (2004)

Kereseti átlagok régiónként nemenkénti bontásban (2004)

Keresetek átlagos alakulása 2005-ben

Juttatások A juttatások céljai:  a dolgozók szervezet iránti elkötelezettségének növelése  személyes szükségletek kielégítése  dolgozókkal való törődés kimutatása  segíti a szervezethez való pozitív hozzáállás létrejöttét

A jó juttatási rendszer:  dolgozók igényeit kielégíti  növeli a közvetlen pénzbeli ösztönzés értékét  versenyképes a munkaerőpiacon  költséghatékony  adókímélő  rendszeresen felülvizsgált és módosított A juttatási rendszer kidolgozásakor meg kell határozni:  a juttatások fajtáit  a juttatások mértékét  arányát az ösztönzési csomagon belül  jogosultak körét  választásra van-e lehetőség a juttatások között  tekintettel kell lenni a törvényi és adóelőírásokra

A juttatások típusai 1. A juttatás célja szerint  nyugdíjbiztosítás  személyes biztonság növelése életbiztosítás balesetbiztosítás egyéni egészségügyi biztosítás állandó egészségügyi biztosítás utazási biztosítás végkielégítés karrier-tanácsadás (munkaviszony megszüntetésekor

 pénzügyi támogatás kedvezményes vállalati hitelek kedvezményes áruvásárlási kölcsönök utazási hozzájárulás albérleti hozzájárulás átköltözési segély vállalati termékek kedvezményes megvásárlása tagdíjfizetés átvállalása szakmai szervezetekben  Személyes szükségletek kielégítése pótszabadság szabadnapok alkotói szabadság tanulmányi szabadság vállalati bölcsőde, óvoda üzemorvos nyugdíj előtti tanácsadás pénzügyi tanácsadás sport- és szabadidős tevékenységek: vállalati üdültetés tanulmányok támogatása

 Vállalati gépkocsi státusz gépkocsi munkakörhöz nélkülözhetetlen gépkocsi gépkocsi-költségtérítés saját gépkocsi üzleti célú használatakor ingyenes buszjárat  Egyéb juttatások: étkezési hozzájárulás: kedvezményes étkeztetés ruhapénz telefonszámla-térítés hitelkártya autótelefon mobiltelefon: fax tanfolyami költségekhez való hozzájárulás banki szolgáltatások ingyenessé tétele

 nem specifikálható juttatások státusz hatalom elismerés képzési lehetőségek előmenetel jó munkakörülmények jól működő szervezet rugalmasság munka és magánélet összeegyeztetésének elősegítése 2. A juttatásra jogosultak köre szerint 1. Mindenkinek járó juttatások 2. Választható juttatások

Cafeteria rendszer A kafetéria bevezetésének okai:  jelentős költségeket, csökkentheti adóterheit  a dolgozókat nagyobb teljesítményre sarkallja és jobban motiválja A kafetéria rendszer jellemzői:  a választás szabadságát adja meg a dolgozóknak  a munkavállaló nem kapja a juttatásokat, hanem kiválasztja. A rendelkezésre álló pénzösszeg akár csak egyfajta juttatásra is felhasználható.  Keretösszeg: max Ft/év

A kafetéria rendszer előnyei:  a dolgozók így pontosan látják, mennyit is költ rájuk a vállalat, hiszen minden elem forintosítva van.  kifejezhető a dolgozók megbecsülése, ugyanis ezek az „extrák” költséghatékony módon növelik a dolgozók elkötelezettségét a cég iránt.  a választható béren kívüli juttatások pótlólagos versenyelőnyt jelentenek a vállalat számára  a dolgozók egyéni preferenciáik alapján állíthatják össze a csomagot, így a számukra legkedvezőbb juttatási formát valósíthatják meg  a rendszer rugalmas juttatási formát jelent, hiszen minden egyéni igényhez alkalmazkodik  a dolgozók igazságosabbnak ítélik meg ezt a rendszert, mint a hagyományos szociális-jóléti juttatási rendszert  a juttatások költségei ellenőrizhetők, így megtervezhetőkké válnak, ezáltal a vállalat jelentős költségeket takaríthat meg  a vállalat számára pénzügyi szempontból előnyös, hiszen adómentes  a juttatások ösztönző hatása nő A kafetéria rendszer hátrányai:  a dolgozóra hárul a juttatások adóvonzatának viselése  az adminisztratív költségek magasak  nem alkalmazkodik az igényekhez  nem kommunikálják megfelelően a dolgozó felé

Köszönöm a figyelmet!