Településmarketing Imázsaudit (folytatás). 2 Dunning-Norman-féle kutatás Tényezősorrend: 1. város- / régióimázs 2. helyi kulturális, 3. nyelvi, 4. kényelmi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Megújuló forrásokból előállított villamos energia támogatása
Advertisements

Gondolatok Sárospatak iskolavárosi helyzetéről Sárospatak, okt. 20.
A CBC-programok és a területi kohézió Budapest, június 6.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Az ÉRÁK szerepe a megújuló szakképzésben- felnőttképzésben Soós Roland ÉRÁK.
Vállalati Gazdaságtan
Regionális gazdaságtan 4.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
A nemzetközi üzleti élet etikája
2011. március 20. Disztribúciós hálózat Zsibrita Mátyás –
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A vállalkozások környezete
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
Településmarketing Értékaudit.
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
Kompetenciamarketing Stratégiai tervezés folyamata
Egészségpolitika.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG VIII. VÁNDORGYŰLÉSE Debrecen, november Az idegennyelv-oktatás szerepe a szervezeti és regionális versenyképességben.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Önkormányzatok turisztikai feladatai
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
ÚJ MAGYARORSZÁG FEJLESZTÉSI TERV DR. NÉMETH IMRE AUGUSZTUS 7.
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Magyarországi vezetékes szállítás fő vonalai
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
A hátrányos helyzetű munkavállalók munkaerő-piaci integrációja, mint a gazdasági stabilitás fontos tényezője Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum.
VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL: NAGYVÁROSOK KREATÍV FEJLESZTÉSE LUKOVICH TAMÁS, PhD.
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
PARTNERSÉG. Schwertner János Mi a partnerség? Különböző (magán, társadalmi, gazdasági) kapcsolatokban: Különböző (magán, társadalmi, gazdasági) kapcsolatokban:
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
A lisszaboni stratégia és a magyar foglalkoztatáspolitika Kordás László április 29. Balatongyörök.
Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? december 2.
Hol használjuk? küldő jel csatorna fogadó Partner háttérismeretei Partnerrel való viszonyunk Partner motivációja Kiegészítő mechanizmusa Hely Idő.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Bevásárlóközpontok harca Tatabányán Kovács András Selye János Egyetem Kutatóintézete.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Telephelyválasztási tényezők Regionális gazdaságtan 4. gyakorlat.
1 Versenyképesség – Befektetési klíma – Adórendszer dr. László Csaba, partner augusztus 27.
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
Dr. Göndöcs István Pécs Mj. V. Hosszú és Középtávú Stratégia végrehajtása Javaslat a Pólus program fejlesztési irányainak kiegészítésére.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében Sóska Renáta II. évf. Regionális és környezeti gazdaságtan, MA A járműipar gazdasági hatása.
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás.
PÉCS FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA A VÁLLALKOZÓI SZFÉRA SZEMSZÖGÉBŐL
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
A tudás szerepe a járműiparban – bevezető gondolatok
Európai Uniós ismeretek
Előadás másolata:

Településmarketing Imázsaudit (folytatás)

2 Dunning-Norman-féle kutatás Tényezősorrend: 1. város- / régióimázs 2. helyi kulturális, 3. nyelvi, 4. kényelmi tényezők 5. eü-i és oktatási intézmények 6. lakáshelyzet 7. önkormányzat anyagi segítsége 8. elérhetőség 9. helyi munkaerő

3 Telephelyválasztás Mo-n Beruházás megvalósításának közvetlen költségeivel összefüggő tényezők Beruházás megvalósításának közvetlen költségeivel összefüggő tényezők Megvalósult üzem működtetésének feltételeire, hatékonyságára ható tényezők Megvalósult üzem működtetésének feltételeire, hatékonyságára ható tényezők Piac közelségével, annak minőségével összefüggő tényezők Piac közelségével, annak minőségével összefüggő tényezők „Puha” tényezők (egyéb adottságok) „Puha” tényezők (egyéb adottságok)

4 Telephelyválasztás Mo-n Előnyös tényezők: alacsony ipar- és infrastruktúra telepítési költségek alacsony ipar- és infrastruktúra telepítési költségek hatékony helyi gazdaságtámogatási rendszer hatékony helyi gazdaságtámogatási rendszer jó minőségű szabad ipari területek jó minőségű szabad ipari területek

5 Telephelyválasztás Mo-n Hátrányok: kvalifikált munkaerő hiánya kvalifikált munkaerő hiánya vevők és beszállítók viszonylagos távolsága vevők és beszállítók viszonylagos távolsága

6 Kedvelt beruházási formák Mo-n 1. Helyi vállalat megvásárlása 2. Önálló zöldmezős beruházás 3. Közös vállalat létrehozása helyi partnerekkel 4. Ipari parkba telepedés 5. Közös vállalat létrehozása nem helyi partnerekkel 6. Tartós kapacitás- vagy területbérlet

7 Kooperációs imázs Beszállítókkal szembeni elvárás Beszállítókkal szembeni elvárás Tényezők: Tényezők: ár szükséges, de ár szükséges, de minőség nem elégséges minőség nem elégséges rugalmasság feltételek rugalmasság feltételek pénzügyi stabilitás pénzügyi stabilitás korábbi kapcsolatok korábbi kapcsolatok referenciák referenciák

8 Piacimázs Potenciális és tényleges méret Potenciális és tényleges méret Piacméret változása Piacméret változása Keresleti struktúra jellege Keresleti struktúra jellege Fogyasztói preferenciák Fogyasztói preferenciák Árérzékenység Árérzékenység Minőségtudatosság foka Minőségtudatosság foka

9 Társadalmi imázs Célcsoport-elvárások Célcsoport-elvárások Sztereotípiák Sztereotípiák Társadalmi cselekvés Társadalmi cselekvés Intézményrendszer Intézményrendszer Identitástudat, társadalmi kohézió Identitástudat, társadalmi kohézió

10 Ökológiai imázs Élet környezeti feltételei Élet környezeti feltételei (környvédelmi, eü-i, kényelmi feltételek) Gazdasági tevékenység környezeti feltételei (infrastruktúra, szabályozás) Gazdasági tevékenység környezeti feltételei (infrastruktúra, szabályozás) Kibocsátott és befogadott környezetterhelés Kibocsátott és befogadott környezetterhelés Környezettudatosság szerepe Környezettudatosság szerepe

11 Kulturális imázs Szellemi, művészeti és sporttevékenységről kialakult kép Szellemi, művészeti és sporttevékenységről kialakult képTényezők: intézmények értéke intézmények értéke rendezvények értéke rendezvények értéke értékrendi változások értékrendi változások küldő és fogadó szerep küldő és fogadó szerep