MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
Advertisements

Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Tantervi műfajok, a tanterv történeti fejlődése
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
A szalagos képmagnótól a jutyúbig
2.3 alszekció: Korszerű kommunikációs és információs eszközök alkalmazása az oktatásban Kárpáti Andrea, ELTE TTK
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
A multidiszciplináris e-learning
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
European Computer Driver Licence
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Szeretet, türelem, tolerancia
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Minta a beadandó feladathoz
Oktatástechnológia Koczka István, Makra Csaba, Vénné Meskó Katalin.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Történelemtanár képesítési követelményei Kaposi József szeptember.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
NEVELÉSELMÉLET.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
MŰSZAKI SZAKTERÜLET INFORMATIKA SZAKMACSOPORT
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
A META és a Calderoni- program filozófiája, jelentősége az NFT 1. disszeminációjában HEFOP K /1.0 A META és a Calderoni- program filozófiája,
A szaktanácsadó segítő szerepe
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Oktatáselmélet és gyakorlat általános problémái, kérdései Dr. Tóth András.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis és Etalontár Február 1.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
Az Internet.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
A prezentációkészítés
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A MULTIMÉDIA alapjai
Készítette: dr. Létray Zoltán
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
IKT A PEDAGÓGIÁBAN 1 Készítette: dr. Létray Zoltán.
Földrajz szakmódszertan VIII.
ÓVODAPEDAGÓGUS ÉS TANÍTÓ SZAK MEGÚJÍTÁSA
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
PMK minőségirányítási szakmai nap
Hatékony és pontos munkavégzés
A digitális kompetencia fejlesztése
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
Hatékony és pontos munkavégzés
Báthory Zoltán: Pedagógiai értékelés (A mérés, értékelés szerepe a pedagógiai folyamatban és az intézmény-rendszerben). MÉCS konferencia, Kecskemét,
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Előadás másolata:

MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 1. konferencia

Témakörök: Az oktatástechnológia tárgya, feladata és helye a pedagógiai diszciplínák között Az oktatástechnológia forrásai, történeti háttérfeladata

Oktatástechnológia fogalma A tanítási célok és a tananyagtartalom által meghatározott: - módszerek, - eszközök, - információhordozók és - teljesítménymérők tervszerű, összehangolt alkalmazásának a folyamata.

Mivel foglalkozik az oktatástechnológia? Az oktatás folyamatszervezésével és irányításával foglalkozó stratégiai tudomány T – T folyamat megtervezésével és irányításával A fejlesztés tendenciáival, pedagógiai-technikai források hátterével kiválasztott tartalomhoz és módszerekhez a megfelelő taneszközök kiválasztásával, tervezésével Számítógéppel támogatott Multimédiás prezentációk és oktatócsomagok összeállításával

A fejlesztés folyamata a gyakorlatban Igény<eszköztudás Igényfejlesztés Igény I - E Eszköz - használat igen Megfelel-e Eszköz-fejlesztés Diagnosztizálás nem

Az oktatástechnológia forrásai Pedagógiai források Technikai források a didaktikusság a vizuális információhordozók szerepe az oktatásban kommunikációs szemlélet kibernetika, mint rendszerszemlélet a programozott oktatás és a MM vetítőgépek fényképezőgép diavetítő írásvetítők oktatófilmek számítógépek

Amit mindig figyelembe kell venni a tervezésnél Mérhető célok és követelmények megfogalmazása és alkalmazása A programok szerkesztési elve - kis egységekre tagolja az anyagot - a tanulói közreműködésre épít - lépésről - lépésre történő önellenőrzés Átlátható tanulásfejlesztő mechanizmus Tárgyi feltételek

Technikai források vetítőgépek fényképezőgép Az információk vizuális diavetítő írásvetítők oktatófilmek számítógépek Az információk vizuális megjelenítésének hatása a tananyag feldolgozásában

Az oktatástechnológia tárgya Három fő terület Oktatástechnika (információrögzítő – közvetítő eszközök, információhordozók) Oktatástechnológiai tudás (oktatástechnológiai ismeretrendszer) Oktatástechnológiai tevékenység (kutatás, fejlesztés, információs tevékenység)

Oktatástechnika Tárgyköre: oktatástechnológia tárgyi eszközei információrögzítő – közvetítő eszközök (hardware) információhordozók (software)

Oktatástechnológiai tudás Olyan oktatástechnológiai ismeretrendszer, amely átfogja: a tudományos ismereteket a fejlesztők szakmai tudását a felhasználók tudását az információ tárolásával rendszerezésével beszerzésével katalogizálásával publikálással kapcsolatos ismereteket

Oktatástechnológiai tevékenység a folyamatirányítás szempontjából kutatás, fejlesztés felhasználó pedagógusok tevékenysége információs tevékenység oktatástechnológus képzés (informatikus-mérnöktanár)

A média kiválasztás A gyakorlati munka szempontjából figyelembe kell venni: milyen eszközök állnak rendelkezésre milyen hatást várhatunk alkalmazásuktól az eszközök milyen kombinációja tartható eredményesnek

A média – kiválasztás szempontjai eredményes kommunikáció emberi tényezők gyakorlati tényezők gazdaságossági tényezők

A média – kiválasztás folyamata Korlát típusú Cél, tartalom Módszerek, szervezeti formák Tanulók, tanárok Gyakorlati,- gazdaságossági korlátok Optimum – kritérium típusú