E-learning alapú távoktatásos képzés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
 A felkereső ifjúsági munka gyűjtőfogalom, amely mindazon megközelítéseket magában foglalja, amelyek során az ifjúságsegítők, a fiatalokkal foglalkozók.
Advertisements

Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Egyetemi oktatók módszertani felkészítése e-learning tartalmak fejlesztésére Gödöllő, dr. Nagy Tamás.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
ECDL – Az elmúlt 15 év Várallyai László.
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Duális mérnökképzés tapasztalatai, támogatása Moodle rendszerrel
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
Távmunkások informatikai alapképzése
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Dr. Földes Zoltán Dr. Nagy Tamás Kovács Miklós
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
MŰSZAKI KOMMUNIKÁCIÓ.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
E gységes T anulmányi R endszer ®. A rendszerhez történő hozzáférés  A felhasználói nevet és a jelszót a Tanulmányi Osztály adja  Az ETR Internetes.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
A Digitális Középiskola, mint a hatékony blended oktatás alapja
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Mikroelektronika Laboratórium Tájékoztató
Kihívások és eredmények az e-learning fejlesztés során Zarka Dénes TÁMOP /1-C
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Szakmai fórum BMK, szeptember 19. PALLÓ – segítség a felnőttkori tanuláshoz A segítő szolgáltatás lehetőségei a közművelődési intézményekben.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Mikroelektronika Laboratórium Tájékoztató
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Mikroelektronika Laboratórium Tájékoztató
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A MECHANIKA TANTÁRGY OKTATÁSÁNAK MÓDSZEREI KÜLÖNBÖZŐ KÉPZÉSI FORMÁBAN Dr. Szász Gábor, Csuka Antal.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
ELearning az oktatásban készítette: Melega Kálmán iskola: honlap: eLearning:bubo.pataky.hu.
Fodorné Tóth Krisztina PTE Regionális Távoktatási Központ Multimédia az oktatásban 2009.
Az ILIAS keretrendszer használatának beépülése az oktatói és a hallgatói munkába a Gábor Dénes Főiskolán Berecz Antónia, Balogh Anikó, Littvay László
Nemzeti Köznevelési Portál
GKLB_FKTM001 tantárgyi követelményrendszer
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Kompetencia alapú szakoktatás
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Előadás másolata:

E-learning alapú távoktatásos képzés Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék

E-learning: a tanulás új útja Hagyományos képzés E-learning az oktatás régi modellje az oktatás új modellje

Hagyományos oktatás E-learning képzés A tanításra koncentrál. A tanulást segíti. Adott időközönként konzultációkra kell járni. Nem kell konzultációkra járni. Az előadó nem tud minden hallga- tónak egyénenként segítséget adni. A hallgatók személyre szabott segítséget kapnak tutortól. Mindenki a saját ritmusában halad. A siker azon múlik, hogy ki mennyit foglalkozik a tananyaggal. Azok sikeresek, akik az előadó által diktált ritmusban képesek tanulni. Az önellenőrző feladatok eredményes megoldásával fel lehet készülni a vizsgára. A vizsgán gyakran szerepe van a szerencsének is.

Mi kell a képzésben való sikeres részvételhez? idő a tanulásra szorgalom számítógép az elektronikus tanulási útmutatók használatához Internet kapcsolat a tanárokkal (tutorokkal), csoporttársakkal való kapcsolattartáshoz nem feltétlenül szükséges otthoni Internet-elérés havi 1-2 óra internetezés elegendő

Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A papír alapú tananyagok mellé komplex tanulási segédletet adunk. (A segédlet internetes keretrendszerben érhető el, Internet nélkül is használható.) A segédlet tartalma: A tananyag leckékre, modulokra osztása Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. Tanulási útmutató Követelményrendszer Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén)

Milyen segítséget kapnak a hallgatók? Tananyagok, tanulási segédletek fajtái teljes tananyag jegyzet + tanulási útmutató jegyzet + tanulási útmutató + segédanyag

Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A hallgatók munkáját minden tantárgyból tutorok segítik. A hallgató-tutor kapcsolat döntően az Internetes kommunikációra épül. A tutor követi a hallgatók előrehaladását, tanácsokat ad, segítséget nyújt, válaszol a hallgatók kérdéseire. A tutor az Internetes rendszerben megoldott modulzáró feladatok eredményét látja a saját coedus felületén. A hallgatók az e-learning keretrendszert felhasználva egymás között is kommunikálhatnak az Interneten keresztül. Minden tárgynak külön fóruma van.

A vizsgák legfontosabb jellemzői A vizsgák ellenőrzött körülmények között, számítógépes környezetben folynak. A hallgatók (tantárgytól függően) zárt és nyílt végű feladatokat oldanak meg. A vizsgafeladatok pontosan megfelelnek a hallgatókkal előre közölt követelményeknek. A vizsga eredményéről azonnal visszajelzést ad a rendszer.

Az e-learningben való sikeres részvétel érdekében javasoljuk, hogy a munkát a Proszeminárium tárgy feldolgozásával kezdje, a tananyaggal adott ütemterv szerint, folyamatosan foglalkozzon, figyeljen a leckék elején megfogalmazott követelményekre és a tanulási útmutatóra, az írott tananyagot ezek figyelembevételével dolgozza fel, oldja meg (szükség esetén többször is) a leckevégi önellenőrző feladatokat, a vizsgán ezekhez hasonló feladatokat fog kapni.

Az e-learningben való sikeres részvétel érdekében javasoljuk, hogy a modulzáró feladatsorokat az internetes kurzusokon keresztül dolgozza ki, mert a tutor csak ezek eredményének ismeretében tud tanácsot adni a továbbhaladáshoz. probléma esetén kérjen segítséget a tutortól, (de a hatékony munka érdekében a tutorhoz csak a tantárgyához kapcsolódó szakmai kérdésekkel forduljon!) figyelje a fórumon folyó kommunikációt, ahol a hallgatók megoszthatják egymással tapasztalataikat, sikereiket.

Az e-learning keretrendszer (Coedu) használata Elérhetőség: http://coedu.sze.hu felhasználó-név jelszó Felhasználó-név: e-Neptunkód Jelszó: születési adatok utolsó hat számjegye (pl. 751215)

A Felnőttképzési Központ honlapja: http://fk.sze.hu A tananyagok és a segédprogramok innen letölthetők.

A Felnőttképzési Központ honlapja: http://fk.sze.hu A tananyagok és a segédprogramok innen letölthetők.

Az egyetem egyik előadóterme a hagyományos távoktatásos hallgatók konzultációs napján: az e-learninges hallgatók konzultációs napján:

Hallgatók vizsga közben hagyományos vizsgán: e-learning vizsgán:

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Sikeres tanulmányokat kívánunk!