A sikeres tréning jellemzői
A képzés szükségessége gazdasági igények piaci viszonyok a munkakör is más lesz vezetői, munkatársi elvárások
A tréning fogalma 1. a további feladatok hatékony megoldását szolgálja komplex képzési, továbbképzési forma célorientált felkészítés elméleti ismeretek feldolgozása gyakorlati alkalmazás visszacsatolás személyiség fejlesztése
A tudás szakmai ismeret alkalmazásra való felkészültség a szükséges készségek, jártasságok, képességek birtoklása a gondolkodás megfelelő szintje
A tréning fogalma 2. A tréning intenzív képzési eljárás, amelynek célja egy feladatra, munkakörre való felkészítés, a megfelelő személyiségjegyek (készség, jártasság, képesség) /Poór F. - Wacha I / megerősítése, kiegészítése vagy kialakítása, továbbá egy kompetencia /2001. évi CI. törvény/ részkompetencia kialakítása.
Az alapos bevésés az olvasottak 10%-a a hallottak 20%-a a látottak 30%-a a látás és hallás együttes működésével szerzett ismeret 70%-a a képzésben résztvevők által elmondottak, kifejtettek 80%-a a gyakorlattal összekapcsoltan szerzett ismeretek 90%-a
Készség jellegű kompetenciák minőség orientáltság ügyfélközpontúság kommunikációs készség konfliktuskezelés tanácsadói készség probléma-felismerés és megoldás tárgyalókészség prezentációkészség
A tréning előkészítése Teljesítményértékelés. A gyakorlatnak a mindennapokra kell felkészítenie. Céggel való azonosulás. Legyen feladatorientált. Motivált (aktivizálható) személyek.
A tréning tartalma fejlesztendő készségek, jártasságok, képességek optimális időráfordítás célok, célcsoportok értékelés
A tréning folyamata 1) ismeretek feldolgozása 2) gyakorlati alkalmazás 3) visszacsatolással való elemzés- értékelés 4) személyiség fejlesztés
A tréning fajtái Az a tréninges képzési eljárás elemei közül alapvetően kettőt tartalmaz maradéktalanul. Az alaptréning a tréninges képzési eljárás elemei közül alapvetően kettőt tartalmaz maradéktalanul. A a folyamat mind a négy elemét tartalmazza. A teljes tréning a folyamat mind a négy elemét tartalmazza. A alapvető jellemzője, hogy a gyakorlatok mindegyikéről felvétel készül, amellyel egy-egy tevékenység egészét vagy részeit bármikor vissza tudjuk idézni. A videotréning alapvető jellemzője, hogy a gyakorlatok mindegyikéről felvétel készül, amellyel egy-egy tevékenység egészét vagy részeit bármikor vissza tudjuk idézni.
A képzés célja az emberi tudás bővítése. A tudás menedzselése az egyik legfontosabb vezetői feladattá vált az elmúlt évtizedben. A növekvő világgazdasági verseny közepette tartós versenyelőnyt a szellemi tőke biztosít. Ez a szervezeti tőke korlátlan erőforrás, mert az ember tudásteremtő képessége végtelen, és a tudás használata nem csökkenti, inkább növeli az értékét.
Források Dr Poór József: Személyzeti és EEM kézikönyv (2000) Dr. Koncz Katalin: Karriermenedzsment(Aula kiadó Kft., 2004) Tréning: Napi rutinra hangolva (Dr. Poór Ferenc) A videotrning és a modellfelvétel (Dr. Poór Ferenc)
Köszönöm a figyelmet! Kisgyörgy Erika Kisgyörgy Erika