Csecsemőkortól az ifjúkorig.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Az óvodapedagógus személyiségének hatása a korai társas kapcsolatokra
Család.
Mikor tekinthetjük egészségesnek a családot?
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
Gyermekkori depresszió
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Társas viszonyok.
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Szocializáció Dr. Szabó-Tóth Kinga.
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
„Egy mosoly ajándékba” Helyzetelemzés: - árvaházi gyerekek iránti érdeklődés felkeltése - infrastruktúra fejlesztése ISSUE leírása: - Cél meghatározása:
Korai anya – gyerek kapcsolat
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Bevezetés a pszichológiába
 Genetikai hatások › temperamentum  hangulattal kapcsolatos egyéni jellegzetességek  temperementum és otthoni környezet közti kölcsönhatás › ikervizsgálatok.
Szimbolikus,Szerepes Játékok
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Az érzelmek fejlődése.
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
Módszertani megújulás a nevelő munkában
A főútvonal szerepe A főútvonalunk rendelkezik az ösztönös késztetések leküzdéséhez szükséges erővel Feladat: érzelmi távolságot tartani Támasz: amikor.
Társas kapcsolatok iskoláskorban
Dr. Békefi Dezső Programtanács Seregélyes
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
LIFE-SPAN DEVELOPMENT
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
Vajda Zsuzsanna Siettetett gyerekek
Az iskoláskor küszöbén
Y generáció Viselkedési jellemzők és változások az Információs Korban.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Előadás és tréning.  Túl kevés a jóból ( szükségletek toxikus be nem töltése és nem a szülői tökéletlenség )  Túl sok a rosszból ( kritikusság, elutasítás,
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
1. Anya – gyermek kapcsolat
PROGRAM.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Varázsos évek, avagy a gyermekkor rejtelmei Dragán Zsuzsanna 2014.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Egyéb dinamikus elméletek
Az érzelmi és az értelmi szabályozás egyensúlya a kisgyermek fejlődésében  (Az iskolai életre való felkészülés érzelmi társas meghatározói) A játék, mint.
A FEJLŐDÉSLÉLEKTAN TÁRGYA, JELENTŐSÉGE, MÓDSZEREI
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
A diszfunkcionálisan működő család
Közösen a bántalmazás ellen
Előadás másolata:

Csecsemőkortól az ifjúkorig. A TÁRSAS KAPCSOLATOK FEJLŐDÉSÉNEK JELLEMZŐI A KÜLÖNBÖZŐ ÉLEKORI SZAKASZOKBAN Csecsemőkortól az ifjúkorig.

Társas kapcsolatok A kapcsolat előfeltételei a szociális másik észlelése differenciált érzelmek megjelenése kognitív fejlettség szintje önszabályozás alapszintje

Társas kapcsolatok A társas magatartás szintjei (Mérei): magányos semmittevés magányos semmittevés a csoportban magányos játék mások szemlélése őt szemlélik csoportos semmittevés csoportos magányos játék csoportos szemlélés magányos játék a csoportban együttmozgás összeverődés a tárgy körül kollaboráció szereposztásos tevékenység szervezett csoporttevékenység

Társas kapcsolatok Társas magatartásmódok:(szociális penetrancia) modellnyújtás; parancsolás; kezdeményezés; irányítás; tárgyak megszerzése, megtartása; támadás; közeledés; (variálás; színezés; licitálás; dicsekvés; gyámolítás)

Mások vélekedésének visszatükrözése. Társas kapcsolatok Önmagamról való tudás. Mások vélekedésének visszatükrözése.

Csecsemőkor Az első évre az anyával való szoros kapcsolat jellemző. Harlow: majomkísérletek Spitz: árvaházi megfigyelések, hospitalizmus Bowlby: rejtett érzelmi elhanyagoltság Fél éves korra kialakul az elsődleges kötődés. Kötődési típusok (Ainsworth): biztonságosan kötődő - bizonytalan, elkerülő - ambivalens, ellenálló - zavart 2 hó: szociális mosoly (mindenkire) 3 hó: családot megkülönbözteti az idegenektől 8 hó: szeparációs félelem, félelem az idegenektől

Kisgyermekkor Hasonló korú társakkal kapcsolatot kezdeményez. Tartósan együtt játszó gyerekek barátoknak tartják egymást.

Óvodáskor Kortárskapcsolatok fontossá válnak. Önjellemzés és mások jellemzése főleg külső és tevékenység alapján történik meg. Fiúk-lányok csoportjai elkülönülnek.

Kisiskoláskor Átpártolás jellemző a társas kapcsolatokra. Javul a kommunikációs képesség, mimika, hanghordozás. Egyre több pszichológiai sajátosságot említ a leírásokban. Empátia, segítségnyújtás jellemző. A kisiskoláskori csoport biztonságot, támaszt jelent. Fontos a társas helyzet. Fiúk és lányok csoportjai különbözőek.

Pubertás Szociális kapcsolatok: A kezdeti magány oldódik, kialakulnak a kisebb csoportok és szerveződnek a páros kapcsolatok. A serülőkor az intenzív pszichoszexuális fejlődése időszaka. Fokozottan jelentkezik a másik nem iránti érdeklődés. A szülők, tanárok tisztelete visszaesik. A viszonyok átrendeződése jellemző a serdülő és szülő, a serdülő és pedagógus között új viszonyok létesülnek „nem gyermeki” alapon.