Az online marketing kommunikáció hatékonyságának mérhetősége és jelenlegi helyzete 2003. április 24. Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Marketingkommunikáció és PR
„Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb.” „…a banner mérete jelentõsen befolyásolja az.
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
Miért jobb egy (nem csak) geolokációs mobil kutatási rendszer? 1 HWSW – App!mobile konferencia, MOM Budapest, november 13. Pintér Róbert.
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
A direkt marketing fogalma
A kibocsátáscsökkentés első számú eszköze az energiahatékonyság
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
A Privátbankár portál tartalma •Online gazdasági hírszolgáltatás témakörökre bontva – főbb rovatok: –Befektetési hírek –Bank rovat –Biztosítási tudnivalók.
Az Internet elterjedése Lakossági felhasználás. Internet terjedése.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
DPR kommunikáció alapelvei
Mit tudhat az adserver az internetezőről és szabad-e tudnia?
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Online marketing, online PR Miben más? Előadás Végvári Imre Igazgató Arcus Interactive Group.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
[ Internet marketing Logfile elemzés Készítették: Fejős András
Marketingkommunikáció
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Információs Társadalom Szakmai Napok 2004.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens.
Közösségi internethasználat Magyarországon
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
ATL - mit hirdessünk és hol?
Veszélyes webes világ? Aggódnak-e a szülők gyermekük internethasználata miatt?
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Termék & Márka Kopcsay László.
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban.
– Letölthető változat –
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
A marketinginformációs rendszer
OTDK Konferencia, Gyöngyös, 2003
Előadás másolata:

Az online marketing kommunikáció hatékonyságának mérhetősége és jelenlegi helyzete április 24. Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek Vizsgált területek Célkitűzések Pái Attila OTDK Konferencia, Gyöngyös, 2003 A téma aktualitása Tartalom:

Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek Vizsgált területek Célkitűzések A téma aktualitása Tartalom: A téma aktualitása OTDK, 2003, Gyöngyös  Európában az év végére az internet felhasználók száma eléri, a 196 milliós tábort (eMarketer jelentés, 2003).  Magyarországon 1,596 millió ember hozzáfér 1,267 millió ember használja (Netsurvey, MOM felmérés 2002 III. negyedév).  643 ezer ember rendszeresen használja az internetet. (NRC, VLR felmérés, 2003)  Az internet elképesztően gyors növekedésével mennyiségi robbanást idézett elő az információs piacon. „Míg a rádiónak 30 évre, a televíziónak 13 évre volt szüksége az 50 milliós felhasználói tábor eléréséhez, az internet esetében csupán 4 év kellett” (USA Kereskedelmi minisztériuma)  Az internet ma már alkalmas a fogyasztók információs igényeinek a kielégítésére.  Így:  az internetet a XXI. század új médiumának lehet nevezni. 2

Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek Vizsgált területek Célkitűzések A téma aktualitása Tartalom:Célkitűzések OTDK, 2003, Gyöngyös  Az online piac megismerése  Kik a piac szereplői?  Milyen kapcsolat van a piac szereplői között?  A piac szereplői, hogyan jelennek meg az interneten és milyen stratégiát követnek?  Az online piac jelenlegi helyzetének bemutatása  Az online marketing kommunikáció eszközeinek a bemutatása  Online reklám és típusai  PR, vállalati arculat  Értékesítés ösztönzés  Személyes eladás, direkt marketing  Az online marketing eszközök hatékonyságának mérése  Mi mérhető?  Hogyan mérhető?  Hogyan értelmezhető?  Az online marketing kommunikáció hatékonysága és értelmezése  Megítélhető –e a hatékonyság?  A hatékonyság megítélésének alkalmazott kiindulópontjai  Az online marketing kommunikáció gyakorlati alkalmazása  Az Axelero online marketing kommunikációja  Reklámfelület értékesítés, Adverticum Rt.  A Compaq Computer Magyarország (HP) online marketing kommunikációs tevékenysége Így a dolgozat iránytű az online marketing kommunikáció iránt érdeklődőknek 3

Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek Vizsgált területek Célkitűzések A téma aktualitása Tartalom: Vizsgált területek- a megvalósítás OTDK, 2003, Gyöngyös Eredmény: Az internet világának bemutatása-I.fejezet Az új kommunikációs irányzatok bemutatása-IV.fejezet Az online piac jelenlegi helyzete-VI.fejezet Carnation Rt. Szabó Erik-vezető tanácsadó Eredmény: Megjelenés az interneten-II.fejezet Az online marketing kommunikációja-III.fejezet Compaq (HP) Mezricky László-marketing ig. Adverticum Rt. Kincses Anikó-ügyvezető Axelero Rt. Pohly Ferenc-PR igazgató Eredmény: Az online kommunikáció a gyakorlatban-V.fejezet Kutatások, elemzések vizsgálataSzakirodalom vizsgálata KövetkeztetésekÖsszefoglalásJavaslatok Eredmény: 4

Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek Vizsgált területek Célkitűzések A téma aktualitása Tartalom: Mérési lehetőségek OTDK, 2003, Gyöngyös Log-file elemzés- a felhasználók cselekedetei alapján  Mérhető:  Az adott weboldalt hányan látogatják  Milyen egy online reklám átkattintási aránya  Milyen útvonalon böngészik a honlapok között és azokon belül  Technikai paraméterek (operációs rendszer típusa, a képernyő felbontása, a látogatás ideje, hossza, helye stb.)  Nem vagy csak nehezen mérhető:  A látogatók demográfiai jellemzői  A látogatók életstílus jellemzői  A látogatók érdeklődési köre  A látogatók egy adott termékkel, szolgáltatással kapcsolatos véleménye, ismerete  Márkaismertség  Problémák:  Ideiglenes tárazás  Közös használatban lévő számítógépek Log-file elemzésOnline piackutatás 5

Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek Vizsgált területek Célkitűzések A téma aktualitása Tartalom: Mérési lehetőségek OTDK, 2003, Gyöngyös Online piackutatás- a felhasználók véleménye alapján  Mérhető:  Az adott weboldalt látogatók demográfiai életstílus jellemzői  A látogatók internet-használati szokási  A látogatók érdeklődési köre, vásárlási, információszerzési, szokásai stb.  A reklámok, weboldalak tetszésének mérése  Márkaismertség  Technikai paraméterek (operációs rendszer típusa, a képernyő felbontása, stb.)  Nem vagy csak nehezen mérhető:  Egy adott weboldalt látogatók száma  Milyen útvonalon böngészik a honlapok között és azokon belül?  A reklámok átkattintási aránya  A tényleges viselkedés-nem az igazmondással van a probléma, hanem az érzékelésből adódó eltérésekből  Nehézségek:  A célcsoport elérése (Megoldás: net-panel)  A reprezentativitás biztosítása (Megoldás: súlyozás) A leghatékonyabb mérési módszer a logfile elemzés és az online piackutatás ötvözése lenne. Log-file elemzésOnline piackutatás 6

Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek Vizsgált területek Célkitűzések A téma aktualitása Tartalom:Hatékonyság OTDK, 2003, Gyöngyös Amiből sokan kiindulnak:  1000 megjelenés Ft.  Az átkattintási arány átlagban 0,5-1%  Így egy elérés: Ft. Amit nem vesznek figyelembe:  A reklámok márkaépítő hatását (a reklámcsík készítésénél sokan nem is figyelnek rá.)  A reklámokat követően a felhasználók vásárlási magatartását (A reklámokat követően sokan gyakran hagyományos módon vásárolnak.)  Az információs igények kielégítését 7

Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek Vizsgált területek Célkitűzések A téma aktualitása Tartalom: Jelenlegi helyzet OTDK, 2003, Gyöngyös % Az internetezőket leginkább a szórakozási lehetőségek (64%) technikai újdonságok (59%) és az utazási lehetőségek (58%) érdeklik. Forrás: NRC Piackutató Kft. N=5006 Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR:

Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek Vizsgált területek Célkitűzések A téma aktualitása Tartalom: Jelenlegi helyzet OTDK, 2003, Gyöngyös Az internetezők leginkább a nyereményjátékkal egybekötött hirdetést (47%), az (34%) és hírlevél reklámot(35%) fogadják el. Forrás: NRC Piackutató Kft. N=5006 Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR:

Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek Vizsgált területek Célkitűzések A téma aktualitása Tartalom: Jelenlegi helyzet OTDK, 2003, Gyöngyös Az internetezők 19%-a naponta kap reklám tartalmú t. Forrás: NRC Piackutató Kft. N=5006 Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR:

Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek Vizsgált területek Célkitűzések A téma aktualitása Tartalom: Jelenlegi helyzet OTDK, 2003, Gyöngyös Az internetezők 12,5% szinte mindig 36,5%-a csak akkor olvassa el a reklámtartalmú eket, ha érdekli. Forrás: NRC Piackutató Kft. N=5006 Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR:

Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek Vizsgált területek Célkitűzések A téma aktualitása Tartalom: Jelenlegi helyzet OTDK, 2003, Gyöngyös Az onine reklám hatására az internetezők 79%-a látogatott meg még nem ismert új weboldalt. Forrás: NRC Piackutató Kft. N=5006 Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR:

Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek Vizsgált területek Célkitűzések A téma aktualitása Tartalom: Jelenlegi helyzet OTDK, 2003, Gyöngyös Az onine reklám hatására az internetezők 11%-a már többször vásárolt valamely terméket vagy szolgáltatást az interneten. Forrás: NRC Piackutató Kft. N=5006 Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR:

Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek Vizsgált területek Célkitűzések A téma aktualitása Tartalom: Jelenlegi helyzet OTDK, 2003, Gyöngyös Az onine reklám hatására az internetezők 27%-a már többször vásárolt valamely terméket vagy szolgáltatást hagyományos módon. Forrás: NRC Piackutató Kft. N=5006 Bázis (gyakori internetezők)=643 ezer fő VLR:

Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek Vizsgált területek Célkitűzések A téma aktualitása Tartalom:Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös  Az internet nem technológiai, hanem gazdaságossági kérdés.  Az online reklám piacon, még mindig magas a reklámcsíkok aránya, bár az utóbbi évben jelentősen növekedett az marketing alkalmazása.  Az internet terjedésének, már csak kisebb mértékben a technológia szab határt, sokkal inkább a kulturális identitásban és az anyagi helyzetben keresendő a válasz.  Megfigyelhető, hogy az internetezők egyre tudatosabban használják a világhálót.  Az online marketing és reklám alkalmazása lassan növekszik, akkor lenne igazán jelentősége, ha a teljes népesség 15-20%-a gyakori internetező lenne.  Még sajnos a vállalatok jelentős részének, mindig nincs megtervezve az internetes stratégiája. KövetkeztetésekJavaslatokÖsszefoglaló 15

Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek Vizsgált területek Célkitűzések A téma aktualitása Tartalom:Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös KövetkeztetésekJavaslatokÖsszefoglaló A kérdés:  Hogyan csináljunk, hatékony online marketing kommunikációt? A válasz:  Nem megválaszolható Miért?  A piac nagyon gyorsan fejlődik  Még az előző eszközök lehetőségét sem ismerik ki, mikor már mindenki az új eszközökről és azok előnyeiről beszél. Lehetőségek:  Én nagy lehetőséget látok a mobil-internet és a targetált mobilreklámokban. 16

Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek Vizsgált területek Célkitűzések A téma aktualitása Tartalom:Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös KövetkeztetésekJavaslatokÖsszefoglaló  Az online piac szereplői egyre tudatosabban használják az internetet, akár a vállalati, akár a felhasználói oldalról nézzük.  Egyre kevésbé vannak túlzott várakozások, nagy csalódások  Ma még nincs nagy jelentősége ennek a kommunikációs csatornának. A online reklámköltés mindössze 1-1,5%-át teszi ki az össz reklámköltésnek. Ennek oka:  Az FMCG szektor távolmaradása (lassú közeledése).  Magas a reklámcsíkok, online hirdetések ára  Alacsony az aktív (gyakori) internetezők száma Végszóként elmondható, az hogy az online marketing kommunikáció jelentősége csak nőni fog, csökkenni sohasem. 17

Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek Vizsgált területek Célkitűzések A téma aktualitása Tartalom:Összegzés OTDK, 2003, Gyöngyös Köszönöm a figyelmüket! Pái Attila