A kommunikációs mix elemei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
Advertisements

A direkt marketing fogalma
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
Készítette: Horváth Zsolt Éliás Krisztián
MARKETING.
Mikor SPAM az kommunikáció? A.Ha nem kértünk engedélyt a fogadótól, de az ről le lehet iratkozni B.Ha megvásárolt címadatbázisra küldünk az.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
A szolgáltatásokról.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
Marketingkommunikáció
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
REKLÁM ötletek, termékek, szolgáltatások bármilyen, beazonosítható szolgáltató (szponzor) által fizetett, nem személyes bemutatása és népszerűsítése azonosítható.
A marketing alapkoncepciói
A kommunikációs mix elemei
A marketing alapkoncepciói
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Közönségkapcsolat (public relations)
Személyes eladás (personal selling)
Személyes eladás (personal selling)
Kommunikációs politika
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A szervezeti problémák kezelése
SZEMÉLYZETI MARKETING
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Reklámozás, Public Relations
Marketing alapismeret
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
PRINT POWER HUNGARY Manager konferencia Október 20. Galyatető.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Marketing alapok Kopcsay László.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
2/18/2018 Marketingterv Név.
Kérdések a második zh-hoz
Direkt marketing Marketing II. – 9. előadás
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Értékesítés, kereskedelem
Reklám (advertising).
Előadás másolata:

A kommunikációs mix elemei Direkt marketing (DM) A kommunikációs mix elemei

Marketingkommunikációs mix reklám (advertising) személyes értékesítés (personal selling) vásárlásösztönzési eszközök (sales promotion) közönségkapcsolat (PR) direktmarketing (DM)

Direktmarketing interaktív marketingmódszer, ami az egyéni fogyasztóra koncentrál célja: a mérhető, közvetlen válasz vagy vásárlás vagy mindkettő kiváltása a fogyasztóból kezdetben csomagküldő áruházak (XIX. sz. 2. fele) modern direktmarketing 2 évtizede (IKT) előnye vevők számára kényelmes a szolgáltatásoknál is olcsó, gyors közvetlen kapcsolat a fogyasztókkal hátránya címlisták, adatbázisok elérése > adatbázis-marketing a tolakodó társak miatti rossz hangulat: hirdetéssel teli postláda, spam, egyéb „fölösleges” telefonhívás, sms stb. Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 227. oldal

A DM eszközei informálás/vásárlásösztönzés megrendelés katalógusok hirdető lapok, füzetek, újságok nyomtatott sajtótermékek címre küldött levél telefon TV shop videokazetta megrendelés levél e-mail mobiltelefon (sms, beszélgetés)

A DM tervezésének lépései célok meghatározása általában értékesítés, de lehet más is, pl. a kapcsolat ápolása célcsoport meghatározása adatbázisok címlisták közvetítő eszközök kiválasztása ajánlat megfogalmazása, megjelenítése termék, promóció a megrendelés eszközének kiválasztása költségvetés megvalósítás megrendelés (informálás) eszközének előállítása és a fogyasztóhoz juttatása ellenőrzés, értékelés hatékonyság vizsgálata (feedback)

Gyakorló feladat

Csoportmunka készítsen DM-kampányt az alábbi témakörökben: futás középiskolások számára kerékpár családoknak kondícionáló terem különleges ajánlatai

Felhasznált irodalom Forgó Sándor (2001): Kommunikációelmélet. Üzleti kommunikáció. Médiainformatikai kiadványok. EKF Líceum Kiadó, Eger. Lackó L. Balázs - Zsom László (2004): Sales&Marketing Szakszótár. Angol - magyar - angol. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Sándor Imre (2006): A marketingkommunikáció kézikönyve. Aula, Budapest. Veres Zoltán (2003): Szolgáltatásmarketing. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Vágási Mária (2007): Marketing - stratégia és menedzsment. Alinea, Budapest.