JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
Médiapedagógia.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Miskolczi Ildikó
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
Matematika kompetenciaterület
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
E-learning és a multimédia
Hagyományos szemléltető eszközök
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
1 Az aktív tábla használatáról. 2 "Mi vagyunk a technológiánk, az emberi lények nem érdemelték ki nevüket addig, amíg nem találták fel a fejszét, az ágyékkötőt.
A személyközpontú pedagógiai jelenléte a digitális tanórákon
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
e-Learning a tanárképzésben
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
A számítógép jelentősége a hétköznapokban
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
E-learning Kovácspál Eszter.
SZOFTVEREK.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
„Jó gyakorlatok” Nagyné G. Jordanoff Györgyi. A „jó gyakorlat” újszerűsége  a MiTiok programban szereplő tananyag adaptálása és felhasználása IKT eszközök.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
IKT struktúra.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Drogokról Saját modul megvalósítás es tanév Készítette : Szegedi Károlyné.
Kompetensek lettünk? június 27..
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
Gyermekvilág régen és ma
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Az Apáczai Kiadó 7-8. évfolyamos matematika tankönyveinek bemutatása
Digitális eszközök és források a tanórán Országos informatikai mérés Hunya Márta Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Fejlesztési és Innovációs Központ.
Matematika Kompetenciaterület
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A NEMZETI ALAPTANTERVHEZ ILLESZKEDŐ TANKÖNYV , TANESZKÖZ ÉS NEMZETI KÖZOKTATÁSI PORTÁL FEJLESZTÉSE TÁMop B/ Műhely
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Információs és Kommunikációs Technológiák
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
ÚTI BESZÁMOLÓ Tanártovábbképzés Barcelonàban
Nemzeti Köznevelési Portál
Új tendenciák a történelem-tanításban
Szent László Középiskola Szekszárd
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán

Több érzékszervre hat, így megkönnyíti a megértést. DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK TÖRTÉNELEM ÓRÁN VALÓ HASZNÁLATÁNAK AZ ELŐNYEI: Több érzékszervre hat, így megkönnyíti a megértést. A diákok figyelmét jobban le lehet kötni, látványosabbá, színesebbé tehető egy-egy óra. Nagyobb a tanórai fegyelem/figyelem, megértés. A lényeg kiemelése, vázlatkészítés elősegítése. Követhetőbb az anyag feldolgozása, a füzetvezetés. Képi és szöveges források a feldolgozásakor többet ad az interaktív tábla segítségével megtartott óra az eddig megismert módszereknél.  Könnyebb egy-egy kor hangulatának felidézése. Képelemzések, kommunikáció- és vitakultúra fejlesztése. Jobb motivációs hatás az egyéni gyűjtőmunkák során. Tanulás kevesebb idő alatt hoz azonos eredményt. Tananyag feldolgozásához szükséges számítógépes elemek bármikor újra előhívhatóak. Animációk használatával könnyebben megérthető a tér-idő változása.

DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK TÖRTÉNELEM ÓRÁN VALÓ HASZNÁLATÁNAK A CÉLJAI: Számítógéppel való együtt tanulás módszereinek a hasznosítása (szemléltetés, elemzés, forrásértékelés, kommunikáció, készségfejlesztés stb.). Interneten fellelhető, a történelem oktatása során felhasználható digitális tartalmak és taneszközök felkutatása.

DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK FELHASZNÁLÁSI LEHETŐSÉGEI Videó alkalmazása /filmrészletek/. CD-k, DVD-k alkalmazása /képek, korhű zenék, különféle hanganyagok, filmbejátszások/. Interneten fellelhető tananyagok használata. SDT elemeinek a felhasználása. Szövegszerkesztő (Word) használata. Táblázatkezelő (Excel) használata. Bemutató készítő (Power Point) használata. Interaktív tábla alkalmazása /Alkalmazásával nincs szükség külön írásvetítőre, episzkóptáblára, CD lejátszóra, videomagnóra. Minden multimédiás elem egy felületen, integráltan jelenhet meg.

TANÁROKKAL SZEMBENI ELVÁRÁSOK Alapvető informatikai ismeretek megléte. (Szövegszerkesztés, képek másolása-beillesztése, grafikon - szerkesztés, PowerPoint használatának az ismerete). Sdt - tananyag ismerete. (Böngészési, letöltési ismeretek stb.) Aktív tábla használatában való jártasság. Szükséges az előzetes átgondolás, szerkesztés, időgazdálkodás elvégzése. Több felkészülési időt igényel a tanórákra. Az Interneten elérhető információk bősége gondot okoz. Ajánlott, hogy a tanár végezzen előzetes „leválogatást”, és a diákok csak az általa javasolt helyeket nézzék meg.

A több érzékszervre ható tanítás, megkönnyíti a megértést.

Animációk használatával könnyebben megérthető a tér-idő változása.

Nagyobb a motiváció az egyéni gyűjtőmunkák során.

A csoportmunkának köszönhetően javul a beszédkészségük, bátrabban nyilvánítanak véleményt.

A csoportmunka fejleszti az együttműködési készséget.

Jobb az órai fegyelem,figyelem, megértés

Digitális taneszközök használatával könnyebb vázlatot készíteni, áttekinthetőbb a tanulók munkája a füzetben.

KÉSZÍTETTE: Pinto Renato – Széchenyi Körúti Általános Iskola, Sportiskola és AMI 5000. Szolnok, Széchenyi krt. 10.