Szervezet Szervezet: személyek és csoportok valamilyen célra történő egyesítése, ahol mindenkinek meghatározott feladata és felelőssége van, mellyel hozzájárul.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szervezet, hálózat.
Advertisements

A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
A kontrolling alapjai:
2. előadás.
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Üzleti informatika Vállalati információs rendszerek
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A projektmenedzsment fogalma
Szervezeti formák.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A vállalat szervezete.
KÖZGAZDASÁGI SZERVEZETTIPOLÓGIA
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
6. előadás.
Szervezet, információs rendszer. Az információs rendszer és a szervezet illeszkedése Mi szervezet? Az egyszerű struktúra Funkcionális felépítés Termék.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
Helyzetfelmérés Helyzetfelmérés elemzése, értékelése
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
A szervezetek elemzésekor felvetődő kérdések A szervezetek strukturális és funkcionális kérdései (a szervezetek felépítettségére vonatkozó kérdések). A.
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
A SZERVEZETI FORMÁK ALAPTÍPUSAI
Divizionális (divíziós) szervezet
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
Szervezeti formák 1. rész
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
DÖNTÉSELŐKÉSZÍTÉS, DÖNTÉS
SZERVEZETI FORMÁK A SZERVEZET ÉRTELMEZÉSE „mechanikai” paradigma
A szervezeti felépítés definíciója
A lineáris-funkcionális szervezeti forma
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Tanuló szervezet.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szervezeti struktúra és kultúra
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Munkavédelem és controlling
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
A projekt szervezeti formái
Az információrendszerek kialakulása
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Az információ, mint erőforrás
Frank Róza: Szervezési alapok Szervezet és szervezés
Vállalkozásmenedzsment I.
A külterületi kármentesítést meghatározó feltételrendszer és a kivitelezés összehangolása, együttműködés az irányító szervekkel.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
Szervezeti alapformák
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Kultúra és kommunikáció
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Szervezet Szervezet: személyek és csoportok valamilyen célra történő egyesítése, ahol mindenkinek meghatározott feladata és felelőssége van, mellyel hozzájárul a szervezet céljainak eléréséhez. Minden vállalat szervezet. 2017.04.04. Dúl Imre - Miskolczi Ildikó Szolnoki Főiskola - Informatika Tanszék

Kisvállalkozás, döntések az ügyvezető kezében. Dinamikus környezet. a., Egyszerű struktúra Kisvállalkozás, döntések az ügyvezető kezében. Dinamikus környezet. Egyedi termékek, gyors reagálás. Versenyképesség. Működésüket kevés szabály korlátozza. Informális adat- és információáramlás. Önálló PC-k, kis lokális hálózat. Irodai programcsomagok. (egyéni munka támogatása) 2017.04.04. Dúl Imre - Miskolczi Ildikó Szolnoki Főiskola - Informatika Tanszék

b., Funkcionális struktúra Hierarchikus felépítés, a vállalat funkcionális területeihez igazodik (lásd korábbi ábra). Előny: a hatáskörök, felelősségek megosztása világos. A hasonló munkakörű alkalmazottak könnyen kommunikálhatnak. Hátrány: látásmód beszűkülés, a szervezet egésze nem látható át. Inf. rendszer: központosított, rendszer mainframe terminálokkal vagy lokális hálózat szerverrel. Vertikális információ áramlás. 2017.04.04. Dúl Imre - Miskolczi Ildikó Szolnoki Főiskola - Informatika Tanszék

2017.04.04. Dúl Imre - Miskolczi Ildikó Szolnoki Főiskola - Informatika Tanszék

c., Termék szerinti struktúra Több telephellyel rendelkező cégek, nagyvállalatok A szakemberek egy-egy termékre specializálódnak (előny) Párhuzamos fejlesztések, magasabb költség (hátrány) Az egyes részlegeknél saját információs rendszer lehet 2017.04.04. Dúl Imre - Miskolczi Ildikó Szolnoki Főiskola - Informatika Tanszék

d., Mátrix forma 2017.04.04. Dúl Imre - Miskolczi Ildikó Szolnoki Főiskola - Informatika Tanszék

Kettős: funkcionális és termék szerinti felügyelet Előző kettő ötvözete Kettős: funkcionális és termék szerinti felügyelet Előny: rugalmasság (új termék) több szakember -pl: nagy autógyárak, tanácsadó cégek -Komplex információs rendszer -Több irányú felelősségvállalás Horizontális és vertikális információáramlás decentralizált rendszer 2017.04.04. Dúl Imre - Miskolczi Ildikó Szolnoki Főiskola - Informatika Tanszék

e., Bürokratikus struktúra Szigorú szabályok, előírások Hatásköri hierarchia Funkcionális munkamegosztás (az egyén felelőssége és tevékenysége megha- tározott) Az ügyfelek és az alkalmazottak (szakmai felkészültség) személytelenek Bank, közigazgatás, katonaság Szervezeti kultúra: közös ideológiák, filozófiák, értékek, hitek, feltételezések, elvárások, hozzáállások és normák együttese a vállalaton belül. Az információs rendszernek alkalmazkodnia kell a szervezeti kultúrához! 2017.04.04. Dúl Imre - Miskolczi Ildikó Szolnoki Főiskola - Informatika Tanszék

Információ és döntéshozatal A vállalati információs rendszerek célja, hogy támogassák a döntéshozatalt, ellássák a menedzsereket a döntések meghozatalához szükséges információval. Adat, információ. Adat Feldolgozás Információ A döntéshozatal olyan folyamat, melynek során különböző cselekvési alternatívákat dolgozunk ki, majd választunk egyet ezek közül bizonyos célok elérése érdekében. 2017.04.04. Dúl Imre - Miskolczi Ildikó Szolnoki Főiskola - Informatika Tanszék

Olyan tény, folyamat, vagy utasítás, amely alkalmas emberi Adat Olyan tény, folyamat, vagy utasítás, amely alkalmas emberi vagy gépi feldolgozásra, értelmezésre, illetve kommunikációra. Információ Jelentéssel bíró adat, amely a döntéshozatalra közvetlenül felhasználható. Az információ csökkenti egy esemény bekövet- kezésével vagy be nem következésével kapcsolatos tudásunk bizonytalanságát. 2017.04.04. Dúl Imre - Miskolczi Ildikó Szolnoki Főiskola - Informatika Tanszék

Az információ minősége releváns (tárgyhoz tartozó, fontos, meghatározó) időszerű (mennyire?) ne legyen elavult pontos (elfogadható hibahatáron belül) ellenőrizhető teljes (se túl sok, se túl kevés) könnyen elérhető (áttekinthető, vizuális) 2017.04.04. Dúl Imre - Miskolczi Ildikó Szolnoki Főiskola - Informatika Tanszék

Döntési típusok (Herbert A. Simon) Strukturált (kiszámítható, algoritmikus, számítógép) szabályok a megoldásra a probléma pontosan meghatározott Nem strukturált (nem jól definiált a probléma, felsőbb vezetés) a megoldás lépései nem határozhatók meg előre ötletszerű, változó feltételektől függ feltétlenül emberi döntést igényel Gyakorlat: vegyes, félig strukturált 2017.04.04. Dúl Imre - Miskolczi Ildikó Szolnoki Főiskola - Informatika Tanszék

Döntési szintek és információigényük Stratégiai Taktikai szint Operatív szint Adatfeldolgozási szint Felső vezetés Középvezetés Alsó vezetés Nem strukturált problémák Félig strukturált problémák Strukturált problémák (Robert N. Antony) (stratégiai döntések is) (rövidtávú, konkrét feladatok) 2017.04.04. Dúl Imre - Miskolczi Ildikó Szolnoki Főiskola - Informatika Tanszék

************************

Vízesés modell http://web-sky.hu/we http://picsicio.us/keyword/waterfall%20models/bsky/process http://www.jodypaul.com/swe/lcm/waterfall.html Vízesés modell