Teljesítménymenedzsment

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egyéni teljesítményértékelés, minősítés
Advertisements

Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Szervezetfejlesztési Program
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Emberi erőforrás tervezés és auditálás
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Humánkineziológia szak
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Teljesítményértékelés
előadás A teljesítményértékelés
1. előadás.
A pedagógusok munkájának értékelése 1 Teljesítményértékelés vagy amit akartok…? Dilemmák, tabuk, lehetőségek…
Teljesítmény-menedzsment
6. előadás.
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Áttekintés a személyzeti / emberi erőforrás menedzsmentről
Az emberi erőforrások fejlesztése
Közönségkapcsolat (public relations)
A kommunikációs mix elemei
Emberi erőforrás menedzsment
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Az ellenőrzés, mint menedzsment funkció
Egyéni döntések a szervezetben
SZEMÉLYZETI MARKETING
A fejlesztő értékelés.
MOTIVÁCIÓ.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Ellenőrzés, visszacsatolás
Minőségdíjak.
A HEM kialakulása és fejlődése
Munkakörök kialakítása és elemzése
Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében 3. előadás.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Emberi Erőforrás Menedzsment Munkakör-értékelés EEM.4.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Munkakörelemzés munkakör-tervezés
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
Teljesítményértékelés - TÉR
Munkaköri leírás, Markov analízis
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
előadás A teljesítményértékelés
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Munkakörelemés és –tervezés röviden
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
Finna Henrietta: Teljesítménymenedzsment 1 Teljesítményértékelés Dr. Finna Henrietta Egyetemi adjunktus Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék.
Célja A minősítés célja a közalkalmazott munkaköri feladatai ellátásának megítélése, az ezt befolyásoló ismeretek, képességek, személyi tulajdonságok.
Barlai Róbertné augusztus.
A problémafeltárás technikái
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Molnárné Stadler Katalin Menner Ákos
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Teljesítménymenedzsment 11:57:54 Teljesítménymenedzsment

Az előadás vázlata A stratégia és a teljesítményértékelés A teljesítményértékelés céljai Mit értékeljünk? Értékelési technikák A teljesítményértékelés bevezetése és alkalmazása Teljesítménymenedzsment

A stratégia és a teljesítményértékelés A szervezetben dolgozó valamennyi munkatárs adott időszakra vonatkozó teljesítményének felmérése és megítélése. Teljesítményértékelés = munkakör-értékelés. Milyen célra használjuk az értékelést? Formális vagy informális értékelést alkalmazzunk? Kik legyenek az érintettek? Mikor és milyen gyakran értékeljünk? Hogyan kommunikáljuk az értékelést?

A teljesítményértékelés céljai az alkalmazotti teljesítmény megerősítése az alkalmazott helyzetének megítélése az egyéni képzési igények értékelése az egyéni erőfeszítés ösztönzése és jutalmazása munkaköri leírások rendszeres áttekintése Mire használjuk a célokat? vonalbeli vezetők telj. befolyásolása személyzeti menedzserek saját politika értékelése

Mit értékeljünk? az alkalmazott akkor teljesít jól, ha eredményes hatékonyság gazdaságosság az egyéni teljesítmény területei tulajdonságok magatartások, tevékenységek eredmények, kimenetek pontos mérőszámaink legyenek, bizonyos munkakörök esetén szubjektív adatok további mutatók, pl. hiányzás

Értékelési technikák Egyéneket értékelő technikák Osztályozó, értékelő skálák A teljesítménytényezők kiemelt elemeit sorolják fel különböző fo-kozatok mellett választott kritérium értelmezhetősége problematikus egyszerű, könnyen elkészíthető Munkanorma Átlagos eredmény meghatározása idő- vagy telj.norma formájában. korábban főként fizikai munkakörök esetén alkalmazták

Kötetlen formájú jelentés Az értékeltek erős és gyenge pontjainak megfogalmazása írásban. összehasonlításra kevésbé alkalmas fejlesztési célra haszn. A kritikus esetek módszere Az értékeltek kiemelkedően jó és nagyon rossz eseteinek gyűjtése. munkakör-specifikus időigényes, összehasonlításra nem alkalmas Magatartásformákkal jellemzett osztályozó skála (MJS / BARS) 6-10 egyedileg meghatározott telj.dimenzió 5-6 kritikus esettel. munkakör legfontosabb dimenzióinak megállapítása dimenziónként példák megfogalmazása különböző telj.szintekre kategóriák pontozása, pl. 1 (nagyon gyenge) – 7 (kiváló) értékeltek elhelyezése a skálán

Magatartás-megfigyelő skála (MMS / BOS) A munkakör kapcsán fellelhető legfontosabb magatartások gyakori-ságát fogalmazza meg. idő- és költségigényes

Célközpontú vezetés (MbO – Management by Objectives) A vezető és beosztottja közösen határozzák meg a célokat adott időszakra. célok mérhető formában bizalmat és készségeket igényel

Több személyt egyidejűleg értékelő módszerek Rangsorolás A beosztottak sorbaállítása a legjobbtól a legrosszabbig. páros összehasonlítás válogató sorbaállítás Kényszerített szétosztás Beosztottak meghatározott arány szerinti besorolása teljesítmény-kategóriákba.

A teljesítményértékelés bevezetése és alkalmazása Az alapvető tervezési paraméterek Ki értékeljen? közvetlen felettes a humán menedzsment osztály munkatársai önértékelés a munkatársak és a beosztottak értékelő központok

A 360 fokos értékelés Az értékelés során az értékelt személy teljes környezetének véle-ményét hasonlítják össze a saját véleményével. Előnyei: több forrásból származó objektív visszajelzés csapat-építés csökkenti a diszkriminációs kockázatot elsősorban fejlesztési eszközként használják javuló ügyfélszolgálat

Hogyan ismertessük az eredményt? Kit értékeljünk? korábban vezetői szintek ma már minden alkalmazott esetén Mikor értékeljünk? általában évente egyszer, új alkalmazott esetén gyakrabban Hogyan ismertessük az eredményt? legyen folyamatos a kommunikáció aktív részvétel biztosítva legyen kritériumokat minél objektívebben fogalmazzuk meg

Potenciális hibaforrások, problémák rendszertervezési problémák az értékeltekkel kapcsolatos problémák értékelői problémák hangsúly a közelmúlton saját értékrendszer dicsfényhatás értékelő kifogásai

Teljesítménymenedzsment Célja, hogy a szervezet tagjai az elérendő célokat azonosan értelmez-zék és a szükséges támogatással lehetővé tegye a célok elérését. az ember mindent megtesz a cél elérése érdekében, ha részt vett kialakításában a célok elérése a képességen, vezetői támogatáson és a szervezeti folyamatok minőségén múlik Jellemzői: folyamatosság azonnali visszajelzések

Felhasznált irodalom Bokor A., Szőts-Kováts K., Csillag S., Bácsi K., Szilas R.,: Emberi erőforrás menedzsment. Aula Kiadó Kft., Budapest, 2007 Karoliny Mné, Farkas, F., Poór, J., László,: Emberi erőforrás menedzsment kézikönyv. KJK-Kerszöv Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest, 2003. Demeter László – főiskolai tanársegéd prezentációi

Köszönöm a figyelmet!