Egyszerű függvények az Excelben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Halmosné Dancsecs Katalin Informatikus-könyvtáros szak Távoktatás Médiaismeret beküldendő házi feladat Inzert kép Az ötlet rövid leírása: Egy közismert.
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Divat a történelemben Készítette: Péterné Szolnoki Ildikó
Információs függvények
Microsoft Excel 3. óra Előadó: Jánosik Tamás.
Adatelemzés számítógéppel
Irány a középszintű informatika érettségi
A Windows használata Bevezetés.
Operációs rendszerek Bevezetés.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Táblázatkezelés - függvények
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Multimédiafejlesztés feladat (1.) Név: Juhász Miklósné Szak: Informatikus-könyvtáros szak Évf.: III. évfolyam I. félév Tagozat: Távoktatás Telefon,
1. Multimédiafejlesztés feladat (1) Név : Egri Zoltán Szak: Informatikus könyvtáros Évf.: 3. évfolyam Tagozat: távoktatás 34.
Interaktív tábla használata a gyakorlatban. Az oktatás, nevelés olyan aktív folyamat, amely során különböző eszközök segítségével próbáljuk mi pedagógusok.
Felhasználó barátság eszközei
E-learning és a multimédia
Multimédiafejlesztés Informatikus könyvtáros
2009. április 3. Ficzkó Ildikó Honlapelemzés április 3. Ficzkó Ildikó
Honlapelemzés. miért?  tanulmányok  tapasztalatszerzés  előkészítő munkálatok: honlaptervezés  fejlődés.
Windows XP ismeretek és mappaműveletek
Internetes böngészőprogram használata, beállításai
Készítette: Dorogi Mária Szak: Informatikus könyvtáros
Eszterházy Károly Főiskola ─ Médiainformatika Intézet HTML (HiperText Mark-Up Language) HTML leírónyelvvel írjuk le, hogy a weboldal elemei (képek, szöveg,
Készítette: Riczu Józsefné
MÉDIAISMERET I. INZERTKÉP SZINOPSZISA Beküldendő feladat 2. Készítette: Nemes Marianna Informatikus Könyvtáros Szak Távoktatás tagozat II. évfolyam II.
„Barangolás a barokk korban” című multimédia értékelése
Informatikus könyvtáros
Az én prezentációm Feladat : 12 képből álló non-lineáris multimédiás elemeket tartalmazó prezentáció elkészítése. Tel : 06 (20)
A „Madách Imre Városi Könyvtár” című prezentáció értékelése
Interaktív multimédiás CD elemzése
1. Multimédiafejlesztés feladat (1)
Beküldendő feladat MÉDIAISMERET I.
Írásvetítő transzparens Készítette: Huszár Anita informatikus könyvtáros szak II. évfolyam, távoktatási tagozat Alsózsolca, 2005.
A Star Wars című multimédia értékelése
NeoBook ® projekt interaktív prezentációja Készítette:Danyi Gyuláné informatikus-könyvtáros szak III. évfolyam távoktatás tagozat
Microsoft Visual Web Developer Express Webfejlesztés Gubicza József.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Cellák és tartalmak formázása táblázatkezelő programokban Készítette: Péter Tünde Felkészítő tanár: András Izabella Iskola: Gábor Áron Iskolaközpont,
Motiváltság elérésében
TERVEZET.
 Tanuló környezet meghatározása  Ötletgyűjtés, a tanulási környezet ismeretén alapszik  Oktatási stratégia meghatározása  Előzetes képernyő-elrendezés.
Információ és kommunikáció Szilágyi András. Követelmények A cd-n az anyag a következő részeket fedte le: Kliensprogramok, letöltés-vezérlők Kliensprogramok,
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
Prezentáció készítése Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT Bevezetés az Openoffice Impress használatába.
A szövegértési feladatok összeállítása
APEX BMF, II. félév.
1. Multimédiafejlesztés feladat (1) Szak: informatikus-könyvtáros szak Évf.III. Tagozat: távoktstás Tagozat: távoktstás Név: Tőzsér Veronika.
Készítette: Turócziné Kiscsatári Nóra
Az NVU webszerkesztő program
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Hosszú dokumentumok kezelése.
Magyar - Irodalom Mítoszok és Biblia
Szak: Informatikus-könyvtáros
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Prezentációk készítése
Táblázatkezelés.
A web site minősítése Források: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások: Dotkom Internet Consulting: Üzleti weboldalak elemzése,
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Multimédia-fejlesztés. 2. számú beküldendő feladat Készítsen el egy multimédia alkalmazást! Neobook for windows szoftverrel Neobook for windows szoftverrel.
Másolás és automatikus kitöltés
Online oktatóanyag Android mobilalkalmazás- fejlesztéshez Nagy József.
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Megjegyzés: Ez a brosúra nyomtatásra készült. Mielőtt a speciális papírlapra nyomtatna, hagyományos papíron tesztelje, hogy a brosúra helyesen jelenik-e.
Kimutatás-pivot tábla, Excel 2010
Információ és kommunikáció
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Egyszerű függvények az Excelben Multimédia produkció értékelése Multimédia szinopszis Az üzenet megfogalmazása Az ötlet rövid leírása Rendszerszemléletű tervezés A produkció célja Struktúra A célközönség Navigáció Kivitelezési, megjelenítési mód Kommunikáció-interakció A struktúra leírása Pedagógiai didaktikai szempontok A kivitelezéshez szükséges eszközök Pszichológiai, ergonómiai szempontok Forrásanyagok Multimédia komponensek vizuális elemei Meglévő produkciók Multimédia komponensek auditív elemei Költségtervezet Multimédia technikai kivitelezése Egyéb megjegyzések Járulékos elemek 2005. november Váradi Zsolt EKF, Informatikus-könyvtáros szak 3. éf., távoktatás On-line frissítés Kilépés Szubjektív értékelés

Multimédia produkció értékelése

A produkció címe Egyszerű függvények az Excelben

Az üzenet megfogalmazása A legelterjedtebb táblázatkezelő alkalmazás alapvető függvényeinek ismertetése szakmailag korrekt. A mondatok egyszerűek, a stílus közvetlen és tömör.

Rendszerszemléletű tervezés A produkció az egyéni tanulást, felkészülést támogatja. Végigkövetve a lépéseket a tanuló valóban elsajátítja a függvények használatának módját, a paraméterezéssel (argumentumokkal) kapcsolatos tudnivalókat. Minden képernyő gyorsan azonosítható, így a gyorsabban haladók vagy a „lényeget” keresők könnyen átugorhatnak részeket.

Struktúra Mind az egyes képernyők, mind a multimédia alkalmazás egésze átgondolt tervezésről tanuskodik. A bal felső sarokban kiemelten megjelenő szöveg az aktuális téma megnevezését tartalmazza. A képernyő-képekhez tartozó magyarázó szöveg jól elkülönül a törzsszövegtől. Megfelel az alapvető didaktikai követelményeknek (egyszerűbbtől a bonyolultabb felé halad, az előző ismeret-egységre támaszkodik).

Navigáció A keretben elhelyezett navigációs gombok standard megjelenésűek (előre, vissza, szünet, állj). A következő lépés tartalmára utaló parancsgomb kereten belül jelenik meg.

Kommunikáció-interakció A tanuló nem passzív szemlélője az eseményeknek, és a navigáláson túl több ponton is kommunikál a rendszerrel. A flash videóban a megadott képernyőpontokra kattintva követheti végig a függvény varázsló használatát egy konkrét példán, míg a önellenőrzés lehetőségét nyújtó „Játék”-ban tételeket kell párosítania. Az aláfestő zene kikapcsolható. Az alkalmazás tetszőleges pontban megszakítható. (Kilépés csak megerősítésre)

Pedagógiai-didaktikai szempontok Az érdeklődés fenntartását az egyszerű szöveg, a beszédes képernyőképek, színes nyilak és az interaktív elemek segítik. Fontos, hogy egy-egy lépésben nem kerül túl sok új ismeret közlésre, illetve hogy az egyszerű példákat legtöbbször komplexek is követik.

Pszichológiai, ergonómiai szempontok Tartalmi felépítés: általános ismeret – új függvény részletesen – újabb függvények utalással a hasonlóságokra. Harmonikus színek, áttekinthető képernyőkép, jól eltalált betűméret jellemzi a produkciót.

Multimédia komponensek vizuális elemei A 16 pontos Arial betűtípus, helyenként félkövér kiemeléssel jól olvashatóvá, barátságossá teszi a szöveget. A flash videó minősége (felbontási probléma) nem a legkiválóbb, de még élvezhető. Mivel flash-ben nem megoldható a drag-and-drop érzékelése, ezért a bemutatott gyakorlat a tartomány kijelölési résznél nem teljesen élethű.

Multimédia komponensek auditív elemei A hátterzene megfelelően halk (gombbal némítható), alkalmas a tananyagra való koncentrálás fenntartására. A tananyag nem igényel hangsúlyos auditív elemeket.

Multimédia technikai kivitelezése A NeoBook for Windows megfelelő eszköz volt a produkció elkészítésére. A képek képszerkesztővel, a flash Macromedia FlashMaker-rel készültek. A függvény-párosító feladat az alkalmazás saját script nyelvén való programozást igényelte.

Járulékos elemek A trial verzió miatt az EXE állomány két napig használható, ráadásul egy extra szövegdoboz is megjelenik. E helyett ezért, a pub és a többi állomány együttes másolása, valamint a szoftver helybeni telepítettsége szükséges a futtatáshoz. Külön dokumentuáció a produkcióhoz nem tartozik.

On-line frissítés Szükség esetén a fájlok web szerverről történő frissíthetősége megoldható. Az automatikus frissítésre nincs közvetlen lehetőség.

Szubjektív értékelés Összességében egyszerű, de jól felépített és kivitelezett. Alkalmas a kitűzött cél eléréséhez.

Multimédia szinposzis

Az ötlet rövid leírása A táblázatkezeléssel ismerkedők első valódi problémája a – a képletek használatának elsajátítása után – a függvényekkel kapcsolatos. Egy jó multimédiás produkció alkalmas lehet, hogy bárki egyszerűen, saját haladási tempójában elsajátítsa a szükséges ismereteket.

 A produkció célja Cél, az Excel függvényei közül a Sum, Average, Min, Max és Count ismertetése.

3. A célközönség megnevezése Kezdő Excel-használók.

4. A kivitelezés módja Multimédiás prezentáció formájában. Interaktív elemek felhasználásáva.

5. A struktúra leírása Lineáris szerkezet. Azonosító címkék alkalmazása. Kezelőgombok a navigációhoz.

6. A kivitelezéshez szükséges eszközök Neobook for Windows Macromedia FlashMaker Adobe PhotoDeluxe Microsoft Excel

7. Forrásanyagok Képernyőképek Tananyag-tematika

8. Meglévő produkciók Nincs

9. Költségtervezet Tervezett ráfordítási idő 5 óra Beszerzendő szoftverek: nincs

10. Egyéb megjegyzések Eldöntendő az alkalmazni kívánt képernyőfelbontás és színmélység. Flehasználói dokumentáció? Támogatás, visszajelzés?

A főoldal képernyőterve Az alkalmazás neve Téma Excel képernyő Vezérlőgombok Fv. nevek vízjelszerűen Névjegy