TÁMOP „Együtt a tiszapartis tehetségekért” „Ezt írjuk - így mondjuk” Iskolai vers- és prózamondó és –író verseny
Előzmények: az 1. iskolai vers- és prózamondó és –író verseny meghirdetése a Tiszapartiban az 1. iskolai vers- és prózamondó és –író verseny meghirdetése a Tiszapartiban Ezt követően minden évben megrendezésre került a verseny Ezt követően minden évben megrendezésre került a verseny 2011-ben már 10. alkalommal – hagyomány született 2011-ben már 10. alkalommal – hagyomány született
A verseny céljai: Célunk a versmondás és –írás iránt érdeklődő tanulók felkutatása, támogatása, más, iskolán kívüli versenyeken indítása, felkészítése. Célunk a versmondás és –írás iránt érdeklődő tanulók felkutatása, támogatása, más, iskolán kívüli versenyeken indítása, felkészítése. Az olvasás, a szépirodalom megkedveltetése, ráhangolás az alkotói folyamatokra Az olvasás, a szépirodalom megkedveltetése, ráhangolás az alkotói folyamatokra A siker „megízleltetése”. A siker „megízleltetése”.
A verseny 2010-ben és 2011-ben (a TÁMOP - pályázat ideje alatt) Minden évben tavasszal tartjuk a versenyt. Minden évben tavasszal tartjuk a versenyt. A jelentkezők száma fő körüli. A jelentkezők száma fő körüli. A zsűri tagjai a magyar munkaközösség tagjai illetve külső tagok (pl. színész, költő). A zsűri tagjai a magyar munkaközösség tagjai illetve külső tagok (pl. színész, költő). Az ünnepélyes eredményhirdetés minden évben iskolai ünnepség keretében történik a Költészet napi műsor részeként. Az ünnepélyes eredményhirdetés minden évben iskolai ünnepség keretében történik a Költészet napi műsor részeként.
Vers- és prózamondó verseny 2011
Képek a évi műsorból
Eredményeink: Iskolai rendezvényeken szavalatok Iskolai rendezvényeken szavalatok Városi rendezvényeken közreműködés Városi rendezvényeken közreműködés Versenyeken való eredményes részvétel Versenyeken való eredményes részvétel ( MEGAVERS, Forradalmi Szavalóverseny, Sárvári Diákköltők találkozója) ( MEGAVERS, Forradalmi Szavalóverseny, Sárvári Diákköltők találkozója) A versek megjelenése helyi illetve országos lapokban (pl. Új Néplap – Diákvilág oldal). A versek megjelenése helyi illetve országos lapokban (pl. Új Néplap – Diákvilág oldal). Továbbtanulás Bölcsészkaron Továbbtanulás Bölcsészkaron
A TÁMOP pályázat lehetőségei: A versenyek szervezésében A versenyek szervezésében Az értékelő munkában Az értékelő munkában A Költészet napi műsor megszervezésében A Költészet napi műsor megszervezésében A jutalmak beszerzésében A jutalmak beszerzésében A szerzett tapasztalatok megosztásában és későbbi alkalmazásában A szerzett tapasztalatok megosztásában és későbbi alkalmazásában
Kapcsolat más TÁMOP programokkal Társadalomtudományi nap – a mi városunk, Szolnok: Jenei Gyula szolnoki költő előadásán részvétel Társadalomtudományi nap – a mi városunk, Szolnok: Jenei Gyula szolnoki költő előadásán részvétel Hagyományőrző nap – Kele Fodor Ákos workshopja verskedvelő diákoknak – „Hídrombolás” Hagyományőrző nap – Kele Fodor Ákos workshopja verskedvelő diákoknak – „Hídrombolás” A Tiszaparti Színkör tagjai lelkes szavalók és versírók is egyben – Kovács Rebeka, Köves Melissa: Jónás -szövegkönyv A Tiszaparti Színkör tagjai lelkes szavalók és versírók is egyben – Kovács Rebeka, Köves Melissa: Jónás -szövegkönyv
A program folytonossága, fenntartása Tíz éve hagyományteremtő szándék – a hagyomány azóta megerősödött: folytatás a következő tanévekben is. Tíz éve hagyományteremtő szándék – a hagyomány azóta megerősödött: folytatás a következő tanévekben is. A jövőbeli tehetségek felkarolása és támogatása A jövőbeli tehetségek felkarolása és támogatása Kele Fodor Ákos példája Kele Fodor Ákos példája Hám Réka Ágnes előadja Csabai Nikolett esszéjét a barátságról, Gregor Csilla Hám Réka Ágnes versét szavalja. Hám Réka Ágnes előadja Csabai Nikolett esszéjét a barátságról, Gregor Csilla Hám Réka Ágnes versét szavalja.