Hunya Márta módszertani szakértő

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Advertisements

Tutori tevékenység a gyakorlatban
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
E-learning alapú távoktatásos képzés
Virtuális oktatási környezet kialakítása
Benedek András – BME GTK APPI Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében V. Országos Távmunka Konferencia Budapest, december 7.
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
KORSZERŰ PEDAGÓGIAI PARADIGMÁK TÁMOGATÁSA SZÁMÍTÓGÉPES ESZKÖZÖKKEL
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
A személyközpontú pedagógiai jelenléte a digitális tanórákon
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes Számítógéppel segített kollaboratív tanulás.
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
e-Learning a tanárképzésben
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Projektmunka.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Pedagógia – pszichológia
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Projektkonferencia –2010. okt. 21. Leövey Gimnázium, Budapest.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
Információs és Kommunikációs Technológiák
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
A digitális kompetencia fejlesztése
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Hunya Márta hunyam@sulinet.hu módszertani szakértő www.sulinet.hu

Hagyományos és újszerű pedagógia Instruktív Konstruktív Tanár Bíró, beszélő, szakértő Edző, vezető, szakértő, tanuló Tanuló Passzív hallgató, reprodukáló Aktív cselekvő, konstruktív Tartalom Tantárgyakra bontott, elvont, átfogó Integrált, több tudományterületet átfogó, autentikus Értékelés Válogató, minősítő Diagnosztizáló, alakító, portfólió alapú Tanulási környezet Nagy lépések. Kevés az interakció, kevés információforrás van, sok az utasítás Apró lépések, sok interakció Didaktika Didaktikai háromszög: tanár, diák, tananyag Didaktikai sokszög -Tanár, diáktárs, feladat, média, tudományterület www.sulinet.hu

Új kompetenciák Oktatás és társadalmi elvárások Versenyképesség a munkaerőpiacon információs társadalom eligazodás az információs dzsungelben távmunka, csapatmunka e-mail kultúra, netikett számítógéppel segített döntéshozatal, vita kulturált dokumentumszerkesztés költségszámítás www.sulinet.hu

Számítógéppel segített kooperatív tanulás Tartalom és eszköz Kooperáció/kollaboráció Kortársi, tanulói együttműködés, társas tanulás A probléma megfogalmazása, tanulmányozása, megoldások keresése, a megoldások gyakorlati alkalmazása, projekt Kollaborációs eszközök e-mail, chat, fórum, közös mappa CHILE, SCALE, FLE3, phpBB Webboard, BSCW, Synergeia www.sulinet.hu

Projekt alapú tanulás A legelterjedtebben, legrugalmasabban használható számítógéppel segített kollaboratív tanulási módszer Elemek közös tervezés, kutatómunka, fejlesztés, kísérletek, összehasonlító vizsgálatok kommunikáció és munka elektronikusan is csoportok és szerepkörök kézzelfogható eredmények pl. CD-ROM-on, honlapon nemzetközi szinten diákcsere, látogatás értékelés folyamatcentrikus Mindenki tanul, még a tanár is! Példa: „Oldások és kötések” – www.poli.hu/oldaskotes www.sulinet.hu

SCALE - kooperáció www.sulinet.hu

Kuckó – Tudásfa - Ötletbörze Future Learning Environment (http://fle3.uiah.fi/) A számítógéppel támogatott kollaboratív tanulás eszköze Virtuális osztályterem Kommunikáció és kooperáció az iskolák között Kuckó – Tudásfa - Ötletbörze www.sulinet.hu

Sulinet Oktatás honlap http://oktatas.sulinet.hu A legnagyobb magyar oktatási honlap 11 tantárgyi rovat + műveltségi területek Tanár munkatársak Rendszeresen frissülő tartalom Mini tananyagok Letölthető interaktív animációk Tanári módszertani segítség Levelezési listák tanároknak A Sulinet Oktatás a Sulinet Digitális Tudásbázis bejárata www.sulinet.hu

e-mailem érkezett…