Szociális kompetencia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanév pedagógiai feladatai
Advertisements

„Ezt egy életen át kell játszani”
A kulcskompetenciák.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Kompetencia alapú oktatás Szociális kompetencia bevezetése 4. évfolyamon beszédsérülteknél.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Szocializáció Fogalmak:
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A munka világával kapcsolatos tudás
A szociális kompetencia területén olyan egységes meghatározás,melyet általánosan elfogadott definíciónak tekinthetünk, mindeddig nem született.
Sikeres, felnőtt életpálya-építő. Sikeres, felnőtt életpálya-építő.
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
A történelemtanítás, történelemdidaktika általános kérdései
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Soft skills.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
A történelmi tanulás sajátosságai
Kompetencia alapú idegen nyelvi
IKT-alapú programcsomag alkalmazása a szociális kompetencia fejlesztésében Készítette: Andiné Csorba Klára
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
A kompetenciák funkciója és tartalma  március 9.  Falus Iván.
Autonómia és felelősségvállalás
Kompetenciák.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az általános iskola kezdő szakasza
Szociális, Életviteli és Környezeti Kompetenciák
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Összeállította: Patakfalvi Attiláné közoktatási szakértő
Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
MNÁMK Gimnázium Új kihívások az oktatásban Kompetenciák és munkaszervezés.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Patócs Anikó március 17. Egészségismeret és –készség követelményrendszere.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
Bemeneti kompetencia mérés SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK Az előadás vázlata 1.Mérőeszközök -Jellemzők -Kompetenciák -Tevékenységek 2. Változások.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Tervezési folyamat.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Értékek.
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Szociális kompetencia
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Előadás másolata:

Szociális kompetencia

Fogalma és összetevői Szociális kompetencián minden olyan társas képességet, készséget értünk, amely nélkül az egyén szocializációja, azaz beilleszkedése társadalmi környezetébe nem lehet sikeres.

Két alapvető elemből áll Az egyik jelenti az ember belső harmóniáját és bizalmát abban, hogy képes a társas környezetében eligazodni és arra hatást gyakorolni. A másik olyan attitűd-és képességcsoport, amely a társas környezetében eredményes viselkedésminták elsajátítását és gyakorlását lehetővé teszi.

A fejlesztés általános irányai az attitűdformálás terén Tolerancia Kíváncsiság Szolidaritás Pozitív világlátás Véleményformálás Cselekvési hajlandóság Felelősségvállalás

A képességfejlesztés területei Önismeret Identitás Önállóság és önbizalom Szabálykövetés és szabályalkotás Empátia Kooperáció

A történelem tantárgy sajátos képességfejlesztési területei Véleményalkotás Döntés Konfliktuskezelés Problémamegoldás Feladatvállalás

A hatékony együttműködés értékelési rendszere Alapszint: Konstruktív ötletekkel járul hozzá a munkához. Aktívan részt vesz a csoport munkájában. Elfogadja a felajánlott segítséget.

A hatékony együttműködés értékelési rendszere Középszint: Segít másoknak, ha kell. Elfogadja a tervek vagy tevékenységek kritikáját, és annak eredményeképpen módosítja azokat. Önként, szívesen elvállal bármilyen szerepet. A csoport feladatának befejezéséig folytatja a munkát.

Programcsomagok www.sulinovaadatbank.hu Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák A,B,C programcsomagok 1-6. és 7-12. évfolyam Kidolgozott modulok-beépíthető!

„Az a legnagyobb győztes, aki képes legyőzni önmagát.”