GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZOCIÁLPEDAGÓGIA INTÉZETI TANSZÉK
Advertisements

Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTÉSE
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
GYAKORLAT-ORIENTÁLT KURZUSOK/ TANANYAG-TARTALMAK A SZOCIÁLIS MUNKÁS ÉS SZOCIÁLPOLITIKUS KÉPZÉSBEN ( a jelenlegiek, ill. az 544c projekt ez irányú fejlesztései)
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
LOGO A NDRAGÓGIA ÉS KÖZMŰVELŐDÉS EKF Nyílt Nap december 6.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Nyitó konferencia szeptember 15. Dr. Tóbiás László: Az Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái című,
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
A társadalmi kohézió erősítése bűnmegelőzési és reintegrációs programokkal TÁMOP kiemelt projekt.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
" Tudás és kompetencia" Szociális szakemberek és önkéntesek alternatív képzése a látássérültek munkaerő-piaci re/integrációjáért Veres Katalin projektvezető.
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
TÁMOP /2/C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens.
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
A kiemelt projekt eredményei: a módszertani feladatok és a hálózatépítés tükrében Avagy az „emberorientált” hálózat működése a hajléktalan-ellátáson belül.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
Közösségszervezés BA.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Kari tájékoztató Bölcsészettudományi Kar Debreceni Egyetem
Digitális szakadék csökkentése Bálint Ákos projektvezető, KIFÜ
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Lejtmenetből lendület
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere Ibolya projektvezető TÁMOP /2- C

A TÁMOP ES PROJEKTEK célja, prioritásai Szociális képzések fejlesztése Szakemberek képzése, továbbképzése, készségfejlesztése A, B, C komponensek „A”: a szolgáltatásfejlesztési tervekhez kapcsolódó képzések, rövid, célirányos programok, terepgyakorlati rendszer fejlesztése, tereptanárok képzése „B”: regionális szintű szakmai szolgáltatások fejlesztése

„C” KOMPONENS Felsőoktatási intézmények számára (kivéve a Közép-magyarországi Régió területe) írták ki Új szociális képzések, tantervek kidolgozása az alapképzésekre vagy mesterképzésekre építve Specializációk, szakirányok, szakirányú továbbképzési programok kidolgozása 14 győztes projekt

KÉPZÉSEINK Szociális képzések a bolognai rendszerben a Debreceni Egyetemen BA – szociális munka MA – szociálpolitika szakképzés

A PROJEKT CÍME, PARTNEREK A projekt címe: GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – „JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő!” Főpályázó: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Partner: DMJV Egyesített Bölcsődei Intézménye

A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA Időszak: november december 31. Összköltség: Ft

A PROJEKT CÉLJA Modulrendszerű képzés (érettségizetteknek) Gyermek- és ifjúságpolitikai szakirányú modul-rendszerű képzés diplomás szakemberek számára (rövid időtartamú, akkreditációs pontokat adó kifutással) Gyermek- és ifjúságpolitikai szakértő szakirányú továbbképzési szak (diplomásoknak, két féléves időtartamú, az alapdiplomát kiegészítő felsőfokú végzettséget biztosító kifutással) A szociálpolitika mesterképzés továbbfejlesztése (gyermek- és ifjúságpolitikai szakirány) Négyszintű gyermek- és ifjúságpolitikai képzés

FELADATOK A KÉPZÉSEK KIDOLGOZÁSA SORÁN kompetenciák szintenkénti meghatározása a szükséges tantárgyak kereteinek kidolgozása a tantárgyak tematikáinak kidolgozása tananyagok kidolgozása

KOMPETENCIÁK Az ideális gyermek- és ifjúságpolitikai szakember (a gyakorlati szakemberek véleménye alapján) szociális munka szociálpolitika pedagógia andragógia mentálhigiéné pszichológia (elsősorban gyermek- és kamaszlélektan, illetve fejlődéslélektan)

KOMPETENCIÁK a jog az államigazgatási és államháztartási ismeretek az etika a társadalomismeret és a módszertan Legyen gyakorlati tudásuk szabadidő- és programszervezésről családterápiás technikákról.

KOMPETENCIÁK Képességek és készségek terén megfelelő önismeret stabil személyiség önreflektív fejlődési képesség motivált Emberi (szakmai) kapcsolataiban elfogadó, türelmes, empatikus és nyitott előítéletektől mentes és viselkedése humánus.

KOMPETENCIÁK Magas szintű problémamegoldó és konfliktuskezelési készség kommunikációs technikák széles körű ismerete a konfliktuskezelés módszertana a tárgyalástechnikák alapos és gyakorlatias tudása. Strukturális látásmód, rendszerszemlélet, az információk szintetizálásának képessége

KOMPETENCIÁK rugalmas terhelhető a feladatok végrehajtásában kreatív megfelelő innovációs készséggel rendelkező csoportvezetésre alkalmas, ennek technikáival, szabályaival tisztában van, de önállóan is képes dolgozni közösségi szemléletre és menedzser szemléletre is képes, az adott témának megfelelően Hiteles szakember

KIEMELT EREDMÉNYEK 15 db tantárgy kifejlesztése 14 db tananyag elkészítése (tematikus kötet, szöveggyűjtemény, jegyzet) 3 db új képzés a felsőfokú szociális képzés kínálatában

FELADATOK A képzés bonyolítása (legalább egy félév) - tesztelés Tapasztalatok visszacsatolása és a tananyagok véglegesítése Végleges tananyag feltöltése a központi adatbázisba

Köszönöm a figyelmet! Czibere Ibolya Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék