GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere Ibolya projektvezető TÁMOP /2- C
A TÁMOP ES PROJEKTEK célja, prioritásai Szociális képzések fejlesztése Szakemberek képzése, továbbképzése, készségfejlesztése A, B, C komponensek „A”: a szolgáltatásfejlesztési tervekhez kapcsolódó képzések, rövid, célirányos programok, terepgyakorlati rendszer fejlesztése, tereptanárok képzése „B”: regionális szintű szakmai szolgáltatások fejlesztése
„C” KOMPONENS Felsőoktatási intézmények számára (kivéve a Közép-magyarországi Régió területe) írták ki Új szociális képzések, tantervek kidolgozása az alapképzésekre vagy mesterképzésekre építve Specializációk, szakirányok, szakirányú továbbképzési programok kidolgozása 14 győztes projekt
KÉPZÉSEINK Szociális képzések a bolognai rendszerben a Debreceni Egyetemen BA – szociális munka MA – szociálpolitika szakképzés
A PROJEKT CÍME, PARTNEREK A projekt címe: GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – „JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő!” Főpályázó: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Partner: DMJV Egyesített Bölcsődei Intézménye
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA Időszak: november december 31. Összköltség: Ft
A PROJEKT CÉLJA Modulrendszerű képzés (érettségizetteknek) Gyermek- és ifjúságpolitikai szakirányú modul-rendszerű képzés diplomás szakemberek számára (rövid időtartamú, akkreditációs pontokat adó kifutással) Gyermek- és ifjúságpolitikai szakértő szakirányú továbbképzési szak (diplomásoknak, két féléves időtartamú, az alapdiplomát kiegészítő felsőfokú végzettséget biztosító kifutással) A szociálpolitika mesterképzés továbbfejlesztése (gyermek- és ifjúságpolitikai szakirány) Négyszintű gyermek- és ifjúságpolitikai képzés
FELADATOK A KÉPZÉSEK KIDOLGOZÁSA SORÁN kompetenciák szintenkénti meghatározása a szükséges tantárgyak kereteinek kidolgozása a tantárgyak tematikáinak kidolgozása tananyagok kidolgozása
KOMPETENCIÁK Az ideális gyermek- és ifjúságpolitikai szakember (a gyakorlati szakemberek véleménye alapján) szociális munka szociálpolitika pedagógia andragógia mentálhigiéné pszichológia (elsősorban gyermek- és kamaszlélektan, illetve fejlődéslélektan)
KOMPETENCIÁK a jog az államigazgatási és államháztartási ismeretek az etika a társadalomismeret és a módszertan Legyen gyakorlati tudásuk szabadidő- és programszervezésről családterápiás technikákról.
KOMPETENCIÁK Képességek és készségek terén megfelelő önismeret stabil személyiség önreflektív fejlődési képesség motivált Emberi (szakmai) kapcsolataiban elfogadó, türelmes, empatikus és nyitott előítéletektől mentes és viselkedése humánus.
KOMPETENCIÁK Magas szintű problémamegoldó és konfliktuskezelési készség kommunikációs technikák széles körű ismerete a konfliktuskezelés módszertana a tárgyalástechnikák alapos és gyakorlatias tudása. Strukturális látásmód, rendszerszemlélet, az információk szintetizálásának képessége
KOMPETENCIÁK rugalmas terhelhető a feladatok végrehajtásában kreatív megfelelő innovációs készséggel rendelkező csoportvezetésre alkalmas, ennek technikáival, szabályaival tisztában van, de önállóan is képes dolgozni közösségi szemléletre és menedzser szemléletre is képes, az adott témának megfelelően Hiteles szakember
KIEMELT EREDMÉNYEK 15 db tantárgy kifejlesztése 14 db tananyag elkészítése (tematikus kötet, szöveggyűjtemény, jegyzet) 3 db új képzés a felsőfokú szociális képzés kínálatában
FELADATOK A képzés bonyolítása (legalább egy félév) - tesztelés Tapasztalatok visszacsatolása és a tananyagok véglegesítése Végleges tananyag feltöltése a központi adatbázisba
Köszönöm a figyelmet! Czibere Ibolya Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék