Mc'Donalds egyetem – Az egyetemista lét, mint a tömegkultúra hordozója.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
Rizikó magatartások népegészségügyi és lokális közösségi hatásai, kompetenciák és kommunikáció (érvelés-film)
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
Kovács Klára Debreceni Egyetem Nevelés-és Művelődéstudományi Doktori Program november Kollektív traumák, határhelyzetek, természeti és társadalmi.
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
Az észlelés kulturális eltérései A valóság alternatív nézetei.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Az identitás kifejeződése a debreceni egyetemisták csoportkultúráiban MSZT Konferencia, Balku Anett – Sőrés Anett.
Igazoltatás, avagy rendőröké a világ? Kutatási terv diszkriminációtesztelésre Hetyési Krisztina Horváth Gergely Horváth Nóra Huszár András Márton Kajtár.
Innovációmenedzsment. A század jellemzői Az innováció marginálisból központi jelenséggé válik A gazdaság tercierizálódik (szolgáltatás-gazdaság)
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
Fenntartó nemzedék, fenntartható élet dr
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
Népszerű kultúra és magaskultúra
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
Fesztiválozó egyetemisták Készítette: Buzinkay Nóra „Campus-lét” a Debreceni Egyetemen Műhelykonferencia
SZÉLSŐSÉGES POLITIKAI IFJÚSÁGI CSOPORTOK SZERVEZŐDÉSE ÉS ÉRTÉKVILÁGA. A szélsőjobboldali ideológia reprezentációja a debreceni egyetemisták körében Campus-lét.
F ORMÁLIS ÉS INFORMÁLIS CSOPORTOK A D EBRECENI E GYETEMEN Dusa Ágnes - Sőrés Anett DE Szociológia MA I. TERD-zárókonferencia május 14.
Campus lét konferencia 2012 A KÖZ ÉS A MAGÁN KÖZÖTTI HATÁR ÉS AZ ÁLLAMPOLGÁRI ELKÖTELEZETTSÉG.
Márton Sándor: A Campus-lét online-survey válaszadóinak szocio-kulturális jellemzői „CAMPUS-LÉT” A DEBRECENI EGYETEMEN: CSOPORTOK ÉS CSOPORTKULTÚRÁK Műhelykonferencia.
Debrecen május 29. Prof. Dr. Szabó Ildikó Szocializáció az egyetemi csoportok és csoportkultúrák világában Egyetemi élethelyzetek. Campus-lét a Debreceni.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Sportoló csoportok a Debreceni Egyetemen.
A vízitúra szervezésének előrehaladása Programfejlesztési Központ XI.A.5.1-XI.A.5.3.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
Online közösségi hálózatok: új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek feltérképezésére új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek.
A kisebbségi (magyar) felsőoktatás kialakulása és perspektívái Szatmárnémetiben Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program.
Művelődés és szórakozás
Kultúra „harmadfokon” A harmadfokú képzésben részt vevő hallgatók viszonya a kultúrához Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem VI.
„Listen to Your Heart”: Populáris kultúra és politikai azonosulás Reich Jenő Budapesti Corvinus Egyetem, Politikatudomány MA konzulens : Karácsony Gergely.
Előítéletmentesen a hajléktalanokkal szembeni előítéletekről
A SZÉLSŐJOBBOLDALI IDEOLÓGIA REPREZENTÁCIÓJA A DEBRECENI EGYETEMISTÁK KÖRÉBEN Sőrés Anett Debreceni Egyetem, Szociológia MA II. Témavezető: Prof. Dr.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Széchenyi István Egyetem, Győr
VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi Hogyan fogja a gyermekünk használni az internetet? Fiatal családok tervei az internetszabályozással.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Rizikómagatartás és reziliencia 2006-os HBSC adatok tükrében
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Olvasásismeret 2006/2007 II. félév Beniczky Péterné.
CIVIL KEZDEMÉNYEZÉSEK PROGRAMJA március 20. CSAPAT BRÓDY IMRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA AJKA.
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
Készítette: Csanaky Máté Deli Kristóf Nyilas Roland.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Javaslatok a következő tanodaciklusra Szűcs Norbert Motiváció Oktatási Egyesület.
A magyar lakosság kultúrafogyasztási szokásai
A SZÉLSŐJOBBOLDALI EGYETEMISTÁK MINT VIRTUÁLIS CSOPORT Sőrés Anett Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29., DAB Székház.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME BME TAPASZTALATOK, 2015 FELSŐOKTATÁSI NEMZETKÖZIESÍTÉSI.
Graciela Sbertoli / Vox A kisebb települések önkormányzatainak támogatása az életen át tartó tanulás szemléletének népszerűsítésében MANORKA – zárókonferencia.
PARTYKÁCIÓ, azaz a szórakoztató educatio … Imre Zita marketing és kommunikációs igazgató Diákhitel Központ Zrt. Budapest, március 22.
D R. F ILEP B ÁLINT M ÁJER E SZTER P ETRA T ÖMBÖLY T EODÓRA W INKLER C SABA N OVEMBER 5. Rektori Titkárság K ÖZPONTI F ELVÉTELI KAMPÁNY.
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
ÉLETTÉR Közösség- és Településfejlesztő Egyesület.
Az italfogyasztás új trendjei
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
Ez az előadás „A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” („Innova kutatás” - OTKA/NKFIH azonosító: )
Irodalom a figyelemfelkeltés kultúrájában
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Hallássérültek a könyvtárban
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Duális képzés a Széchenyi István Egyetemen
Előadás másolata:

Mc'Donalds egyetem – Az egyetemista lét, mint a tömegkultúra hordozója

Mc’Donalds egyetem Kozma Tamás Mc’Donalds és Walt Disney egyetemek az 1950-es években Jihad vs McWorld Benjamin Barber. Random House, Resisting Mcdonaldization edited by Barry Smart. SAGE Publications Ltd. London The mcdonaldization of Higher Education edited by Dennis Hayes and Robin Wynyard Westport, CT, and London: Bergin and Garvey, 2002.

A kutatás Előkutatás (pilot study) Cél: A többségi társadalomban jelen lévő tömegkultúrát fogyasztó egyetemi közösségek feltérképezése. Feltevés: létezik a „tömeg-hallgató”, akinek a kommunikációján, kulturális fogyasztási igényein és viselkedésén nem az értelmiségi létre jellemző értékrend jellemző

A kutatás Célcsoport: Az egyetemi szórakozóhelyeket látogató fiatalok Időszak: év X-XI. hónap Módszerek: részt vevő megfigyelés, beszélgetés A kutatás korlátai: szubjektivitás, reprezentativitás és véletlenszerűség hiánya

Csoportok Csoport, mint jelenség Külső jegyek Feltűnő jelenségek

Átlagosak Átlagos (többségi) öltözködési, viselkedési, megjelenési jegyek. Szokásos formációk Szokványos italfogyasztási sémák Csak ivók vagy „looserek”? Kulturális mindenevők

Dominánsok Jellegzetes külső jegyek Magabiztosság „Cicababa” hölgyek Ritka kontaktusteremtés Igényes fogyasztók Autó mint reprezentativitás

Harmincasok 2 típus (asszimilálódó és konszolidált) Kétféle megjelenés és attitűd Egyetemista lét mint cél Tudomány és kultúra mint célok Alacsonyabb létszámban

Nem hallgató Bulizók Azonos korosztály, de nem egyetemi hallgatók Azonos megjelenés, öltözködés Hasonló fogyasztás és viselkedés Tanulók és dolgozók Eltérő értékrendek

Középiskolások Minimális eltérések a külső jegyekben Szolidabb (burkolt) fogyasztás Csak fiúk Közösségen belül magas presztízs Rejtett asszimilációs törekvések Jó megközelíthetőség (idegenek)

Helyszínek A megfigyelések, beszélgetések és tapasztalások színterei Személyes kiválasztás, egyéni megítélés

Campus A terület és környezete Az átlagos egyetemista színtere Dominánsok ritkábban láthatóak Nem hallgató Bulizók: környéken Harmincasok: célirányos mozgás Középiskolások: napközben is

Kikötő Az egyik legnépszerűbb „szabadidős központ” (olcsó, éjjel-nappali) Átlagosok: rendszeresen nappal is Dominánsok: nem ez a kedvencük Nem hallgató Bulizók: esténként, hétvégén is Harmincasok: szívesen látogatják Középiskolások: kiszolgálják őket

Tornado Többszöri profilváltáson esett át Igényesebb szórakozásra szánt helyszín Átlagosak: elvegyülnek, de ez egy drágább hely Dominánsok: kedveltebb terep Nem hallgató Bulizók: táncolás, ismerkedés terepe Harmincasok: mérsékelt jelenlét, fogyasztással Középiskolások: nem itt fogyasztanak

Lovarda Kulturális központként indult Befogadó központból regisztráció- kötelezettség Átlagosak: átlagosan sokan Dominánsok: parkolóban autóval is Nem hallgató Bulizók: nehéz kiszűrhetőség Harmincasok: mértékkel Középiskolások: könnyebb elvegyülni, nagy tér

Kazánház Klasszikus és hazai, sűrű Átlagosak: kedvelt színtér Dominánsok: ritka jelenség Nem hallgató Bulizók: teljes elvegyülés Harmincasok: átlagosok között Középiskolások: jobb asszimilációs lehetőség

Köszönöm a figyelmet!