Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században század: polgári.
Advertisements

A gazdaság és az oktatás együttműködése
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
ÁTALAKULÓ FELSŐOKTATÁS Bevezetés a szociológiába WJLF ÁSZM I. évf. nappali tagozat.
KAPOSVÁRI EGYETEM CSOKONAI VITÉZ MIHÁLY PEDAGÓGIAI FŐI S KOLAI FŐI S KOLAI KAR.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
A Selye János Egyetem Gazdaságtudományi Karán folyó kutatások Szabó Ingrid Szabó Ingrid dékánhelyettes dékánhelyettes.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
Szegedi Tudományegyetem Informatikai Tanszékcsoport
50 éves a szegedi informatika
Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM KÖRNYEZETTUDOMÁNYI KÉPZÉSEI A képzések szakmai felelőse: a Környezettudományi Intézet Fő feladata a tudomány területek közötti.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar Nyílt Nap december 18. Tanulmányi és Információs Központ: Kongresszusi terem.
BSc a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Tájékoztató 2007/2008-os tanév őszi félév
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Tájékoztató a szakmai gyakorlatról
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
WEB-Programozó Felsőfokú Szakképzés kialakítása az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kusper Gábor,
Szakma és hivatás Kihívások és válaszok a közoktatásban és a pedagógusképzésben Budapest 2009 október 8. Átalakuló felsőoktatás: A Bologna folyamat 10.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
A kisebbségi (magyar) felsőoktatás kialakulása és perspektívái Szatmárnémetiben Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Tájékoztató 2008/2009-es tanév őszi félév
Bemutatkozik a Georgikon
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Recski András, BME Számítástud. és Inf.elm. T. Budapesti Műszaki.
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Perjésiné Hámori Ildikó
Programtervező informatikus
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Képzések, szakirányok, felvételi lehetőségek
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
Informatikai szakok duális oktatása a Miskolci Egyetemen 2015.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
EFOP VEKOP „Integrált kutatói utánpótlás-képzési program az informatika és számítástudomány diszciplináris területein” Debreceni.
Budapesti Műszaki és gazdaságtudományi egyetem
Készítette: Szabó Tamás
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Előadás másolata:

Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán Dr. NAGY BENEDEK egyetemi docens oktatási dékánhelyettes

Informatikai Kar ▪ Debreceni Egyetem

Az informatika oktatás kezdetei… Gyires Béla

Informatikai Kar ▪ 2004

Hallgatói létszám alakulása DE IK ▪ 1996–2010

Bolognai folyamat 1999: Bolognai Nyilatkozat (33 ország) 2010-ig kiépíteni, 2005-re jelentés 2003: Berlini Konferencia: gyorsítás

Bolognai folyamat 2003: Berlini Konferencia – gyorsítás Könnyen összehasonlítható végzettségek rendszere Kétszintű képzés Egységes kreditrendszer Oklevél melléklet rendszer Mobilitás támogatása Minőségbiztosítás Az oktatás és a gazdaság kapcsolatának szorosabbra fűzése Az élethosszig tartó tanulás elterjedésének segítése A térség vonzerejének és versenyképességének növelése

Honnan? Hova?

Képzési szerkezet Munkaerőpiac Mesterképzés 2-5 félév Doktori képzés Osztatlan képzés 10-12 félév Alapképzés 6-7 félév Felsőfokú szakképzés 4 félév

Innen! Alapképzéseink BSc/BA Programtervező informatikus 2004 Indítása Programtervező informatikus 2004 Mérnök informatikus 2005 Gazdaságinformatikus 2006 Informatikus könyvtáros 2006

Ide! Mesterképzéseink MSc/MA Programtervező informatikus 2007 Indítása Programtervező informatikus 2007 Informatika tanár 2008 Könyvtárpedagógia tanár 2008 Gazdaságinformatikus 2009 Informatikus könyvtáros 2009

Programtervező informatikus PTI MSc Programtervező informatikus szoftverorientált információs technológiai eszközök és rendszerek Fejlesztését Létrehozását Alkalmazását Bevezetését Működtetését Szervizelését Magas szinten képesek ellátni

Programtervező informatikus MSc PTI MSc Programtervező informatikus MSc Szakirányok Egészségügyi informatikus szervező Hardverprogramozás Információmenedzselési rendszerek Információs rendszerek Képfeldolgozás és számítógépi grafika Mesterséges intelligencia Számítástudomány Ez után érdemes lenne betenni egy olyan diát, ami arról szól, milyen területeken, milyen munkakörökben lehet elhelyezkedni ezekkel a szakirányokkal, ezzel a végzettséggel.

Programtervező informatikus MSc PTI MSc Programtervező informatikus MSc Adatok Félévek száma 4 Összóraszám 3600 Kontakt órák 1200 Egyebek 2400 Megszerzendő kreditek 120 Keretszámok Adatok Nappali tagozaton 10–48 Levelező tagozaton 5–40

GI MSc

Gazdaságinformatikus GI MSc Gazdaságinformatikus komplex üzleti folyamatokat támogató informatikai rendszerek Fejlesztését Üzembe helyezését Alkalmazását Minőségbiztosítását Karbantartását Menedzselését Magas szinten képesek ellátni „Gazdasági informatikus” vagy „Gazdaságinformatikus” A különböző prospektusokban különbözően jelenik meg!

Gazdaságinformatikus GI MSc Gazdaságinformatikus Alkalmas Infokommunikációs technológia alkalmazására Szervezetek hatékonyságának növelésére A tervezés menedzselésére A megvalósítás menedzselésére A működtetés menedzselésére Kutatás–fejlesztési feladatok irányítására végzésére

Gazdaságinformatikus GI MSc Gazdaságinformatikus Specializációk Üzleti informatikus Gazdaságmodellező informatikus Közszolgálati informatikus Vidékfejlesztési informatikus

Gazdaságinformatikus MSc GI MSc Gazdaságinformatikus MSc Adatok Félévek száma 4 Összóraszám 3600 Kontakt órák 1200 Egyebek 2400 Megszerzendő kreditek 120 Keretszámok Adatok Nappali tagozaton 10–48 Levelező tagozaton 5–40

IK MA

Informatikus könyvtáros MA IK MA Informatikus könyvtáros MA Információs tartalmak, információs technológiai eszközök és rendszerek Létrehozására Szervezésére Feldolgozására Magas szinten képes Ezekhez kapcsolódó szolgáltatások Tervezésére Menedzselésére A kultúra közvetítésére

Informatikus könyvtáros MA IK MA Informatikus könyvtáros MA Hol, milyen területen kamatoztatható? Könyvtárakban Könyvkiadóknál Információszolgáltató intézményekben Gazdasági intézményekben Közigazgatási intézményekben Államigazgatási intézményekben Kulturális intézményekben Szkíta kincsek nyomában, 2004

Informatikus könyvtáros MSc IK MA Informatikus könyvtáros MSc

Informatikus könyvtáros MA IK MA Informatikus könyvtáros MA Adatok Képzés menete Félévek száma 4 Összóraszám 3600 Kontakt órák 1200 Egyebek 2400 Megszerzendő kreditek 120 Adatok Keretszámok Nappali tagozaton 10–30 Levelező tagozaton 5–30

IT MSc

Informatika tanár – MSc IT MSc Informatika tanár – MSc Adatok Képzés menete Félévek száma 2-5 Összóraszám 3600 Kontakt órák 1200 Egyebek 2400 Megszerzendő kreditek 30/félév Ez után érdemes lenne betenni egy olyan diát, ami arról szól, milyen területeken, milyen munkakörökben lehet elhelyezkedni ezekkel a szakirányokkal, ezzel a végzettséggel. Adatok Keretszámok Nappali tagozaton 3–30 Levelező tagozaton 3-25

KPT MA

Könyvtárpedagógia tanár KPT MA Könyvtárpedagógia tanár Adatok Képzés menete Félévek száma 2-5 Összóraszám 3600 Kontakt órák 1200 Egyebek 2400 Megszerzendő kreditek 30/félév Keretszámok Nappali tagozaton 3–30 Levelező tagozaton 3–25 Adatok

PhD

PhD Doktori képzés Információk Informatikai Tudományok DI Doktori iskolák Információk Informatikai Tudományok DI Matematika- és Számítástudományok DI http://www.inf.unideb.hu/di/

Informatikai Tudományok DI PhD Doktori képzés PROGRAMOK VEZETŐK Az információ technológia és a sztochasztikus rendszerek elméleti alapjai és alkalmazásai Dr. Fazekas István Dr. Arató Mátyás Diszkrét matematika, képfeldolgozás és komputergeometria Dr. Nagy Péter Tibor Elméleti számítástudomány, adatvédelem és kriptográfia Dr. Pethő Attila Informatikai rendszerek és hálózatok Dr. Sztrik János Alkalmazott információ technológia és elméleti háttere Dr. Terdik György Az informatika ipari és tudományos alkalmazásai Dr. Végh János Informatikai Tudományok DI

Új épületünk

Új épületünk

Új épületünk

Önképzés Hallgatói önképzés TDK-Tudományos Diákkör Vállalatok gyakornoki programja Informatikai Szakmai Napok ACM programozói verseny ONIK rendezvények

Hallgatói önkormányzat (HÖK) Képviselet Hallgatói önkormányzat (HÖK) A karon tanuló hallgatók érdekvédője, pl. Kari Tanácsban EHÖK közgyűlésben Segít rendezvények szervezésében Saját rendezvények lebonyolítója, pl. gólyatábor szakestek Informatikai Napok

Szabadidő

Szabadidő Hallgatói élet

Szabadidő Hallgatói élet

info@inf.unideb.hu Viszontlátásra jövőre!