Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév
Stratégiai tervezés
A vállalat hosszú távú céljai. 1. lépés 2. lépés 3. lépés Stratégia kialakítása -a jelenlegi stratégiák értékelése - az alternatív stratégiák azonosítása - az alkalmazható stratégiák kiválasztása Környezeti elemzés Általános környezet piac-és versenyelemzés Belső elemzések - eredmények - rendelkezésre álló erőforrások - a vállalat erős és gyenge pontjai 4. lépés
Ellenőrzés Megvalósítás stratégiák/szervezet napi tervezés Tervezés rövid távú hosszú távú 5. lépés 6. lépés 7. lépés
Yello - the business model. Sales & Marketing Brand operational customer relationship Logistics Production emotional customer relationship
Yello - success factors of the business model customer value € + marketing efficiency - price (brand) - operative efficiency time achieved customer value = Strength of customer commitment
Marketingmix Célpiac Termék ÁrKommunikáció Hely Minőség Termékjellemzők Opciók Stílus Márkanév Csomagolás Méret Szolgáltatás Garancia Visszáru Árlista Árkedvezmény Árengedmény Fizetési határidő Hitelfelvétel Reklám Személyes eladás Eladásösztönzés Publicitás Csatornák Terítés Lokáció Raktárkészlet Szállítás
Marketing stratégiák Védekező Pozícióvédelem Ellentámadás Megelőző támadás Rugalmas elszakadás Stratégiai visszavonulás Oldalba támadó védekezés Támadó Frontális támadás Átkaroló támadás Oldaltámadás Kikerülő támadás Gerillatámadás