Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Halmosné Dancsecs Katalin Informatikus-könyvtáros szak Távoktatás Médiaismeret beküldendő házi feladat Inzert kép Az ötlet rövid leírása: Egy közismert.
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Kutatás és írás © kurtán sándor 2011.
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
Online gazdasági informatika szótár fejlesztése OGIL Dr. Pitlik László, Pásztor Márta, Popovics Attila, Bunkóczi László, Pető István Szent István Egyetem,
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Szakirodalmi és publikációs ismeretek Dr. Erős Gábor.
Méltányossági elvek a közoktatásban
A tudatos zenehallgatás
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
A tudományos munka néhány szerzői jogi vonatkozása
Tájékoztató- levelező képzés LGM_AK002 LGM_AK004.
Tudományos dolgozatírás
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Vizsga-dolgozat Téma: orvosi kóderndszerek vagy orvos- biológiai ontológiák (pl. nem tárgyalt kódrendszer ismertetése, előnyei, hátrányai; történelmi fejlődés.
Az e-portfólió használati köre
Gazdasági ismeretek.
A nevelési-oktatási program előzményei
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
A SZAKDOLGOZAT.
A sztenderdizáció hátrányai a szociális munkában Összeállította: Ágoston Magdolna Skype: agomag.
A SZAKDOLGOZAT CÍME (ARIAL 32 pt)
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
A szövegértési feladatok összeállítása
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
A Számvitel Didaktikája
1 Tájékoztató a tantárgyakról és a jegyzetekről Digitális oktatási gyűjtemény az ALEPH könyvtári rendszerben.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Kommunikáció írásban és szóban
A portfólió - óvodai szakterület
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az óvodai tevékenységterv
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
A könyvtár internetes katalógusa ALEPH - WebOpac.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Az eszközök áttekintése 5/15. Előkészület – tanár A kérdőív kiértékelése Jegyzetlapok a nevekkel a játékhoz Készítette: Sági Lajos2.
.. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd – Szerda18.05.
Bölcsész Hefop tananyag- fejlesztési zárókonferencia szept ELTE BTK.
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.LuxJudit 2016.április 8.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Dr. Németh Lajos Oktatási Jogok Biztosának Hivatala
DOLGOZATKÉSZÍTÉS TECHNIKÁJA (TARTALMI és FORMAI SZABÁLYOK)
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
Továbbképzés Ide írja be a tárgyat..
Hatékony és pontos munkavégzés
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Tanár neve | Kurzus száma
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
Hatékony és pontos munkavégzés
Előadás másolata:

Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak Összeállították: Ágoston Magdolna agoston@etszk.u-szeged.hu Skype: agomag Németh László enel@enternet.hu Skype:enel33

Az esszé helye, szerepe a szakmatanulási módszereken belül Az önálló megismerés eszköze, amely egyedi formában keresi az eredeti összefüggések láthatóvá tételével a szerző saját, autonóm látásmódjának megjelenítését Szakirodalmi fogalmazás; a tanuló értelmiségivé válása folyamatát meghatározó képességeinek, az önálló gondolkodásnak és a véleményalkotásnak fejlesztését szolgáló műfaj

Egy szakmai témáról szóló, a szerző saját látásmódját is kifejező, elemző leírás; tér, ahol a gondolat szabadsága szárnyalóan, és egyedien töltheti ki a rendelkezésére álló teret A megnyílás műfaja, ahol a tanuló belső gondolatai szentélyébe engedi belépni a tanárt, azt kérve Tőle, hogy csendben szemlélődően járja körül, értse meg a tanuló megosztott gondolatait

Egy olyan visszacsatolási forma, amely megmutatja a tanárnak és a tanulónak: hogyan halad a tanuló az ismeretszerzésben hogyan illeszti tapasztalataihoz, korábbi ismereteihez, értékrendjéhez a feltárt új tényeket hogyan teremt összefüggéseket a tények között önmaga számára egy adott témakörben s amelyhez kapcsolódva a tanár kifejti véleményét a tanuló haladásáról úgy, hogy követi annak gondolatmenetét, és saját, kapcsolódó reflexióival hozzájárul a tanuló fejlődéséhez

Tanulási teljesítmény értékelésre szolgáló olyan dokumentum, amelyről a tanár véleménye kifejtése mellett az adott képzési formának megfelelő értékelési rendszer szerint „osztályzatot” is ad

Az esszé javasolt szerkezete Fedőlap: a készítő neve; az esszé címe; a műfaj megjelölése; képző szervezet neve, székhelye; készítés dátuma; kurzus vagy tantárgy megnevezése; oktató neve. Bevezetés: a téma megnevezése, a szakirodalomból tudható tények rövid összefoglalása. A téma definiálása: a vizsgált téma, és kapcsolódása a szakterülethez, és az áttekintett irodalomhoz.

Tárgyalás: a téma tárgyalásának szempontjai a feldolgozott forrásokban, a szerzők által alkalmazott vizsgálati módszerek, vélekedéseik, valamint a készítő saját véleményének illesztése ezekhez a tényekhez. Összegzés: milyen új információhoz jutott a tanuló; a tanuló saját álláspontjának rövid összefoglalása Forrásjegyzék

Az esszéhez felhasználható források Tudományosan elfogadott, nyomtatott és digitalizált: Könyvek Tanulmányok Cikkek Szemléltetésre felhasználható illusztrációk: Fotók, képek, (szép)irodalmi idézetek,

A forrásjegyzék formai követelményei Forrásjegyzékben szükséges pontosan jelölni: A forrás címét A forrás kiadóját A forrás szerzőjét/szerzőit A kiadás évét e-források esetén feltalálási helyét, (letöltési) idejét is A forrásokat alfabetikus rendben kell megadni A szöveget másfeles sorközzel, 12-es betűnagysággal kell szerkeszteni