A nevelés stílusa.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Advertisements

Neveléselmélet, nevelésfilozófia
A tanári munka értékelése
Don Bosco Oratóriuma. Don Bosco egykor  nevelni másképp!  a kezdetek: börtön és utca  „az alapítás”  „laboratórium” – a kor oratóriumai  háttérbe.
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
A koragyermekkori nevelésről
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Fontosabb fogalmak Képesség :
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szocializáció Fogalmak:
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A média mint nevelési intézmény
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
A gondozás,nevelés egysége
Feladatírói tréning Történelem. Dr. Dárdai Ágnes, PhD pte
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Szocializáció Dr. Szabó-Tóth Kinga.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Átadása - közvetítése - kialakítása - fejlesztése - kialakulásának segítése.
A nevelési színterek „rendszertana”
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
Egyéni döntések a szervezetben
Kultúra és Szocializáció
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
Ellenőrzés és értékelés az alsó tagozatos matematika oktatásában
Együtt egymásért és magunkért
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Nevelési módszerek.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A pedagógus.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
A team-munka elméleti alapjai
A tanári szerep Neveléselmélet.
Mit tartunk ma normális családnak?
Nevelés és nevelői attitűdök
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Az értékek Rapos Nóra.
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Attitűd, nevelői attitűd
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Gyermekvédelmi szemlélet az edzői munkában
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Gyermekvilág régen és ma
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
ROMA GYEREKEK AZ ISKOLÁBAN, ROMA FELNŐTTEK A MUNKAERŐPIACON
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Dramatikus technikák alkalmazása a tanári munkában Fodor Gábor 2009.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Új skála – új lehetőségek
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Regionális konferencia
I. Konfliktus értelmezése
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Előadás másolata:

A nevelés stílusa

nevelmelet@freemail.hu http://nevelmelet.try.hu mrazikjulianna@freemail.hu

nevelő hatás Szándékolt ráhatás A nevelt szociokulturális minőségében maradandó változást idéz elő Egyéni képességek fejlesztése

A nevelés eredmény A nevelő hatás következménye „állapotváltozás” A tanulói énkép: az általa megfogalmazott kompetencia-érzés befolyással van a teljesítményére

Szülők neveléssel kapcsolatos nézetei 1. Az iskola tisztességre neveljen 2. Az iskola az anyanyelv-elsajátítás színtere 3. gondolkodásfejlesztés Nem fontos: a vallási, politikai, színtér, a szórakozás és a játék „A jó gyereket nem kell nevelni”

A hallgatók neveléssel kapcsolatos nézetei Az előzetes képzetek határozzák meg, mit tartanak fontosnak A képzés során ezt figyelembe kell(ene) venni A nevelési stratégiájukat ennek mentén tudnák kialakítani.

A hallgatói prekoncepció és a képzés eltérő volta miatt a hallgató úgy érzi, h. a képzés nem járul hozzá, hogy jó tanár legyen = gyenge átvitel Okai: hosszú távú rögzülés, Sztereotípiák hatása

Az elméleti fogalmak használata gondot okoz a gyakorlatban (:fogalmi térkép) A pedagógiai tudás nem mozaik,- hanem rendszer-szerű

Tanárkép Hatalmi szerep (29%) Alkotó szerep (27%) Mesterség (19%)

A nevelési típusok Milyenek a nevelési eljárások Ezen eljárások aránya a nevelési folyamat egészében Függőségi és tekintélyviszonyok

Baldwin: „kontroll-kapcsolat”: a demokratikus családok érdeklődőek, de agresszívek. A kontroll a konformizmusra hat, a kreativitás ellen = kevesebb agresszió

Melyik az ideális kombináció? (az engedékeny a negatívat is „engedi) Ranschburg: Meleg-engedékeny Meleg-korlátozó Hideg-engedékeny Hideg-korlátozó Melyik az ideális kombináció? (az engedékeny a negatívat is „engedi)

Baumrind -szülői kontroll -a kapcsolat nyíltsága -érettség Törődés-gondozás, mely a fiúk-lányok esetében eltérő: a lányoknál eleve kisebb elvárások

A felnőtt nevelő hatása A kortárs csoport hatása miatt kb. 10. életévtől a nevelős hatást külső hatásként értelmezik = ellenállóvá válnak (konfliktus) A közvetlen nevelői interakciók ellenkező hatást fognak kifejteni A nevelői tevékenység áttételessé válik Szükségletformálássá Aktivitássá A tevékenység folyamatában magában valósul meg

Negatív hatások: -A tevékenység és a magatartás túlszabályozása -Szabályok: a „közepes sántáknak mankó” -Szélsőséges spontaneitás

Direkt hatások -Szokások beidegzése -Magatartás-tevékenység kialakítása -tudatosítás., meggyőzés Indirekt hatások -Egyesekre irányul -A közösségi tev. Visszahat az egyénre -Kortársi interakciók