Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
1 Kormányszóvivői tájékoztató Az új felsőoktatási törvény március 9. Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Tájékoztatás a Versenyképes tudás OP tervezetéről november 22. Közoktatás-politikai Tanács Dr. Sági Zsolt Főosztályvezető EU Koordinációs és Tervezési.
Változások a közoktatásban Kaposvár, augusztus 25.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
2009. február 3. Dienes Renáta Szakmai tanácsadó A évi költségvetési törvény közoktatási normatív hozzájárulásai.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
2007. ÉVI FELVÉTELI ELJÁRÁS. JELENTKEZÉS / 1. A jelentkezés – az e célra szolgáló – jelentkezési lap benyújtásával történik. A felvételi jelentkezési.
A nők és férfiak közötti társadalmi egyenlőség november 11.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
A nagyvárosi intézményhálózat működtetése
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Foglalkoztatási Fórum Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum 2011
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Fehér Kereszt szervezetek képzési és működtetési tapasztalatai.
A szakképzés helyzete Magyarországon
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Reform vagy megszorítás?. Hozzáférés Minőség Hatékonyság.
Biztos Kezdet Gyerekházak
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Tankönyvellátás
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Új esély: szak- és felnőttképzés a határ mentén Aktuális szakképzés - szervezési feladatok a törvényi változások és a TÁMOP3.2.2 kapcsán Környei László.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
„Tanulószerződéssel a munka világában” c. Országos Konferencia A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi LXXXVI.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
Kistérségi fejlesztési mátrix a Kisteleki kistérségben március 31.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
Barcsák Marianna KPSZTI
Lorem ipsum.
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Budapest, 2007. május 2.

Az oktatási reform alapelvei Esélyegyenlőség Minőség Hatékonyság

Felsőoktatási törvény

Felsőoktatási reform Fő célkitűzések: Képzési szerkezet felülvizsgálata Finanszírozás rendszerének újragondolása Hallgatói juttatások rendszerének újragondolása Minőségbiztosítás, minőségellenőrzés Felsőoktatási infrastruktúra fejlesztése

A törvénymódosítás célja Minőség Kiszámítható finanszírozás A felsőoktatási kutatás-fejlesztés, innováció bővítése (pólus programok sikere)

Kiszámítható finanszírozás A felsőoktatás állami támogatása 2007 2010 214 Mrd Ft 241

Nincs több InterCity professzor! Egy oktató – egy intézmény A képzés minősége Nincs több InterCity professzor! Egy oktató – egy intézmény ( állami támogatáshoz csak egy intézményben vehető figyelembe ) Fontos az oktatók érdemi jelenléte az intézményben Kutatásszervezés, hallgatók, oktatók tudományos munkájának vezetése 2009-ben lép hatályba

Felsőoktatási intézmény Vállalkozás Felsőoktatási intézmény Szellemi alkotás Közös vállalkozás

Méltányosság a hallgatóknak Mentesül a képzési hozzájárulás fizetés alól A terhességi-gyermekágyi segélyben A gyermekgondozási segélyben (gyes) A gyermeknevelési támogatásban (gyet) A gyermekgondozási díjban (gyed) részesülő

Közoktatási törvény

A törvénymódosítás célja Segíteni a közoktatás hatékonyabb megszervezését Ösztönözni a kistérségi társulásokat Visszaszorítani a szegregációt Növelni a szakképzés hatékonyságát Ellenőrizni és jutalmazni a minőséget

Oktatásszervezés Bővül a többcélú intézmények köre: Új lehetőség: Eddigi lehetőség: bölcsőde, óvoda, iskola, könyvtár, gyermekvédelem lehetett együtt Új lehetőség: egységes iskola-kollégium napközi több iskola tanulói részére vagy a kollégiumban Alapfokú művészetoktatás az egységes iskolában

Oktatásszervezés Nem állami intézmények: Tanulói létszáma 25%-át kötelezően a település/kerület jelentkező gyermekei közül veszi fel A halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket előnyben kell részesíteni Csökkenti az önkormányzatok terheit

Óvodai nevelés 2008. január 1-ig 2010. augusztus 3-ig Ahol nem elég a férőhely, vagy nincs óvoda, ott az önkormányzat: 2008. január 1-ig 2010. augusztus 3-ig megoldja a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek óvodai nevelését 3 éves kortól valamennyi óvodai igényt kielégíti

Szakképzés Pályakövetési rendszer a tanuló szolgáltat adatot, ha nem helyezkedett el a munkahely szolgáltat adatot Első ízben a 2008/2009-es tanévben végzettek adataiból Regionális fejlesztési és képzési bizottság Összehangolja a munkaerő-piaci igényeket és a szakképzés irányát regionális szinten Helyi szakképzés-szervezési társulás Az iskolai rendszerű szakképzés összehangolása, működtetése Pedagógusok társulási szintű foglalkoztatása

Minőségértékelés A pedagógusok értékelése A munkáltatónak figyelembe kell vennie a teljesítményértékelés eredményeit Kereset-kiegészítés a teljesítményértékelés alapján A tanuló fejlődésének nyomon követése Kötelező részt venni az országos mérési, értékelési feladatokban Adatok személyazonosításra alkalmatlan módon

A tankönyvpiac rendjéről szóló törvény

Garanciák a diákoknak és szülőknek Tankönyvként forgalmazás: Csak amit a tankönyvvé nyilvánítás mellett felvettek a hivatalos tankönyvjegyzékbe is Árkorlát: tankönyvjegyzékre csak az kerülhet fel, ami a miniszter által meghatározott ár alatt van A tankönyv előállítója köteles feltüntetni a tankönyvön a tankönyvvé nyilvánítás tényét Tankönyvjegyzék a minisztérium honlapján

Tankönyvkölcsönzés Ösztönözzük a tankönyvkölcsönzést Ha a tankönyv többéves felhasználása biztosítható pl. atlasz, szótár, szöveggyűjtemény Használt tankönyvek forgalmazása: Közreműködhet a Könyvtárellátó Közhasznú Társaság Hatékonyabb és gazdaságosabb lesz a könyvek felhasználása

Hatályba lépés A törvény 2008. január 1-jén lép hatályba Nem érinti azokat a kedvezményeket, amelyeket a tanulók a 2007/2008. tanévre kapnak

Köszönöm a figyelmet!