Készítette: Spiller András

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nemzetközi közúti árufuvarozás
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Rendszertervezés CAD.
A közösség számodra annyit jelent amennyit Te hozzáteszel ! A baranyai tájékozódási futás felépítése és működésének struktúrája, a PVSK-n keresztül.
Környezetvédelem (Energia és levegőkörnyezet)
A világ 2004-ben Egy Norwég diplomatát, Charung Gollart, arra kértek, hogy az ENSZ-nek egy rajzos prezentáción keresztül mutassa be 2004-ben a világ fő.
MÉHES LÁSZLÓ ÉLETKÉPEK.
Futómű beállítás.
A Forma-1–es autók felépítése
A Forma-1 világa A Forma-1 kialakulása Szabályai Versenyek
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Hernádi László TUDÁS, SEBESSÉG, GYŐZELEM. A pilóta és a titkos „összetevők”
Készítette: Tóth Richárd
A Formula-1 világa.
A tájfutás elméleti alapjai
HÍRADÓ ESTI KIADÁS. A 21 legkeresettebb bűnöző arcképe.
TVút A hazai kereskedelmi TV-s márkaépítés tanulságai. Kereskedelmi TV-k.Márkaépítés.Tanulságok. TVÚT.
Tájékoztató az R programról pszichológusoknak. A programról Az R egy nyílt forrású statisztikai és grafikai környezet, egyben programozási nyelv, amelynek.
Kezdetektől napjainkig Készítette: Tánczos Andrea (TAAOAAI.ELTE)
Tartalom Áttekintés Világbajnokságok A Formula-1 története Kialakulása
A Forma1 világa Készitette: Kállai Béla
„Egy harc emberek és gépek között, ahol minden kanyarban veszélyek leselkednek…”
2008-as idény Török Zsolt Nándor (TOZNAAI.ELTE).  Zárt, szilárd burkolatú, külön erre a célra épített versenypálya  Egyes helyszíneknek részben vagy.
Michael Schumacher 2006-ban
Csonka Péter CSPQAAI.  Pályaautó-bajnokságok királya  Rengeteg szabvány által meghatározott különböző gyártók által tervezett és készített autókkal.
Forma 1. A Forma-1 rövid ismertetése A Formula–1 (rövidítve: F1, magyarosítva Forma– 1) az autóversenyek legmagasabb kategóriája, szabályait a Nemzetközi.
A Forma I világa Bemutató. A Forma 1 történetéből: elődje, gyökere az európai Grand Prix Motor Racing volt 1909-től 1911-ig, 1915-től 1920-ig és 1940-től.
A Forma-1 világa A Forma-1 világa Az első évben
Háttértárak.
Mérés és adatgyűjtés - lev
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
MAGYARORSZÁG LEPKEFAJTÁI
Programfejlesztési Központ
AUCHAN MAGYARORSZÁG KFT.
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
Számalap 1. beadandó Horváth Ágnes (HOAOAAI.ELTE)
Mesterséges intelligencia
FORMA 1 VILÁGA Böndör Zoltán (BOZOAAI.ELTE) Számítógépes alapismeretek, első beadandó feladat
A forma-1 világa Drahos István ELTE-IK 2008
A Forma-1  A Formula–1 (rövidítve: F1, magyarosítva Forma–1) az autóversenyek legmagasabb kategóriája, szabályait a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA)
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
Számítógépes alapismeretek 1. beadandó Forma 1 világa.
Színes világban élünk.
Színhasználat Készítette: Bene Attila
A sámán öltözéke Mongólia, Korea
Az EEM helye a menedzsmentben
Készítette: Rapos Nóra 1 Nevelés és társadalom A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Neveléselmélet VII.
„Nemzeti Vágta Bikali Vágta a Nemzeti Vágta Előfutama.”
1 Hernyák Zoltán Web: Magasszintű Programozási Nyelvek I. Eszterházy.
A népesség számának változása Európában
Siker a tőzsdén A/4 Emelkedő napi árfolyam (fehér). Csökkenő napi árfolyam (fekete gyertya) A forgalom árulkodik (emelkedő nap forgalma zöld, csökkenő.
Forma 1 Pillanatok. Juan Manuel Fangio 1934-ben kezdett versenyezni, de európai versenyen csak 1948-ban indult Az argentin autóversenyző tíz éves pályafutása.
Taxi arculatok Európai nagyvárosok. Szabályozás LONDON Guidelines for Advertising on licensed London Taxis and Signs on licensed London Private Hire Vehicles.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Tájékoztatás & Bevezetés
Prémium Autóápolás.
Magyar villamosmérnök Számítástechnikus Informatikus
Forma-1 Készítette: Ölvedi Tibor (oltqaai). Bevezető Elnevezések Célok Kezdet: 1950 Központ áthelyeződése Motorok Szponzorálás.
Kézilabda.
Forma Szabálymódosítások V6 turbómotor Max. 100kg üzemanyagot használhatnak Új aerodinamika A szezonzárón dupla pont járt Állandó rajtszámok 5.
A kiutazás résztvevői.
„Három a Károly” Félmaraton egyéni A tavalyról már ismert három szakaszos váltóverseny útvonalát kiegészítettem egy 5,05 km-es oda-vissza szakasszal.
A Forma-1-es autók aerodiamikája Mayer Mihály 11. c Konzulens: Csajági Sándor.
2012 November Katalógus.
132. óra Néhány nemlineáris függvény és függvény transzformációk
UEFA Grassroots Tornák szervezése
óra Néhány nemlineáris függvény és függvény transzformációk
JÓ REGGELT !.
Velünk élő középkor Forrás:
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
Előadás másolata:

Készítette: Spiller András A Forma-1 világa Készítette: Spiller András

Történet 1950-es évektől napjainkig Nagy versenyzők, csapatok, pályák Főbb biztonsági és technikai előrelépések Szabályok, pontozás, zászlók A jövő a Forma-1-ben

1950-es évek 1950: Az első Forma-1-es egyéni vb, a Ferrari megalakulása 1958: Az első konstruktőri vb, farmotoros autók megjelenése Maserati, Ferrari, Alfa Romeo Guiseppe Farina, Alberto Ascari, Juan Manuel Fangio

1960-as évek 1968: Légterelő szárnyak megjelenése Reklámok előtérbe kerülése Teljesítmény kb. 220 lóerő volt McLaren, Lotus, BRM,Cooper Jack Brabham, Jackie Stewart, Graham Hill, JimClark

1970-es évek 1970: Belső rugózás, oldalra szerelt hűtők Bizarr technikai megoldások (hatkerekű, ventillátoros autó) Leszorítóerő kihasználása Williams, Renault, Tyrell Emerson Fittipaldi, Niki Lauda, Mario Andretti

1980-as évek 1982: Szénszálas kocsitest 1985: Rádiós kommunikáció a boxutcával Turbómotorok elterjedése (több mint 1000 lóerős teljesítmény) Benetton, Minardi Nelson Piquet, Alain Prost, Ayrton Senna

1990-es évek Elektronikai segédeszközök (pl. kipörgésgátló) CAD-CAM tervezési módszer Biztonsági intézkedések a pályákkal kapcsolatban, csökkenő létszám a mezőnyben Jordan, Sauber, Stewart Ayrton Senna, Nigel Mansell, Mika Hakkinen, Michael Schumacher, Damon Hill

Napjaink Elektronikus segédeszközök betiltása Terjeszkedés az Európán kívüli piacon Privát, nem gyári csapatok háttérbe szorulása BMW, Toyota, Honda Michael Schumacher, Fernando Alonso, Kimi Raikkönen

Szabályok I. Pontozás: Első helyezett 10, második 8, a harmadik 6 pontot kap, majd a következő helyezettek mindig eggyel kevesebbet (a 8.helyezett 1-et) Péntek: szabadedzés, szombat: időmérő edzés, vasárnap: verseny Minimum egy boxkiállás Minimum két különböző gumiszett abroncs egy versenyen Ha a versenyző a futam utolsó tizedében esik ki, beérkezettnek számítják Ha a verseny a 75%-ánál hamarabb szakad félbe (kivéve első öt kör), a pilóták a pontok felét kapják meg Egyéb technikai szabályok

Szabályok II.(zászlók) Sárga: veszély a pályán Piros: versenyleállítás Fekete-fehér kockás: a verseny vége Fekete-fehér sávos: sportszerűtlen magatartás Fekete: kizárás Zöld: szabad a pálya Piros-sárga csíkos: csúszós útszakasz Fehér: lassú jármű a pályán Kék: Hátulról le akarnak körözni Fekete, sárga körrel a közepén: műszaki hibás autó

A jövő 2011: KERS bevezetése Egységes motorok (?) Új csapatok, új versenyzők Új nagydíjak (Abu-Dhabi, Dél-Korea, India) Költségcsökkentés Újra slick (bordázatlan) abroncsok Éjszakai futamok