Készítette: Spiller András A Forma-1 világa Készítette: Spiller András
Történet 1950-es évektől napjainkig Nagy versenyzők, csapatok, pályák Főbb biztonsági és technikai előrelépések Szabályok, pontozás, zászlók A jövő a Forma-1-ben
1950-es évek 1950: Az első Forma-1-es egyéni vb, a Ferrari megalakulása 1958: Az első konstruktőri vb, farmotoros autók megjelenése Maserati, Ferrari, Alfa Romeo Guiseppe Farina, Alberto Ascari, Juan Manuel Fangio
1960-as évek 1968: Légterelő szárnyak megjelenése Reklámok előtérbe kerülése Teljesítmény kb. 220 lóerő volt McLaren, Lotus, BRM,Cooper Jack Brabham, Jackie Stewart, Graham Hill, JimClark
1970-es évek 1970: Belső rugózás, oldalra szerelt hűtők Bizarr technikai megoldások (hatkerekű, ventillátoros autó) Leszorítóerő kihasználása Williams, Renault, Tyrell Emerson Fittipaldi, Niki Lauda, Mario Andretti
1980-as évek 1982: Szénszálas kocsitest 1985: Rádiós kommunikáció a boxutcával Turbómotorok elterjedése (több mint 1000 lóerős teljesítmény) Benetton, Minardi Nelson Piquet, Alain Prost, Ayrton Senna
1990-es évek Elektronikai segédeszközök (pl. kipörgésgátló) CAD-CAM tervezési módszer Biztonsági intézkedések a pályákkal kapcsolatban, csökkenő létszám a mezőnyben Jordan, Sauber, Stewart Ayrton Senna, Nigel Mansell, Mika Hakkinen, Michael Schumacher, Damon Hill
Napjaink Elektronikus segédeszközök betiltása Terjeszkedés az Európán kívüli piacon Privát, nem gyári csapatok háttérbe szorulása BMW, Toyota, Honda Michael Schumacher, Fernando Alonso, Kimi Raikkönen
Szabályok I. Pontozás: Első helyezett 10, második 8, a harmadik 6 pontot kap, majd a következő helyezettek mindig eggyel kevesebbet (a 8.helyezett 1-et) Péntek: szabadedzés, szombat: időmérő edzés, vasárnap: verseny Minimum egy boxkiállás Minimum két különböző gumiszett abroncs egy versenyen Ha a versenyző a futam utolsó tizedében esik ki, beérkezettnek számítják Ha a verseny a 75%-ánál hamarabb szakad félbe (kivéve első öt kör), a pilóták a pontok felét kapják meg Egyéb technikai szabályok
Szabályok II.(zászlók) Sárga: veszély a pályán Piros: versenyleállítás Fekete-fehér kockás: a verseny vége Fekete-fehér sávos: sportszerűtlen magatartás Fekete: kizárás Zöld: szabad a pálya Piros-sárga csíkos: csúszós útszakasz Fehér: lassú jármű a pályán Kék: Hátulról le akarnak körözni Fekete, sárga körrel a közepén: műszaki hibás autó
A jövő 2011: KERS bevezetése Egységes motorok (?) Új csapatok, új versenyzők Új nagydíjak (Abu-Dhabi, Dél-Korea, India) Költségcsökkentés Újra slick (bordázatlan) abroncsok Éjszakai futamok