Könyvtári Minőségfejlesztés 21

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A MATARKA használata a Nyíregyházi Főiskolán Pillanatképek egy tájékoztató könyvtáros életéből. Nyíregyházi Főiskola Központi KönyvtárHatvani István.
Advertisements

A gyakornokok beilleszkedése
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
 A Web, kezdeti időszakában csak a szöveges file-okat kezelte.  Ma teljes körű multimédia szolgáltatásokat nyújt  Filmet,  Zenét,  Képeket nézhet.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
A tanári munka értékelése
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Könyvtárhasználati verseny
Az iskolai könyvtár állománya
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Projektértékelő kutatások alprojekt, reintegrációs adatbázis „TEtt - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 15. Siófok.
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
TÁMOP az intézményi folyamat szaktanácsadó szemével Balatonszentgyörgy
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Teljesítménymérés és értékelés
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Péczeli Katalin előadása
Raktári jelzet a könyvtárakban
CSALÁDI VÁLLALKOZÁSOK Tapasztalatok Javaslatok Ajánlott dokumentum.
Könyvtári teljesítménymérés
Pedagógiai Értékelési Konferencia
Könyvből könyvtár január 22. A minőségfejlesztés, teljesítményértékelés – törvényi feladatok Csillag Ferenc FPI osztályvezető.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Kell –e érzékenyíteni a munkáltatókat? Csapó Gábor OSGOOD Szolgáltató Az OFA FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban című TÁMOP – /
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár május 8.
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Tréningcsoportra történő kiválasztás folyamata
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Tükörkép torzításmentesen, avagy az EKSZ önértékelésének sajátosságai
Bergmann Krisztina – dr
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
A munkával való elégedettség
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
1 KÖNYVTÁROSOK NAPJA augusztus 31. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT.
Motiváció.
Boltvezetői Jelentkezési lap
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Az iskolai könyvtárakban végzett szakfelügyelet tanulságai Gondolatébresztő április
Nagykanizsa július – HEP munkatalálkozók tapasztalatainak összegzése- a szervezetek szemével Közös fellépési lehetőségek a tapasztalok.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Helyi esélyegyenlőségi programok elkészítése Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű fejlesztéspolitika.
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Gyűjtemény mint rendszer
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Belső ellenőrzési és pénzügyi menedzser
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Könyvtári Minőségfejlesztés 21 Dr. Gyökér Irén - Szervezeti viselkedés Könyvtári Minőségfejlesztés 21 Szervezeti kompetencia-fejlesztő csoport

A szervezeti kultúra felmérése; javaslatok a módosításra Feladatai: A szervezeti kultúra felmérése; javaslatok a módosításra A munkatársakkal szembeni elvárások felülvizsgálata, kidolgozása munkakörönként Az egyéni kompetenciák, teljesítmények mérésére vonatkozó javaslatok kidolgozása A minőségi szolgáltatáshoz szükséges humán erőforrásigény meghatározása A minőségi szolgáltatást célzó képzések (igények) meghatározása, megszervezése A változásmenedzsment feladatok támogatása K 21 2. sz. munkacsoport

Szervezeti kultúra felmérése az ELTE könyvtáraiban 2009. évi feladatok: Szervezeti kultúra felmérése az ELTE könyvtáraiban A felmérés eredményeinek értékelése, javaslatok kidolgozása A munkatársakkal szembeni elvárások felmérése, kidolgozása munkakörönként Egyéni kompetenciák meghatározása K 21 2. sz. munkacsoport

Teljesítményértékelési rendszer kidolgozása, szakmai 2010. évi feladatok: Teljesítményértékelési rendszer kidolgozása, szakmai elvárásoknak, illetve az egyéni kompetenciák figyelembe vétele alapján, a képzési igények felmérése, beiskolázási terv készítése A képzések megszervezése, szorosan együttműködve az 5-ös csoporttal A teljesítményértékelési rendszer bevezetése után, annak hatásvizsgálata K 21 2. sz. munkacsoport

Eddig elvégzett feladatok: Szervezeti kultúra kérdőív elkészítése, a felmérés lebonyolítása, kiértékelése. 186 kérdőív ment ki a kollégákhoz és ebből 115 érkezett vissza ami mintegy 62%-os részvételt jelent. A felmérés során született eredményekről és tapasztalatokról szeptemberben tájékoztatjuk a kollégákat a Kolibri fórumán. A kérdőívből kiszűrt információkat, elvárásokat, tapasztalatokat, eredményeket a mindennapi munkánk során szeretnénk hasznosítani. K 21 2. sz. munkacsoport

Milyen jó, ha minél nagyobb halom (minél több) könyvünk van Milyen jó, ha minél nagyobb halom (minél több) könyvünk van! Hiszen az állomány nagyságával precízen lehet bizonyítani-bizonygatni könyvtárunk fontosságát, mint az köztudott. Nem baj, ha nem használja senki a dokumentumokat, mi az örökkévalóságnak dolgozunk! A valós felhasználói igényeket úgysem lehet figyelembe venni, annyira sokrétűek. Hát nem egyszerűbb elképzelni, hogy mit fognak keresni? Így is fenntartható a fejlődés. Persze, hegymászó hobbi előnyt jelent a magas polcoknál. K 21 2. sz. munkacsoport

A könyvtárosnak nem az adatot, információt kell ismernie, hanem a hozzá vezető utat, ösvényt, sztrádát. Hiszen az információs társadalom rátermett kiszolgálója (homo ludens informaticus) a porrétegek alatt megbújó könyvbe rejtett adatot éppúgy megleli a kérdezőnek, mint ahogy az információdömpingből is képes elválasztani a búzát az ocsútól. Hamupipőke lencsét és babot válogatott, hogy elmehessen a bálba, mi releváns információt rostálunk/válogatunk, hogy táncba vigyenek /felszínen maradjunk. Vezessen az információhoz alig kitaposott csapás vagy zsúfolásig telt, szélessávú szupersztráda, mi megtaláljuk. / Otthon vagyunk az információs szupersztrádán. K 21 2. sz. munkacsoport

Nincs lehetetlen kérés. Amit nem találunk meg, azt még meg sem írták Nincs lehetetlen kérés! Amit nem találunk meg, azt még meg sem írták. S ha bizonytalanok vagyunk, adjunk inkább sok hasonló témájú dokumentumot. Válogassa ki magának az olvasó, esetleg megírjam helyette a dolgozatát? K 21 2. sz. munkacsoport

Nemcsak őrizzük a kulturális értékeket, hanem ismereteink és képességeink révén új értékeket is állítunk elő. Kiszolgálva az igényeket, sőt elébük menve. Azért könyvtáros valaki, hogy segítse mások ismeretszerzését, munkáját, kikapcsolódását. Az ETO-tábla mellett persze a bértábla sem mellékes, de az alacsony fizetésre fogni („cincog zsebünkben”) nem lehet az igénytelenséget vagy a munkakerülést. K 21 2. sz. munkacsoport

A könyvtáram az én váram A könyvtáram az én váram. Ki tudná nálam jobban megmondani, mi jó annak a könyvtárnak, ahol már 10-20-30 éve dolgozom? Kialakult a napi rutin: az első kávétól a villanykapcsolók leoltásáig, beriasztásig. Mindent a kezemben tartok, vigyázó szemem mindenen ott. Még a ruhatári szekrénnyel is bajlódni kell, fránya hallgatók képesek kabátot felvenni már ősszel, sőt nyáron is abban divatoznak! Meg azok a hatalmas pakkok, amikkel hazautaznak, de előtte még bevinnék magukkal az olvasóterembe. Hát még mit nem?! Gyömöszöljék csak be a szekrénybe! Ha már a vörösdiplomámmal ruhatárosként kell kulcsokat kiadnom, legyen annyi hatalmam, hogy rájuk szólhassak, ha nem tartják be a kőbe vésett szabályokat. K 21 2. sz. munkacsoport

„Marc: ami a lábat illeti. ” HunMarc: ami a szabványt illeti „Marc: ami a lábat illeti.” HunMarc: ami a szabványt illeti. Aki nem lép egyszerre, nem kap rétest estére! De szabad felhasználni a legújabb technikákat, alkalmazási lehetőségeket is. Szem előtt tartva, hogy minden csupán Béta-verzió. Friss/alkalmazkodó szemléletmód: új Horizont! Vagy van még más is a H O R I Z O N T O N ? K 21 2. sz. munkacsoport

Hierarchikus elrendezés nemcsak a fogalmak közt van, hanem a munkahelyi rangsorban is, s a piramis tetején álló gyakran nem látja az alul lévők igényeit. De ugye nem minden vezető szűklátókörű? K 21 2. sz. munkacsoport

A küldetésnyilatkozatban megfogalmazott elvek önmagunkkal szemben támasztott, iránymutató „követelmények” legyenek. Így mindenki elmondhatja: „Nekem küldetésem van!” Csendet-rendet tartani. K 21 2. sz. munkacsoport

Dániel Szonja - BTK Központi Olvasóterem Bergmann Krisztina – BGGYK Ha sikerült kedvet csinálni, hogy csatlakozz csapatunkhoz, várunk a 2.sz. csoport tagjai közé: Dániel Szonja - BTK Központi Olvasóterem Bergmann Krisztina – BGGYK Jávor Zoltánné - PPK Könyvtár Vargáné Pajdics Zsuzsanna – TÁTK Cserenko Gábor - TÁTK Tepszics Éva - BTK Germanisztikai Intézet K. Köszönjük a figyelmet! K 21 2. sz. munkacsoport