Választási tanulmányok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
Advertisements

Adatszolgáltatási igények kezelése
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
DPR kommunikáció alapelvei
4 K 1 ÜZLETI INFORMATIKA SZAKIRÁNY SZÁMÍTÁSTUDOMÁNYI ÉS INFORMÁCIÓELMÉLETI TANSZÉK PÉNZÜGY ÉS SZÁMVITEL TANSZÉK IPARI MENEDZSMENT ÉS VÁLLALKOZÁSGAZDASÁGTAN.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Közönségkapcsolatok (PR)
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Közönségkapcsolatok (PR)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
AVIR – intézményi adatmodell K+F+I szekció február 2.
Széchenyi István Egyetem, Győr
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: Helyzet- és igényfelmérés.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Nyíregyházi Főiskola, 2006/2007. II. félév
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
Piacképes, gyakorlat központú szakirány az ELTE Társadalomtudományi Karának mesterképzésein Választási tanulmányok.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
BEMUTATKOZÓ. A SZAKKOLLÉGIUMRÓL A KommON 2012-ben alakult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, elődszervezetei, a Mesterhallgatók Tanszéki.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
AdRisk Community action on Adolescent and Injury Risk – Közösségi összefogás a fiatalok baleseti kockázatának csökkentésére Európai szintű szituáció-elemzés,
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
Előadó: Dr. Bujdosó Zoltán A „Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről” c. rendezvénysorozat.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
A Közösségi Alapítványokról Lekeny Hajnal Kárpátok Nemzetközi Alapítvány
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Chugyik Attila villamosmérnöki szak
F&B Menedzser Szakirányú Továbbképzés
Tanácsadás / Szakterületi tanácsadás
Kommunikációs kampánytervezés
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?
Felsőoktatási Szakképzés
Előadás másolata:

Választási tanulmányok Piacképes, gyakorlat központú szakirány az ELTE Társadalomtudományi Karának mesterképzésein

Mi a célunk? Az ELTE Társadalomtudományi Kara olyan szakirányt indít a mesterképzésben résztvevő hallgatók részére, amely egyértelmű célja, hogy piacképes diplomát adjon a hallgatók kezébe.

Gyakorlati képzés a felsőoktatásban? A piacon is értékes gyakorlati tudást azonban eddig nehezen lehetett a magyar felsőoktatási képzésben elsajátítani. A sikeres karriert felépítők általában már elhelyezkedve, az adott szakmai műhelyben jutottak hozzá a szükséges ismeretekhez.

Hiánypótló képzés Az elmúlt 10-15 év bebizonyította, hogy a magyar közéletben szükség van olyan szakemberekre, akik az elméleti tudás mellett birtokában vannak annak a gyakorlati tudásnak is, amelyre építkezve segíthetik a közélet szereplőit, és így tartós, biztos karrierben bízhatnak.

Megbecsült szereplők a munkaerő-piacon A „Választási tanulmányok” szakirány programja elvégzése után a hallgatók olyan tudásra tesznek szert, amellyel a munkaerő-piacon keresett és megbecsült szereplők lehetnek.

A karrier lehetőségek széles spektruma A diplomát megszerzők elhelyezkedhetnek: az államigazgatásban az önkormányzatokban civil szervezeteknél politikai szervezeteknél közéleti kutató- és elemző intézeteknél piac- és közvéleménykutató intézeteknél PR és kommunikációs tanácsadó cégeknél oktatási intézményekben nemzetközi szervezetekben és a médiában.

A karrier lehetőségek széles spektruma A diploma az alábbi munkakörök betöltéséhez ad széles körű tudást: választási szakértő politikai elemző politikai tanácsadó kommunikációs, PR tanácsadó közéleti marketing szakember piac- és közvéleménykutató újságíró, szerkesztő politikával kapcsolatos tudományos kutató politikatudományi - politikaelméleti oktató civil szervezet, NGO munkatárs

Tanulmányok szakirány Választási Tanulmányok szakirány

A szakirány célja A hazai politikatudományi felsőoktatásban először indul választási tanulmányok szakirányú graduális képzés. A hiánypótló vállalkozás célja, hogy a választási rendszerek elméleti összefüggései, gyakorlati működése tekintetében magas színvonalon képzett elemző és gyakorlati választási szakembereket indítson el pályájukon

Ismeretkörök A szakirányon oktatott tárgyak felölelik a politikatudomány, a szociológia, valamint az alkotmányjog választásokkal kapcsolatos területeit.

Ismeretkörök Az interdiszciplináris képzés előnye, hogy a parlamenti és egyéb választási rendszerek, a politikai részvételi jogok alkotmányjogi ismereteihez társulnak a politikatudomány választástörténeti, pártrendszerre vonatkozó kutatásai. E két tudományterülethez csatlakozik a szociológia a társadalmi részvételi aktivitás témaköreivel, a választáskutatáshoz elengedhetetlen statisztikai és módszertani ismeretekkel, valamint a párt- és kampányfinanszírozás kérdésköreivel.

Kompetenciák . A végzett hallgatók akár elméleti-elemzői, akár tanácsadó munkakörben: Átlátják az egyes választási rendszerek összefüggéseit Képesek alkalmazni a különböző mandátumszámítási technikákat Tisztában vannak a választás-finanszírozás hazai és nemzetközi szabályaival Alkalmasak lesznek közvélemény-kutatási és módszertani ismereteik felhasználásával választói-magatartás kutatásokat lefolytatni, vagy ilyen kutatásokat értelmezni, analizálni

Gyakorlatorientált választható tantárgyak . A szakirány választható tantárgyai a potenciális politikai tanácsadói munkavállaláshoz adnak elengedhetetlen ismereteket. A három félév során felvehető tárgyak csokra az országban egyedülálló képzést nyújt az alkalmazott politikai és politikatudományi ismeretek területén, kiemelve az alkalmazott statisztikai, diszkurzív politikatudományi, szövegírói, marketing- és médiaismereteket.

Gyakorlatorientált választható tantárgyak . A szakirány választható tantárgyai a potenciális politikai tanácsadói munkavállaláshoz adnak elengedhetetlen ismereteket. A három félév során felvehető tárgyak csokra az országban egyedülálló képzést nyújt az alkalmazott politikai és politikatudományi ismeretek területén, kiemelve az alkalmazott statisztikai, diszkurzív politikatudományi, szövegírói, marketing- és médiaismereteket.

Gyakorlatorientált választható tantárgyak A gyakorlatközpontú szemináriumok tematikája túlmutat a politikai mezőn, hiszen olyan speciális területek megismerését teszi lehetővé, mint a városimázs vagy a vállalati felelősségvállalás, ezzel segítve a halgatókat, hogy a munkaerőpiacon széles és naprakész tudással jelenjenek meg.

TáTK szakirányainak további kínálatából Ízelítő a TáTK szakirányainak további kínálatából

Gyakorlati választáskutatás A kurzus a gyakorlati választáskutatás módszereit elemezve bemutatja a vizsgálati műfajok fajtáit, a mintavételi eljárásokat, a kérdezési módozatokat. Kitér a választási földrajzi ismeretekre, a nem válaszolás jelentőségére és összefüggéseire, a választorzulás jelentőségére, illetve az utólagos súlyozásra. A kurzus az elméleti ismereteket gyakorlati felmérések segítségével illusztrálja.

Politikai marketing Oktató: Bognár Ákos A félév során a hallgatók megismerkedhetnek a politikai marketing: történetével elméleteivel politika történeti szerepével eszköztárával, különös tekintettel a demokratikus Magyarország elmúlt 19 évének történéseire

Hálózat-építés a hagyományos szociometriai megközelítésből mára önálló területté fejlődött hálózat-kutatás kialakulásának történetének megismerése a létező sikeres és megbukott hálózatok bemutatása, illetve a megszerzett elméleti és empirikus tudás gyakorlati hasznosításához szükséges kiindulópontok átadása. A különféle hálózat-tipológiák ismertetése rendeltetésük, struktúrájuk formalizáltságuk foka alapján elkülönítve

Mai magyar társadalom Oktató: Sik Endre A kurzus megismerteti a hallgatókkal a mai magyar társadalom legfontosabb jellemzőivel és mutatóival, mint: a népesedés a mobilitás a szegénység az iskolázottság a migráció a „hálózatosodás”.

Imázs-építés Megismerkedhetünk a háttérkutatások és mélyinterjúk módszertanával a konkurencia analízis technikájával, illetve a médiaszereplések elemzésének sajátosságaival. a személyre, cégre, intézményre szabott kommunikációs stratégia elkészítésének elemeivel az ügy és hírgenerálás eszköztárával az arculatépítés legfontosabb jellemzőivel, különös tekintettel az online megjelenésekre.

Kampánytervezés és kampánymenedzsment Gyakorlati feladatokon keresztül megtanuljuk mitől hatékony egy üzenet, illetve hogy a kidolgozott üzenetet milyen csatornákon keresztül juttathatjuk el a választókhoz. Áttekintjük egy kampány költségvetését Megismerkedünk a médiatervezés és médiavásárlás gyakorlatával. Megismerjük a kampánystáb szervezési és működési mechanizmusát Megtárgyaljuk a hatékony toborzás és az önkéntesek eredményes mozgatásának technikáját.

Kormányzati rendszerek A kurzus megismerteti a hallgatókat a 19-21. század modern kormányzati rendszereivel a rendszerek történeti beágyazottságával a rendszerek jogi és politológiai jellemzőivel a hatalmi ágak és szereplők egymáshoz való viszonyával az egyes rendszerekben

Közvéleménykutatás A kurzus megismerteti a hallgatókat: a mintavétellel,mintanagy-sággal, hibahatárral, kérdőív-tervezéssel kapcsolatos alapismeretekkel az adatok érvényességének és megbízhatóságának vizsgálatával a legfontosabb tényezőkkel, amelyek meghatározzák illetve befolyásoljak ezeket

Kreatív írás A kurzus választ keres arra a kérdésekre, hogy: Milyen szövegeket használ a professzionális kommunikáció? Hol a helye a szövegnek a reklám és a PR világában? Mitől lesz az figyelemfelkeltő, emlékezetes és informatív? Hogyan hatott az internet elterjedése a szövegre? Hogyan dolgozik együtt a copywriter és a kreatív, hogyan él meg együtt a kép és a szöveg?

Média-menedzsment A kurzus célja: a média szerepének, kifejtett hatásainak, működési mechanizmusának, belső és külső motivációinak megismertetése a mindennapokban is használható ismeretek átadása a média-kommunikáció valamennyi hagyományos és új eszközéről, a média egyes termékeinek alkalmazási logikájáról, a média piac működéséről.

Műfaj-ismeret és sajtónyelv A kurzus célja: a média szerepének, kifejtett hatásainak, működési mechanizmusának, belső és külső motivációinak megismertetése a mindennapokban is használható ismeretek átadása a média-kommunikáció valamennyi hagyományos és új eszközéről, a média egyes termékeinek alkalmazási logikájáról, a média piac működéséről.

Párt- és kampányfinanszírozás A hallgatók a félév során megismerkedhetnek: a plurális demokráciák működésének költségigényével a „politikai pénz” eredetének, felhasználásának és elköltésének fontosabb példáival, illetve az ellenőrzés nehézségeivel.

Politikai részvételi jog A tárgy a közügyek polgárok általi intézését elősegítő politikai részvételi jogok két nagy csoportjával, a képviseleti és a közvetlen demokrácia intézményeivel foglalkozik. A téma elméleti és összehasonlító jogi aspektusai mellett nagy súlyt helyez a választójog és a népszavazás magyar szabályozásának és jogalkalmazási gyakorlatának esetjogi megközelítésű tárgyalására.

Vállalati társadalmi felelősségvállalás A szemináriumon sorra vesszük: a CSR típusait a magatartás változást célzó kampányok támogatásától kezdve az adományozáson át az önkéntes munkáig. megismerhetjük a legfontosabb marketingmódszereket a vállalati kezdeményezések finanszírozásáért és támogatásért. A tananyag megértését külföldi és magyar vállalati társadalmi felelősségvállalás példák elemzése segíti.

Köszönjük a figyelmet!