s z í n e k k a v a l k á d j a h o l l a n d i á b ó l
1 kis béka bölcsöde [de kleine kikker ] építészet: drost + van veen architecten helyszín: de uithof. utrecht, hollandia megbízó: skohold bv projekt terület: 520 m² projekt éve: 2003
1 a bölcsöde épülete az egyetemi campus szélén, a környező legelők felé megnyitva helyezkedik el egy jellegzetes nádfedeles műemléki farm épület és egy faépítésű tehénistálló között
1 a ház úgy viselkedik, mint egyfajta kortárs farm, formájával, anyagaival és szerkezetével.
1 ugyanakkor a színezett homlokzat és alumínium tető kontrasztja a falusi környezetnek.
1 a magastető sziluettje a szomszédos farm épületre reflektál. az épület vége felé haladva az elől alkalmazott magastető egyfajta modern, funkcionalista épület lapostetejévé válik.
1 a házban négy csoportszoba van 0-4 éves gyerekek számára. a terek elrendezése egyszerű, logikus, sok meglepő nézőponttal az egyes szobák között, ezáltal válik tökéletes környezetté gyerekek és gondozóik számára.
1 a ház belső elrendezése középtengelyére tükrös, szimmetrikus, két szint magas és három tiszta egységre tagolható. az első egység az alkalmazottak számára került kialakításra, a középső zóna bejáratként és játszótérként funkcionál, míg a hátsó részben találhatóak a csoportszobák. hosszmetszet földszinti alaprajz emeleti alaprajz keresztmetszet
1 a ház hátulsó részén kialakított nagy erkély fedett-nyitott játszóteret biztosít a gyerekeknek, ugyanakkor egyfajta árnyékolóként is funkcionálva ellátja a földszinti foglalkoztatók direkt napsugárzás elleni védelmét is.
2 4. számú gimnázium [het 4te gymnasium] építészet: hvdn építészek: albert helder, arie van der neut, stijn de jongh helyszín: gevleweg, amszterdam, hollandia megbízó: stadsdeel westerpark amsterdam, esprit-scholengroep, gemeente amsterdam dmo projekt éve: 2008 építési költség: €4,5 millió
2 a legutóbbi időkig houthavens egy nyitott, meghatározatlan terület volt ipari épületekkel és köszönhetően a fejlesztési tervben felmerült problémáknak a területet ideiglenes használat alá vonták. mára a terület élhető hellyé vált jó néhány étteremmel, művész stúdióval és kollégiumokkal. 2007-ben született a döntés, hogy a 4. számú gimnázium houthavensben kerül elhelyezésre. az állandó iskolaépület megépültéig, az elkövetkező öt-tíz évben, egy ideiglenes épületet használnak.
2 hogy az épület minősége hasonló legyen, mint a környéken épült új lakóingatlanoké, egy moduláris rendszerben épült, ezáltal lehetővé téve, hogy később amszterdam más területein is használhassák.
2 hogy egy zártabb belső teret hozzanak létre a nyílt területen a programot egy udvar köré szervezték. a sportlétesítmények a torna- és fitness teremmel az oktatási épület mögött helyezkednek el.
2 a 4000 m²-es iskolaépület a hagyományos osztálytermek mellett rendelkezik egy média központtal és egy nagy auditóriummal is. az iskola szívét a ház által körbezárt iskolaudvar jelenti.
2 az egyes termek közötti közlekedésre az udvar körül kialakított folyosókat használják. Ebben a cirkulációs térben több helyen ‘ablakmélyedéseket’ alakítottak ki tanulópontoknak és ülőhelyeknek.
2 Az épület karakterét a homlokzat kettős hatása erősíti. Egyrészről a homlokzat alsó részén körbefutó sík, színes alumínium panelek, mintegy előrevetítik az udvarban bekövetkező ‘szín kavalkádot’. Másrészről a faburkolatos homlokzat térbelileg, mélységet és plaszticitást ad a homlokzatnak.
2 ezt a modulokból épített homlokzatot alig lehet megkülönböztetni egy hagyományos homlokzattól egy sor újításnak köszönhetően, melyek megakadályozták egy szabályos egységekből kialakított monoton ház kialakulását. ezek a megoldások egy állandó és dinamikus karizmát kölcsönöznek az iskolának.