1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, 2007. március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Advertisements

Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
Technical University of Budapest
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
MSc felvételi eljárás informatika képzési területen
50 éves a szegedi informatika
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Jelek frekvenciatartományban
ELTE, matematika alapszak
ELTE, matematika alapszak
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Molekuláris Bionika.
Anyagmérnöki Alapszak
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
A ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM - A MAGYAR FELSŐOKTATÁS INTEGRÁNS RÉSZE 1 MPV előadás.
MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK BIOMASSZA
A kutató (akadémiai) mesterképzés
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Technical University of Budapest
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Technical University of Budapest
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Technical University of Budapest
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4.; B. Szendrei Mária, SZTE Szegedi Tudományegyetem (1872, 1921, 2000) 12.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Recski András, BME Számítástud. és Inf.elm. T. Budapesti Műszaki.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Perjésiné Hámori Ildikó
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Programtervező informatikus
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
TOVÁBBTANULÁSI TÁJÉKOZTATÓ. MATEMATIKA MIÉRT ÉRDEMES MATEMATIKÁT TANULNI? Hasznos Közismert tény, hogy a matematikus szakma a világon az egyik legjobb.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet
1 Szervetlen és Analitikai Kémia Tanszék, Kémiai Informatika Csoport Számítástechnika Kari rendszergazda: Rippel Endre (Ch C2)
A sorok tanításáról a gazdaságtudományi alapképzésben Klingné Takács Anna Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Matematika és Fizika Tanszék MAFIOK.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
MISKOLCI EGYETEM. A TUDÁS ÉS KÖZÖSSÉG CAMPUSA Dr. Bányai Tamás DUÁLIS KÉPZÉS Logisztikai mérnöki BSc Gépészmérnöki és Informatikai Kar.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás Budapest, február 4.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Budapesti Műszaki és gazdaságtudományi egyetem
Készítette: Szabó Tamás
Én miért választottam a BME Villamosmérnöki szakát?!
Hiányzó kreditek (30-60) MBA és Számvitel mesterszak
BME TTK félév – félév M M E G H E G H E G H Í
Előadás másolata:

1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (1782, 2000). Kb tanuló, nappali hallgató. Képzés 5 nyelven. Bologna ( ). Alapképzések (B. Sc) szakoktól függően 3-4 év ( kreditpont). BME Matematika Intézet (MI, 1996). Igazgatók: Schmidt Tamás, Szász Domokos, Tóth Bálint. 5 tanszék (Algebra, Analízis, Differenciálegyenletek, Geometria, Sztochasztika) kb. 80 főállású munkatárs, további kb. 100 fő (félállás, óraadó, doktorandusz, demonstrátor stb.). Főbb oktatási feladatok: mérnökök, gazdasági szakemberek matematika alapképzése (kb fő/év); matematikus, fizikus képzés (kb. 200 fő/év); doktori iskolák, választható tárgyak stb.

2 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet „Régi” (5 éves) képzés: Σ4 szemeszter (22óra / 24 kredit). Matematika B1(6/7): Alapfogalmak. Sorozatok. Egyváltozós valós függvények. Matematika B2 (6/7): Lineáris algebra, többváltozós függvények. Függvénysorok. Matematika B3 (6/6): Vektor-, komplex függvények, differenciálegyenletek. Matematika B4 (4/4): Valószínűségszámítás, statisztika. „Új” (B.Sc) képzés: Σ3 szemeszter (16óra / 16kredit). Matematika A1(6/6): Alapfogalmak. Sorozatok. Egyváltozós valós függvények. Matematika A2 (6/6): Lineáris algebra, többváltozós függvények. Függvénysorok. Közös minden szakra. Matematika A3 (4/4). Szakfüggő. Válogatás: Vektor-, komplex függvények, differenciálegyenletek, valószínűségszámítás, statisztika stb. A fentiek a „tipikus” mérnök szakok (EO, GE, KO) adatai. Kevesebb (EP – 6), több (VIK – 20).

3 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Tananyag, módszertan MI: Elmélet – számítástechnika – műszaki alkalmazások, de a kari igények szerint (VIK: definíciók, tételek, elemi alkalmazás). Egységes tankönyv (Thomas’ Calculus, Addison Wesley, angolból lefordítva magyarra). Kiscsoportos gyakorlatok (≦30 fő). Rendszeresen ellenőrzött házi feladatok (célkitűzés). Konzultációs technikák (fogadóóra, ügyelet, stb.). Felzárkóztatás (térítéses szintrehozó tanfolyam, matematikai alapismeretek tárgy, …). Tehetséggondozás (kiegészítő ismeretek).

4 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Kérdések, viták Mennyi legyen a matematika részaránya a képzésben, óraszáma, kreditszáma növekedjék, csökkenjen? (↗: hagyományos erősség, konvertálható ismeretek ↔ ↘: új célkitűzés, közvetlenül alkalmazható ismeretek) Ki tanítson matematikát? (matematikus, erre felkészített szakember ↔ mérnök, közvetlen alkalmazó) Tananyag szerkezete? („hagyományos” – kalkulus, lineáris algebra ↔ diszkrét matematika, sztochasztika) Az elsajátítás mélysége? (kevesebbet alaposabban ↔ sokféle reális igény) KOMPROMISSZUM

5 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet MESTERKÉPZÉSEK. BME ET i határozata: „Az Egyetemi Tanács úgy dönt, hogy a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen folyó műszaki és gazdasági képzésben az alap és mesterdiplomákra jutó 330 kreditből a matematika részesedése minden szakon érje el a korábbi tanterv teljes képzési időszakra érvényes kreditértékét.” Várhatóan nagyszámú szakalapítás (>50), nagyszámú felajánlott matematika tárgy (>20).

6

7