Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Technical University of Budapest

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Technical University of Budapest"— Előadás másolata:

1 Technical University of Budapest
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Természettudományi Kar Dr. Moson Péter, dékán BME TTK Matematika Intézet Dr. Gyurkovics Éva, igazgatóhelyettes Matematikaoktatás mérnök, műszaki informatikai képzésekben - tel.: (36-1) fax: (36-1)

2 VÁZLAT (további részletek: www.math.bme.hu)
FELSŐOKTATÁSI MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXXI. KONFERENCIÁJA, Dunaújváros, augusztus Moson, Gyurkovics, BME VÁZLAT (további részletek: 2007. év márciusában a BME szervezésében 13 hazai felsőoktatási intézmény 29 matematikaoktatással foglalkozó szakembere Ráckevén összegyűlt egy találkozóra. A rendezvény elsődleges célja a mérnök és műszaki informatika képzésekben ban megkezdett alapszakok (BSc) matematika oktatásának vizsgálata (óra, kreditszámok, főbb témakörök stb.). Emellett szó volt még, többek között, a matematikát oktató egységek szervezeti kereteiről, a használt oktatási segédletekről (jegyzet, könyv, számítógép algebrai rendszer stb.), a mesterszint belépési feltételeiről. Az előadás összegzi, értékeli az elhangzottakat, beszámol a rendezvény utóéletéről.

3 Ráckeve, Savoyai kastély
FELSŐOKTATÁSI MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXXI. KONFERENCIÁJA, Dunaújváros, augusztus Moson, Gyurkovics, BME Ráckeve, Savoyai kastély

4 1. BME, kétciklusú képzések
FELSŐOKTATÁSI MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXXI. KONFERENCIÁJA, Dunaújváros, augusztus Moson, Gyurkovics, BME 1. BME, kétciklusú képzések Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (1782, 2000) hallgató, nappali képzésben, az M. Sc szintű mérnöki diplomák kb. 70%-a Magyarországon. Képzés 5 nyelven. Népszerű intézmény, komoly túljelentkezés. Bologna ( ). Alapképzések (B. Sc) szakoktól függően 3-4 év ( kreditpont). Bevezetés szükségessége. Célkitűzés: felkészítés a mester szintű képzésekre, a munkaerőpiacon közvetlenül hasznosítható ismeretek, tapasztalatok átadása.

5 2. Matematika oktatás, kutatás a BME-n
FELSŐOKTATÁSI MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXXI. KONFERENCIÁJA, Dunaújváros, augusztus Moson, Gyurkovics, BME 2. Matematika oktatás, kutatás a BME-n Történet: Kőnig Gyula, Kürschák József, Egerváry Jenő. Jelenkor: BME Matematika Intézet (MI, 1996). Igazgatók: Schmidt Tamás, Szász Domokos, Tóth Bálint. 5 tanszék (Algebra, Analízis, Differenciálegyenletek, Geometria, Sztochasztika) kb. 80 főállású munkatárs, további kb. 100 fő (félállás, óraadó, doktorandusz, demonstrátor stb.). Főbb oktatási feladatok: mérnökök, gazdasági szakemberek matematika alapképzése (kb fő/év); matematikus, fizikus képzés (kb. 350 fő/év); doktori iskolák, választható tárgyak stb.

6

7 FELSŐOKTATÁSI MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXXI
FELSŐOKTATÁSI MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXXI. KONFERENCIÁJA, Dunaújváros, augusztus Moson, Gyurkovics, BME 3. Matematika alapképzés a korábbi ötéves és az új kétciklusú oktatásban „Régi” (5 éves) képzés: Σ4 szemeszter (22óra / 24 kredit). Matematika B1(6/7): Alapfogalmak. Sorozatok. Egyváltozós valós függvények. Matematika B2 (6/7): Lineáris algebra, többváltozós függvények. Függvénysorok. Matematika B3 (6/6): Vektor- , komplex függvények, differenciálegyenletek. Matematika B4 (4/4): Valószínűségszámítás, statisztika. „Új” (B.Sc) képzés: Σ3 szemeszter (16óra / 16kredit). Matematika A1(6/6): Alapfogalmak. Sorozatok. Egyváltozós valós függvények. Matematika A2 (6/6): Lineáris algebra, többváltozós függvények. Függvénysorok. Matematika A3 (4/4). Szakfüggő. Válogatás: Vektor- , komplex függvények, differenciálegyenletek, valószínűségszámítás, statisztika stb.

8 4. 1. Összehasonlító táblázat – építőmérnök
FELSŐOKTATÁSI MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXXI. KONFERENCIÁJA, Dunaújváros, augusztus Moson, Gyurkovics, BME 4. 1. Összehasonlító táblázat – építőmérnök Intézmény Óraszám Kreditszám BME 16 Debreceni Egyetem 12 15 Eötvös József Főiskola Pécsi Tudomány-egyetem 13

9 4. 2. Összehasonlító táblázat – gépészmérnök
FELSŐOKTATÁSI MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXXI. KONFERENCIÁJA, Dunaújváros, augusztus Moson, Gyurkovics, BME 4. 2. Összehasonlító táblázat – gépészmérnök Intézmény Óraszám Kreditszám BME 16 Debreceni Egyetem 11 13 Dunaújvárosi Főisk. 14 15 Kecskeméti Főiskola Miskolci Egyetem 17 Nyíregyházi Főisk. 12 Pécsi Tudomány Egy.

10 4. 3. Összehasonlító táblázat – környezetmérnök
FELSŐOKTATÁSI MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXXI. KONFERENCIÁJA, Dunaújváros, augusztus Moson, Gyurkovics, BME 4. 3. Összehasonlító táblázat – környezetmérnök Intézmény Óraszám Kreditszám BMF, Rejtő 12 BME 14 Debreceni Egyetem 11 13 Eötvös József Főisk. 15 16 Miskolci Egyetem Pécsi Tudományegy.

11 4. 4. Összehasonlító táblázat – villamosmérnök
FELSŐOKTATÁSI MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXXI. KONFERENCIÁJA, Dunaújváros, augusztus Moson, Gyurkovics, BME 4. 4. Összehasonlító táblázat – villamosmérnök Intézmény Óraszám Kreditszám BME 26 28 Miskolci Egyetem 23 27 Pannon Egyetem 22 Pécsi Tudomány-egyetem 12 13

12 4. 5. Összehasonlító táblázat – anyagmérnök
FELSŐOKTATÁSI MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXXI. KONFERENCIÁJA, Dunaújváros, augusztus Moson, Gyurkovics, BME 4. 5. Összehasonlító táblázat – anyagmérnök Intézmény Óraszám Kreditszám Dunaújvárosi Főiskola 14 15 Miskolci Egyetem 11 Pécsi Tudomány-egyetem 12 13 Szegedi Tudomány-egyetem

13 4. 6. Összehasonlító táblázat – mérnök informatikus
FELSŐOKTATÁSI MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXXI. KONFERENCIÁJA, Dunaújváros, augusztus Moson, Gyurkovics, BME 4. 6. Összehasonlító táblázat – mérnök informatikus Intézmény Óraszám Kredit BMF, Neumann 25 26 BME 28 33 Debreceni Egyetem 30 31 Dunaújvárosi Főiskola 18 20 Kecskeméti Főiskola Miskolci Egyetem 35 Pannon Egyetem 24 Pécsi Tudományegyetem 22 27 Szegedi Tudományegyetem 15

14 Összehasonlító táblázatok – Megjegyzések – Kérdések
FELSŐOKTATÁSI MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXXI. KONFERENCIÁJA, Dunaújváros, augusztus Moson, Gyurkovics, BME Összehasonlító táblázatok – Megjegyzések – Kérdések A tananyag hasonló (különösen az első 2 szemeszterben). Mi tanítható meg belőle? Elvárt ismeretek, készségek rögzítése? „Egyenértékű” alapdiplomák, de helyenként lényeges óra, kredit , tudás (?) eltérés. Mi legyen a mesterképzésekre való jelentkezésnél (+ tárgyak az alapszinten, kiegészítő tanulmányok a mesterszinten)? A BME egyes karai (pl. gépész, villamos) elsősorban mesterszinten kívánnak oktatni. Együttműködés érdeke a matematikát oktatóknak.

15 5. A „teljes” Matematika alapképzés az új kétciklusú oktatásban
FELSŐOKTATÁSI MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXXI. KONFERENCIÁJA, Dunaújváros, augusztus Moson, Gyurkovics, BME 5. A „teljes” Matematika alapképzés az új kétciklusú oktatásban MESTERKÉPZÉSEK. Államilag finanszírozott idő ≦ 5.5 év (330 kredit). BME ET i határozata: „Az Egyetemi Tanács úgy dönt, hogy a Budapesti Műszaki és Gazdaság-tudományi Egyetemen folyó műszaki és gazdasági képzésben az alap és mesterdiplomákra jutó 330 kreditből a matematika részesedése minden szakon érje el a korábbi tanterv teljes képzési időszakra érvényes kreditértékét.”

16 6. További kérdések, vitatémák
FELSŐOKTATÁSI MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXXI. KONFERENCIÁJA, Dunaújváros, augusztus Moson, Gyurkovics, BME 6. További kérdések, vitatémák A matematika aránya csökken a képzésekben, különösen alacsony az új szakok esetében. Mit lehet tenni? A mesterszinten gyakori igény, hogy matematikát nem erre szakosodott egységek oktassák. Szakmai felügyelet? A belépő hallgatók jelentős része nem tudja a közép (sőt általános) iskolai ismereteket. Szintre hozás? Mi a gyakorlat? Válaszok: itt a szünetekben, illetve jövő tavasszal újra megrendezésre kerülő eseményen, a minden érdeklődő szívesen látott.

17 FELSŐOKTATÁSI MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXXI
FELSŐOKTATÁSI MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXXI. KONFERENCIÁJA, Dunaújváros, augusztus Moson, Gyurkovics, BME 7. Irodalomjegyzék Molnar, K, Jobbagy, A: Suggestion for the implementation of the Bologna Declaration in Hungary in engineering higher education. European Journal of Engineering Education, Vol. 29, No. 1. March 2004, Jobbagy, A, Molnar, K, Sima, D, Two-cycle engineering education in Hungary promotes mobility. European Journal of Engineering Education (accepted for publication). Moson,P, Jobbagy, A: Specialities of Bologna type Education in Hungary International Conference on Engineering Education.. Proccedings, ICEE06. 6 pages. Moson,P: Matematika oktatás a BME kétciklusú képzéseiben. Matematika-, Fizika és Számítástechnika Oktatók XXX. Konferenciája, Pécs, oldal

18 Technical University of Budapest
The surroundings of the Budapest University of Technology and Economics - tel.: (36-1) fax: (36-1)

19 Technical University of Budapest
Central Building of the University (designed by A. Hauszmann, 1909) - tel.: (36-1) fax: (36-1)

20

21 Technical University of Budapest
Opening Ceremony of the Academic year 2004/2005 - tel.: (36-1) fax: (36-1)

22 Technical University of Budapest
Building of „Informatica” - tel.: (36-1) fax: (36-1)

23 Pécs (PTE) – Budapest (BME)
ICEE 2008, Pécs (PTE) – Budapest (BME) International Conference on Engineering Education Abstracts due: February 15, 2008 Notice of acceptance: April 15, 2008 Manuscripts due: May 15, 2008 Registration deadline: June 30, 2008 Conference: July 28 – 30, Pécs July 31, Budapest


Letölteni ppt "Technical University of Budapest"

Hasonló előadás


Google Hirdetések