Érvelés, tárgyalás, meggyőzés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Másodfokú egyenlőtlenségek
Konfliktusok fogalma, okai, kezelése
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
KOOPERÁCIÓ ÉS VERSENGÉS
Nemzetközi tárgyalási technikák
A szóbeli közlés felépítése
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Készítette: Cselényi Szandra Nóra
Tárgyalástechnikai alapok
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
KONFLIKTUSMODERÁLÁS n SZÜKSÉG- SZERŰEK n TERMÉSZETESEK n DEMOKRATIKUS EGYÜTTÉLÉS  TÖBB KONFLIKTUS  KRITIKUS ÉRTÉKIG!!
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Tárgyalás és Értékesítés technika
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Tibai Eszter Indíts el új munkatársat! A képek származási helye: internet és saját.
Vezetés – Vezetési Stílusok
A szervezeti problémák kezelése
„A jó üzleti kapcsolat csak a véletlen műve!” Őt már ismerik, bedolgozta magát... Ő vele szót értenek... Ő kapja a megbízást… Már megint mit akar? Már.
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: Kritikai áttekintés.
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Tárgyalástechnika 4..
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J.. u. 1. E 610. Dr. Margitay Tihamér 10. óra.
DR. TANÁCS JÁNOS BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Sztoczek J. u fszT. 1. Telefon: /5900 Tárgyalástechnika.
Tárgyalástechnika 6..
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(4) december 12.
“Új Dimenziók” mentorképzési program A program kidolgozói: Artemisszió Alapítvány EcPec Alapítvány Göllesz Viktor Speciális Szakiskola MATISZ MH Líceum.
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2004/2005. tavaszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi program.
Kiscsoportos stratégiai és döntési gyakorlat. Milyen ember a PROJEKT MENEDZSER?
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Családi csoport konferencia. a kliens egy ösztönző és őt bevonó hozzáállásból profitál a legtöbbet minden ember felelős a cselekedeteiért, és tiszteletben.
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
1 Vitatípus A helyzetet meghat. konfliktus CélEszközKövetkezmény Veszekedés Érzelmi, morális, anyagi konfliktus A másik legyőzése, feszültség levezetése.
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
Útmutató Tippek, típushibák, megoldások és némi statisztika.
Felelősen, egészségesen, biztonságosan
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
A versengésen és az együttműködésen alapuló tárgyalás.
Tárgyalás és kommunikáció a tanácsadó és az ügyfél kapcsolatában Szociálpszichológiai szempontok Dr. Dévényi Márta Egyetemi adjunktus Pécsi Tudományegyetem.
A tanácsadás szerepe és jellemzői a munkaügyi mediációban 2013.március 21.
A vádlott jelenléte a tárgyaláson alapvető polgári jog vagy bírósági döntés? Ausztria jogrendszerében (ALS) és az osztrák büntetőeljárási törvénykönyv.
Mennyit ér az adatbázisod?. Amennyit kihozol belőle…
A tárgyalási folyamat szakaszai. I. Előkészítés 1. Tervezés – átgondolás  a problémák, szükségletek tisztázása, az érdekek meghatározása – azaz, miért.
9. tétel.
Tárgyalás- és előadástechnika
Tárgyalás- és előadástechnika
Tárgyalás- és előadástechnika
Tárgyalás- és előadástechnika
Tárgyalás- és előadástechnika
12. óra Kenőpénz és korrupció.
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Tárgyalás- és előadástechnika
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
beruházás-tervezési ABCD
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Dőry Tibor és Magyar Dániel
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Tárgyalás- és előadástechnika
Tárgyalástechnika 5..
Tárgyalás- és előadástechnika
Előadás másolata:

Érvelés, tárgyalás, meggyőzés Tárgyalástechnikai szerepgyakorlat Szabó Krisztina kriszti.szabo@filozofia.bme.hu

Óravázlat Üzleti tárgyalás - ismétlés Szituációs gyakorlat Felkészülés a tárgyalásra Tárgyalások lebonyolítása Tanulságok, összegzés

(Üzleti) tárgyalás Két vagy több résztvevő között zajlik: személyek, csoportok, szervezetek. Konfliktus: A két vagy több résztvevő között konfliktus, speciálisan: érdekütközés van Cél: az érdekütközés feloldása: olyan megoldás kidolgozása, amely feloldja a konfliktust. Kölcsönösség: A résztvevő felek egyaránt adnak és kapnak, azaz hajlandóak módosítani kiinduló pozíciójukon. Érdekvezéreltség: A vita nem az állítások igazsága vagy megalapozottsága körül forog, a logika és a bizonyítás nem lényeges. → A felek célja, hogy növeljék nyereségüket, csökkentsék veszteségüket. → A vita bevallott célja, hogy jó üzlet köttessen.

Üzleti tárgyalás A vita érdekeinek megfelelő lezárást alkudozással próbálják meg elérni, melynek során a felek bizonyos engedményeket tesznek bizonyos előnyök fejében. A tárgyalás csak akkor eredményes, ha mindkét fél számára elfogadható kompromisszum születik. A vita végére kialakuló konszenzus az eredményesség alapvető feltétele.

(Üzleti) tárgyalás 3 DIMENZIÓ: Tartalom: miről szól a tárgyalás, mi a tárgyalási téma, miről szeretnénk megegyezni, döntést hozni stb.? Folyamat: milyen lépések szerint zajlik a tárgyalás, milyen a tárgyalás dinamikája, mennyire gördülékeny, hol vannak elakadási pontok, milyen típusú a tárgyalás, van-e tárgyalási előzmény stb.? Kapcsolat: milyen a tárgyalópartnerek viszonya, hangulata, céljuk-e a hosszú távú jó kapcsolat kialakítására, van-e kapcsolati előzmény stb.?

Szituációs gyakorlat: Tojásvásár Feladatismertetés Szerepek kiosztása Felkészülés a tárgyalásra

Felkészülés a tárgyalásra 1. ELSŐ LÉPÉSEK: A feladat megértése: Mi a probléma? Mi a célom? Mit szeretnék elérni? Érdemes-e tárgyalnom? Kivel érdemes tárgyalnom?

Felkészülés a tárgyalásra 2. TERVEZÉS: HOGYAN TÁRGYALJAK? Milyen a tárgyalóerőm? Milyen helyzetben vagyok? Milyen lehetőségeim vannak? A TELA kidolgozása: Az összes lehetséges alternatíva felírása. 2-3 ígéretes alternatíva részletes leírása. A legjobb alternatíva részletes leírása, kidolgozása.

Felkészülés a tárgyalásra 3. A PROBLÉMÁK FELÍRÁSA Problémadarabolás/ problémaáltalánosítás: Konfliktuspontok és egyetértési pontok felírása, súlyozása. Napirendtervezés: Az egyetértési pontokkal kezdjünk, majd a konfliktuspontokkal folytatódjon, végül egyetértési ponttal zárjunk. A kisebb, de önmagában is fontos, fajsúlyos problémától haladjunk a legkomolyabb konfliktusig. Mondjuk ki a tárgyalási célt!

Felkészülés a tárgyalásra 4. A TÁRGYALÁS TÍPUSA ÉS STÍLUSA: Milyen elv szerint szeretnék/érdemes tárgyalni? Kötélhúzás, alku/csere, opciógeneráló, pozícióvédő Elvkövető, RKEM (reális, kölcsönösen előnyös megoldás): objektív eljárások, objektív mércék módszere Realitásvizsgálat: 3 nézőpontból történő tárgyalás Ellenőrzés: tartalom-folyamat-kapcsolat

Szituációs gyakorlat: Tojásvásár A tárgyalás lebonyolítása Tárgyalási idő max. 15 perc.

Szituációs gyakorlat: Tojásvásár A tapasztalatok megbeszélése Összefoglalás

Ajánlott irodalom Érvelés, tárgyalás, meggyőzés órai diasorok Fisher, R. – Brown, S. (1997): Kapcsolatépítés a tárgyalások során. Bagolyvár Kiadó. Fischer, R. – Ury, W. – Patton, B. (1997): A sikeres tárgyalás alapjai. Bagolyvár Kiadó. Margitay Tihamér (2007): Az érvelés mestersége. Typotex. Ury, W. (1993): Tárgyalás nehéz emberekkel. Bagolyvár Kiadó.

Köszönöm szépen a figyelmet! Szabó Krisztina kriszti.szabo@filozofia.bme.hu