A HAND Szövetség javaslatai a NEFE- stratégia és NEFE- törvény kialakításához Bullain Nilda Európai Nonprofit Jogi Központ Kht. (ECNL)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének- támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
Advertisements

ZEMPLÉN EURORÉGIÓ PROGRAMTERVEZET I.Határon átnyúló infrastrukturális természet- és környezetvédelmi fejlesztések II.A határon átnyúló gazdasági kapcsolatok.
Bonifertné Szigeti Márta – ügyvezető igazgató
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Lépj pályára! Využi šancu! Lépj pályára! / Využi šancu! HUSK /1101 /1.6.2 /0107.
A Fővárosi Önkormányzat civil stratégiája
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció és a Területfejlesztési Stratégiai Program megújítása Szolnok, február 2. Jász-Nagykun-Szolnok.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
„Korszakváltás a büntetés-végrehajtásban”
1 Foglalkoztatási paktumok helyzete Magyarországon, jó gyakorlatok Örkény június 24.
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
1 Svájci Hozzájárulás – Információs Nap Miskolc és Debrecen, május Szalóki Flórián Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
A nemzetközi fejlesztéspolitika kihívásai és lehetőségei Magyarország számára MTA–MeH kutatási projekt május 1. – június 30. Projektvezető.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Irányváltások a területfejlesztés intézményrendszerében 1Területfejlesztők Napja Balatonkenese.
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Szervezetfejlesztési Program
Találkozások és mélyebb együttműködés a magyar-szlovén határtérségben A Reg-Net projekt bemutatása Készítette: Polgár Tibor és Győrffy Gábor.
A Lisszaboni Stratégia célja 2000-ben ambicionáltuk: « a világ legversenyképesebb és dinamikus tudás alapú gazdaságává válni, amely képes a fenntartható.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Dr. Losoncz Miklós egyetemi tanár kutatásvezető, GKI Zrt. Fejlesztéspolitika válságban és válság után.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
NGO önszabályozás és minősítés az EU- ban Bullain Nilda Európai Nonprofit Jogi Központ (ECNL)
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok Pécs, Mikulás Brigitta Nemzeti Fejlesztési Hivatal Phare Koordinációs Főosztály Főosztályvezető-helyettes.
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
Megpályázható tevékenységek BM/ /2012. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége
Civilek a területfejlesztésben Dr.G.Fekete Éva MTA RKK, Miskolc.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
PARTNERSÉG. Schwertner János Mi a partnerség? Különböző (magán, társadalmi, gazdasági) kapcsolatokban: Különböző (magán, társadalmi, gazdasági) kapcsolatokban:
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Kormányszóvivői tájékoztató. A fejlesztéspolitika új intézményrendszere Bajnai Gordon fejlesztéspolitikai kormánybiztos július 7.
Takács Erika Zádori Zoltán
Gergely László Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
Az Állami Számvevőszék önkormányzati ellenőrzési tapasztalatai Előadó: Domokos László, az Állami Számvevőszék elnöke.
A társadalmi részvétel elve és az NGO-k jogai dr. Pánovics Attila március 5.
A kiemelt projekt eredményei: a módszertani feladatok és a hálózatépítés tükrében Avagy az „emberorientált” hálózat működése a hajléktalan-ellátáson belül.
Közép-Dunántúl és Innováció - fókuszban a versenyképesség KÍGYÓSSY GÁBOR KDRFÜ Kht., program menedzser Dunaújváros, június 17.
Az EU Duna Régió Stratégia elfogadása, hazai és európai uniós prioritásai Nádasi György Külügyminisztérium Győr, október 11.
Nemzetközi Fejlesztési Együttműködés. - segély: fejlesztési célú külső hivatalos támogatás - kapcsolatrendszer fejlődése: segélyezésből együttműködés.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
A SZÉCHENYI PROGRAMIRODA KONCEPCIÓJA A TÁMOGATÁSI SZOLGÁLTATÁSOKRÓL.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
A nemzetgazdasági tervezés megújítása
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Előadás másolata:

A HAND Szövetség javaslatai a NEFE- stratégia és NEFE- törvény kialakításához Bullain Nilda Európai Nonprofit Jogi Központ Kht. (ECNL)

2008. márciusában elkészült szakmai munkaanyag: HAND tagok, NGO-k, minisztériumi és akadémikus szakértők Cél: civil szempontok figyelembe- vételével hozzájárulni a a magyar NEFE hatékonyságának növeléséhez

Javaslatok a NEFE-stratégiához 1.Egyedi, magyar NEFE arculat kialakítása: mi a hozzáadott érték? 2.A stratégia hatékony és eredményes végrehajtása: ügynökség vagy sem? 3.Programozási mechanizmusok: kezdeményezőkészség és szakértelem 4.Civil partnerség: komparatív előnyök

Intézményrendszer HAND Szövetség javaslata: középtávon (3-5 éven belül) a cél egy fejlesztési ügynökség felállítása. színvonalas magyar NEFE-tudásbázis, tudásközpont kiépítése

Civil Partnerség Problémák közös definiálása; civilek érdemi részvételének intézményes lehetősége: –a NEFE stratégia, az országstratégiák, a programprioritások kialakításában; –a NEFE intézményes hátterének alternatíváiról szóló diskurzusban; –magyar NEFE szakértelem és tudásbázis kiépítésének folyamatában; –pályáztatási folyamatban.

Civil Partnerség többéves projektfinanszírozás és a személyi kiadások elszámolhatóságának megteremtése; a core funding lehetőségének megteremtése; előminősítő rendszer kialakítása mind a humanitárius, mind a fejlesztési civil szervezetek számára.

NEFE-törvény Miért is van rá szükség?

NEFE-törvény A NEFE hosszú távon megtérülő befektetés – stratégiai szemlélet, kormányokon átívelő jogi alapok szükségesek A NEFE sokszereplős történet – tiszta intézményes keretek, koordinált kompetenciák szükségesek A NEFE hosszú távon forrásigényes terület – törvényhozói elkötelezettség szükséges + magyar jogi kultúra...

Alapelvek a magyar NEFE törvény számára 1.Segélyhatékonyság (Aid Effectiveness)  Eredmény-orientált szemlélet (Results-Based Approach)  A partner ország igényeire épített fejlesztés (Demand-driven development)  A segélyezés kötöttségének (Tied Aid) fokozatos feloldása  Donor harmonizáció és koordináció

Alapelvek a magyar NEFE törvény számára 2.Láthatóság és elszámolthathatóság (Transparency and Accountability) 3.Társadalmi részvétel 4.Fenntartható fejlődés (Sustainable Development)

Stratégiai folyamat szabályozása és koordináció KÜM irányító és koordináló szerepe; Forráskoordináció; Partnerországok és szektorok kiválasztása.

Pályáztatási folyamat civilek részvétele a pályáztatásban; pályázati feltételekben szükséges változtatások a pályázati rendszer eredményesebbé tételére; pályázati rendszerben megvalósítandó intézkedések a hatékonyabb pályáztatás érdekében.

Köszönöm a figyelmet!