SZERVEZETPSZICHOLÓGIA Klein Sándor

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

Innováció konferencia
Csoport munka.
A humán erőforrás jövőbeni kihívásai
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
"vállalkozások klímatudatossága" Melyek vagy melyek lennének a legjobb, leghatékonyabb állami eszközök a vállalkozások klímatudatosságának erősítésére?
Versenyelemzés 8.fejezet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Könyvtári és Informatikai Szövetség
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
A külső környezet elemzése
A társadalmi változások elmélete
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Egyéni döntések a szervezetben
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Minőségdíjak.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
Az innováció forrásai.
Az információrendszerek kialakulása
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Vállalkozásmenedzsment I.
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Biyovis a mi üzletünk.
A külső környezet elemzése
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Vállalati terv bemutató
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

SZERVEZETPSZICHOLÓGIA Klein Sándor A HATÉKONY SZERVEZET

Bevezető I. A tudásközpontúság kialakulása Az élet bonyolultsága exponenciálisan nő Dilbert-elv „Mi, többiek csak taposunk, ahogy tudunk. A világ túl bonyolult nekünk. Az evolúció nem tudott lépést tartani. … Ezen a bolygón majdnem hatmilliárd tökfej él egy olyan civilizációban, amit alig párezer nagyokos hozott létre.” Változás és egyensúly kapcsolata!!!

Következmény, siker kulcsa Bevezető II. Változások Következmény, siker kulcsa Termelő társadalomtól az információs gazdaságig „tudás-specialisták Új ismeretek mennyiségének robbanásszerű növekedése Alkalmazkodóképesség Globális gazdaság kihívásai Innováció Egyre nagyobb követelmények Értelmes gondolkodás, fejlett személyiség Vállalkozói modell általánossá vált Lehetőségek megragadása A gondolkodó agy a gazdaság motorjává vált Ez alapján működik minden gazdaság

Négy tipikus metafora a szervezetre MECHANIKUS (bürokratikus) BIOLÓGIAI (forrásátalakító) GONDOLKODÓ (értelmező) ÖKOLÓGIAI (túlélésért harcoló) METAFORA Katonai egység Olajozott gépezet Emberi test Emberi agy Természetes ökológiai rendszer; Darwin elmélete a természetes kiválasztódásról KÖRNYEZET Előrejelezhető Bizonytalan (teli meglepetésekkel) Bizonytalan és többértelmű A siker/kudarc meghatározója CÉL Pontos tervezéssel és szigorúan ellenőrzött végrehajtással biztosítani a maximális hatékonyságot A környezethez alkalmazkodva biztosítani a túlélést A környezetet figyelve, értelmezve, tanulva az eseményekből biztosítani a túlélést és a fejlődést Együttműködve és versenyezve, a lehetőségekhez igazítva biztosítani a túlélést és a fejlődést

Hierarchikus szervezetek MELLETT ELLEN Vezető hierarchia = természetes, hatékony, ellenálló Drága a finanszírozása Felszabadíthatja a dolgozók energiáit, innovációs képességét Nem hoz létre igazi értéket Sok dolgozót képes alkalmazni Teamek létrehozása hatékonyabb szervezetet hozhat lére Gyengén képzett dolgozókra épülő bürokratikus szervezeteknek leáldozott Belső egyensúlyra törekszik, ami erőforrásokat von el a környezethez való alkalmazkodástól

Kliensközpontú, tanulószervezetek A folyamatok stratégiai és adminisztratív vezetése Vízszintes szervezet Homokóra szervezet Hálózatos szervezet Termék-fejlesztő team Rende-lést kielé-gítő team Pénzügyi team

A szervezet újjáalakítása I. - Champy A változtatás tanítási/tanulási folyamat Célok Formális és informális tanulás Személyes = vállalati érdekek Tanulás a munka része … Az új kultúrának át kell itatnia a vállalat életét Elébe kell menni a problémának Mindenki energiával töltődik fel Jó az ügyfeleknek és a dolgozóknak is

A szervezet újjáalakítása II. - Champy Ha valaki képtelen a változásra, ki kell rúgni Lehetővé kell tenni a viselkedésváltozást Lényeges változásokhoz idő kell SIKERES „reengineering projekt” Drasztikusan csökkenti a költségeket, Növeli a hatékonyságot, Növeli a profitot A hierarchia a múlté

Szervezeti hatékonyság Mit értünk hatékonyság alatt? Szempontok, amelyek alapján megítélik Sigmoid-görbe A B

A hatékonyság kritériumai Év leghatékonyabb szervezete (Fortune magazin) Vezetés színvonala Termékek/szolgáltatások minősége Újító készség Hosszú távú befektetések értéke Pénzügyi megalapozottság Tehetségek vonzására, fejlesztésére és megtartására való képesség Felelősség a közösség és a környezet iránt A szervezet forrásainak bölcs felhasználása A hatékonyság kritériumai négy kategóriája: Gazdasági Technológiai Üzleti Társadalmi Ezek lehetnek Belső Közvetlen környezetre ható Nemzeti hatásai Nemzetközi hatásai

Pszichológia A pszichológia elősegítheti A célok világosabb megfogalmazását Célok hatékonyabb kommunikációját Szükséges változások felismerését és végrehajtását Célok vegrehajtását szolgáló vezetési struktúra kialakítását Kompetens, motivált munkaerőkből álljon a szervezet

Hatékonység leggyakrabban hatsznált kritériumai CÉLOK ELÉRÉSE A szervezet eléri kitűzött célját FORRÁSOK MEGSZER-ZÉSE A szervezet megszerzi a szükséges forrásokat AZ ÉRDEKELT CSOPORTOK ELÉGEDETT-SÉGE Minden érdekelt csoport legalább minimálisan elégedett BELSŐ FOLYAMA-TOK A szervezet simán, belső feszültségektől mentesen működik

Erőtérelemzés – Kurt Lewin VÁLTOZTATÓ ERŐK MEGTARTÓ ERŐK A JELENLEGI HELYZET (EGYENSÚLY) ERŐS KÖZEPES GYENGE A vállalat szükséglete a növekvő eredményre A vezető törekvése a balesetek csökkentésére A szervezet törekvése a kedvező imgae megtartására A dolgozó félelme a balesettől A rosszul kiképzett új dolgozók hatása Fiatalok nemtörődöm hozzásállása Egyes idős dolgozók nemtörődöm magatartása Szakszervezetek törekvése a balesetek csökkentésére

Köszönöm a figyelmet!