Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Társadalmi Megújulás és Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program TÁMOP-TIOP Soós Roland igazgató ÉRÁK.
Advertisements

1 Idősebb munkavállalók a magyar munkaerőpiacon Dr. Székely Judit november 28. BUDAPEST.
A regisztrált diplomás munkanélküliek helyzete a fővárosban Előadó: Vass István igazgató
Az ÉRÁK szerepe a megújuló szakképzésben- felnőttképzésben Soós Roland ÉRÁK augusztus 26.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
Az ÉRÁK szerepe a megújuló szakképzésben- felnőttképzésben Soós Roland ÉRÁK.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A távmunka fejlesztésének lehetőségei és eredményei Simon Gábor Távmunka Tanács elnöke Szociális és Munkaügyi Minisztérium államtitkára Szociális és Munkaügyi.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Munkanélküliség.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Észak-magyarországi Operatív Program ( ) Foglalkoztatás Oktatás - nevelés.
„Út a munkához „ program Simon Gábor államtitkár.
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK A HUMÁNERŐFORRÁS OPERATÍV PROGRAMOKBAN
Készítette: Soós Roland igazgató ÉRÁK 2007 Összdolgozói értekezlet december 8.
Lakónépesség*: Lakónépesség*: ezer fő Foglalkoztatottak: Foglalkoztatottak: ezer fő Munkanélküliek száma: Munkanélküliek száma: ezer fő Gazdaságilag.
GKI Zrt., Az alacsony foglalkoztatási ráta okai, a foglalkoztatás bővítésének gazdaságpolitikai összefüggései Független Szakszervezetek Demokratikus.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Munka és rehabilitáció nemzetközi konferencia A munkaadói kapcsolattartás jelentősége a program végrehajtása.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat modernizációja Budapest 2005.szeptember 8.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Esélyegyenlőség a foglalkoztatásban a TÁMOP projekt képzési tapasztalatai alapján Szabó Zsóka Nők a Holnapért Alapítvány Várpalota 2011,
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Kőszeg, Foglalkoztatási helyzet a Kőszegi Kirendeltség vonzáskörzetében Kőszeg,
Kazincbarcika és vonzáskörzete munkaerő-piaci helyzetének bemutatása
A lisszaboni stratégia és a magyar foglalkoztatáspolitika Kordás László április 29. Balatongyörök.
Munkanélküliség fogalma, típusai
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
MUNKAERŐPIACI FOLYAMATOK Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ, Szombathely Szentgotthárd, február 15.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Munkaerő-piaci helyzetkép a Lenti kistérségben. A népesség csoportosítása gazdasági aktivitás, foglalkoztatás és munkanélküliség szerint Népesség Munkaképes.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Szemléletváltás a foglalkoztatáspolitika eszköztárában Előadó: Szabó József főigazgató Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
Csongrád megye munkaerőpiaci helyzetéről. Megnevezés Csongrád megyeMagyarország 2010.II. név2016.II. névváltozás2010.II. név2016.II. névváltozás ezer.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
„Út a munkához”program
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Előadás másolata:

Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai

Az intézmény feladata, célkitűzései Milyen körülmények között jött létre az intézmény, mi jellemezte (jellemzi) munkáját napjainkig? Milyen feltételek között végzi felnőttképzési tevékenységét (jogszabályi feltételek, állami intézményi státusz) Felnőttképzési, szolgáltatási tevékenység, annak tartalma, sajátosságai Az intézmény tevékenységének hangsúlyai jelenleg és a jövőben

Az intézmény tevékenységének néhány jellemzője hatékony, minőségi, gyakorlatorientált képzés, fokozott partneri viszony munkáltatókkal, képzőkkel, civil szervezetekkel, vizsgaközponti funkciók, részvétel pályaválasztási tevékenységben.

A szakmai tevékenység hangsúlyai Munkanélküliek képzése (MPA LEE II.), Integrált szakképzési, felnőttképzési hálózat, Kapcsolat a TISZk-rendszerrel, Munkaadók igényeire történő reagálás, A halmozottan hátrányos helyzetű rétegek társadalmi beilleszkedésének támogatása, Megváltozott munkaképességű emberek számára szervezett képzések, Nemzetközi kapcsolatok (Interrreg, Equal)

Tárgyi feltételek Korszerű eszközrendszerre épül a képzés (az ÉRÁK fennállása óta nagy hangsúlyt fektetett a képzések technikai feltételeinek magas szintű biztosítására), Jelenlét a régióban bázisintézmények révén, Kezdeményezések a felnőttképzési infrastruktúra közös használatára, fejlesztésére;

Személyi feltételek évtől létszámunk 64 fő, Mintegy 70%-uk rendelkezik felsőfokú iskolai végzettséggel, instruktorok 40 féle szakképesítéssel rendelkeznek, széles skálán mozog a vállalható képzések köre, Széleskörű kapcsolat a „külső” óraadókkal, Jártasság a kompetenciaelvű, moduláris tananyagfejlesztésben (HEFOP eredményei).

Munkaerőpiaci „adottságok” a régióban Regisztrált álláskeresők: 94 ezer fő, ez a gazdaságilag aktív népességnek mintegy 18 %-a Az álláskeresők 50%-a legfeljebb 8 általánossal rendelkezik Rendszeres szociális segélyben kb. 40 ezren részesülnek Gazdaságilag aktív a régióban kb. 480 ezer ember (álláskeresőkkel együtt év) A foglalkoztatottak száma mintegy 430 ezer, (45 %-os foglalkoztatottsági arány) Következmények Foglalkoztatottsági rendkívül alacsony, Emelkedett a nyilvántartott álláskeresők száma Némileg csökkent az inaktívak száma

Új kihívások Problémafelvetés alacsony az aktivitási ráta, valamint a foglalkoztatottság, egy aktív munkavállalókra eső inaktívak aránya egyre nagyobb, drasztikusan lecsökkent az alacsony képzettséget igénylő munka iránti igény, a népességen belül nem csökken a kizárólag ilyen munkára képesek aránya, magas a segélyekből élők aránya.

Az ÉRÁK új feladatrendszerének alapvetései Elérni kívánt célok „making work pay” = „legyen a munka kifizetődőbb” munkára való ösztönzés javítása, a szociális segélyezettek minél nagyobb arányban kerüljenek be, illetve vissza a munkaerőpiacra, munkahelyteremtő, a foglalkoztatás növelését célzó támogatások, projektek bővítése, fekete munka visszaszorítása, tartós munkanélküliség újratermelődésének megelőzése.

Az új kihívások megjelenése a felnőttképzés gyakorlatában Munkára kész, kondicionált munkaerő kibocsátás, Megfelelő mennyiségű és minőségű felkészült munkaerő, Új technológiákhoz igazodó szaktudás és kompetenciák, Új alapkészségek elsajátítása (informatikai jártasság, idegen nyelv, műszaki kultúra, vállalkozói társadalmi ismeretek.

A képzéssel elérhető fő célok Foglalkoztatási szint növekedés, Versenyképesség, Társadalmi beilleszkedés, Kompetencia fejlesztés.

Pályázatok és kiemelt projektek TÁMOP A szak- és felnőttképzés struktúrájának átalakítása, TIOP TISZK rendszerhez kapcsolódói infrastrukturális fejlesztés, TÁMOP Pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése, TÁMOP Lépj egyet előre, TÁMOP Új pálya, TÁMOP A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése, TÁMOP Munkahelyi képzések támogatása - ernyőszervezeteken keresztül, TIOP A regionális képző központok infrastruktúrájának fejlesztése.