Nyitott szemmel az erdőben

Jártam a hegyeket, a hegyoldalakat borító erdőket, és csodáltam a természet szépségét, a fenséges tájakat…

Zrínyi Ilona Általános Iskola
Köszönöm Neked Szebenyi Judit.
Képes Beszámoló Természetvédelem éve 2011 A természet, mely körülvesz és kiszolgál bennünket, melyben élünk, és amit védeni, az utókornak megőrizni kötelességünk.
A pontos idő: 14:2714:2714:2714:2714:27 ORHIDEÁK ORHIDEÁK Zene: Autumn Rose Kattints.
„Polgár az Európai Demokráciában OTV” Készítette: Cives Prudentes csapata 2012.
Hargita Megye Tanácsa, azzal a céllal indította a Barangoljunk Székelyföldön! című, természetjárásra ösztönző programsorozatát, hogy minél több gyerek.
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT.
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT Neked 2005 február.
“13 tanács egy életre".
10 RÓZSA SZÁMODRA. Ha ezt az üzenetet megkapod … az azért van, mert különleges ember vagy!
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
Kooperatív tanulásszervezés lehetősége a környezeti nevelésben Szegedi Tudományegyetem Ságvári Endre Gyakorló Általános Iskola Szeged Özvegy Judit.
Hogy tennéd még vonzóbbá a Dél-Dunántúlt?
Pesterzsébeti Közgazdasági Szki.
SUBA: gyapjas juhbőrből készült, hosszú, ujjatlan ruhadarab
Olyan vagy nekem mint csendnek a szó, Úgy kellesz mint télnek a hó,
Áldott,Békés Ünnepeket Kívánok!
Verbális kommunikáció
A környezet-szennyezés
Ökoiskola Készítette:Horváth Eliza Anna Felkészítő tanár:Marton Anikó
Comenius Comenius programokról általában Az egész életen át tartó tanulás Európai Uniós program egyik pályázati egysége: 1.Iskolai Együttműködések.
Névnapodra Szeretettel!
Az erdő.
Wass Albert A BUJDOSÓ IMÁJA.
Úton böjtben. A mélyből Hozzád száll szavam – Krisztus, kegyelmezz! A bajban lelkem társtalan – Krisztus, kegyelmezz! Segíts – segíts! Ne hagyj – ne hagyj!
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Hazai erdő.
2010.Február 27 Szombat Budapest és környéke természeti értékei IV. Természetismereti és létesítményellenőrző túra Beszámoló.
Tajga.
Albert Schweizer A nagy titok
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT Neked
Anyák napjára szeretettel… Budaörs, 2013.május 7.
Feltámadt ! – húsvét után…
A mélyből Hozzád száll szavam – Krisztus, kegyelmezz
„Varázslatos természet” projekt
Szeretettel köszöntünk a Pesterzsébeti
CLICK TO ADVANCE SLIDES ♫ Turn on your speakers! ♫ Turn on your speakers! Kapcsold be a hangszóród. Kattintásokkal lépj tovább a következő oldalakra.
A BOLDOGSÁG TITKA.
Az iskola az én szememmel Iskolánk diákjai a fent említett pályázatra készítettek diafilmeket, melyek közül a következőt véltük a legjobbnak.
Csendes Keresztút.
A pontos idő: 18:58.
A leghidegebb mérsékelt öv
Kormorán: A Reménység Temploma Ének: Varga Miklós
Afrika természeti övezetei
Adjunk hálát, hálát az Úrnak, Mert Ő kegyelmes, és örökké tart az Ő jósága, Végtelen jósága, végtelen jósága! Dicséretek – 3/1.
Ez egy könnyed fogyókúra, amit mindenki be tud tartani...
Lelkem áldja Neved Istenem, Mert Te fény vagy a sötétben
Miért kell jól viselkedni a földön? Hogy a paradicsomba kapjunk jegyet. Másképp a pokol vár!!! De a valóságban a paradicsom és a pokol ugyanaz csak kis.
BÖLCSESSÉGEK A MISZTÉRIUMBAN.
Készítette: Pálinkás Petra
2005. SZEPTEMBER 14. KIRÁNDULÁS. Tájékoztató a díszletek megtekintéséhez. Z.
Herman Ottó nyomában Herman Ottó halálának századik évfordulóján rendezte meg iskolánk „Herman Ottó nyomában” elnevezésű környezetvédelmi akadályversenyét.
55.
Szervezési és Továbbképzési Intézet
Somoskői vár Felkészítő tanár: Varga Tamás
RÉTEK, LEGELŐK, MEZŐK.
A varázsfuvola és a Csongor és Tünde összehasonlítása
Nagyváradi kirándulás ,,Határtalanul”
B. Bodnár Éva „Élek , mint annyian mások , Szeretem e tarka világot.
Várpalotai körtúra Volános túra Készítette: Szabó Lilla
Bükkzsérc és környéke természeti értékei
Bakonyi Gyilkos-tó Készítette: Szabó Lilla
A gazdasági termelés általános jellemzői
Kormorán: A Reménység Temploma Ének: Varga Miklós
Az erdő lombhullató óriásai. Középhegységek és dombvidékek. Hőmérséklet és csapadék. Tölgyesek és bükkösök.
Természetsarok a környezettudatosságért
Tekeres-völgy Készítette: Szabó Lilla

Nyitott szemmel az erdőben „A természet varázsát ontja bőven: a fűben, a virágban és a kőben…” (Shakespeare) Az Ódorvár Tagiskola 2010 május végén részt vett a Curie Környezetvédelmi verseny döntőjén Szolnokon. Hák Lili Eszter, Kósik Noémi, Molnár Cintia 6. osztályos tanulók Lénártné Hock Melinda tanár néni irányításával hetekig tartó gyüjtőmunkával készítették el az erdőről szóló projektet,amit sikerrel adtak elő a döntőn. A szorgalmas munkájuk, a lelkesedésük az eredményeik példa lehet minden tanulónak. Aki megtekinti az igényes projektet, annak igénye lesz egy erdei sétára a Bükkben, írigykedni fog ,hogy miért nem ő ment el a versenyre! AZ elhangzott ismertető: „A természet varázsát ontja bőven: a fűben a virágban és a kőben..” /Shakespeare/ „ Vendég vagy a világban, … van napsugara, vize, pillangója, madara. Van virága rengeteg sok.” /Wass Albert/ „Mielőtt belépnénk „ a természet templomába”, mely egy olyan életközösség, amely az ember hasznát és örömét egyaránt szolgálja, nézzük meg , milyen értékei vannak. Ezekre, miért és hogyan kell vigyáznunk! Készítette: Hák Lili Kósik Noémi Molnár Cintia

Környékünk szépségei közül Hór-völgye Ódorvár Lakóhelyünk környékének kis töredékének bemutatása közben érthetjük meg igazán, hogy az erdő az ember számára nélkülözhetetlen. Területének növelése és a meglévők védelme napjaink fontos tennivalója. Felfedező utunk során esélyünk van a megfigyelésre. Tar-kő és a Háromkő

Lépjünk be a természet „templomába” 1. Gazdasági értékei: 2. Pihenést, felüdülést nyújt 3. Környezetvédő szerep Táplálékforrás Vadállomány Ipari nyersanyag/tűzifa Gazdasági értéke: ipari nyersanyag, vadállomány, táplálékforrás és tüzifa szolgáltatás. Pihenést, felüdülést nyújt! Környezetvédő szerepe óriási! Miért fontos vigyázni rá? „..de nincs oly jó, melyben, ne volna vész, ha balga módra véle visszaélsz..”/Shakespeare/ Ezért fontos, hogy túránk során is a túrázás szabályainak betartásával és betartatásával értékeinkre vigyázzunk!

„De nincs oly jó, melyben ne volna vész, ha balga módra véle visszaélsz” Hogyan? Úgy , hogy tiszteljük az erdőt, aminek nem urai hanem vendégei vagyunk. Ne zavarjuk az erdő nyugalmát! Ne szemeteljünk! Tartsuk tiszteletben az erdő életközösségét! Mehetünk egyedül. Vagy csoportban, de mindenképpen kellő tisztelettel fegyelmezetten kúltúráltan viselkedjünk. Ne kiabáljunk! Ne szemeteljünk! Nyitott szemmel és füllel, a szépségre fogékony szívvel járjunk!

Tisztelt az erdőt, amelynek nem urai hanem vendégei vagyunk! 1. Tisztelt az erdőt! Tisztelettel, fegyelmezetten, kulturáltan viselkedj! 2. Nyitott szemmel és füllel, szépségre fogékonyan kirándulj! Túrázás szabályai: Örömet akkor lelünk túrázásunk során, ha maradéktalanul betartjuk a szabályokat! Vöröskő-forrás

Tisztelt az erdőt, amelynek nem urai hanem vendégei vagyunk! 3. Megfigyelés Közelre Távolra Az erdő életközösségét a növényeket és az állatokat közelről, távcsővel akár távolról is megfigyelhetjük! Valószínű lépten nyomon nem botlunk állatokba, ők azért rengeteg nyomot hagynak magunk után. Figyelmesen haladva észrevehetünk őz lábnyomot, róka lyukat, madár odút, vaddisznó dagonyát.

5. Védd a növényeket! bükkfa lombkoronaszint cserjeszint gyepűrózsa A különböző szinteken rengeteg védett növényt ismerhetünk fel! Tilos leszedni védett növényeinket! gyepszint szártalan bábakalács vánkosmoha mohaszint

6. Mindig a kijelölt túraútvonalon, vagy a meglévő ösvényen kirándulj! Ódorvár Hór-völgye Subalyuk Haladjunk a kijelölt túraútvonalon a „Subalyuk-barlang” felé! Amely Neander-völgyi ősember maradványainak a lelőhelye. Vigyázzunk a barlang állagára!

Ódorvár alatti világ Denevér Forrás Niagara cseppkőzuhatag, Hajnóczy-barlang 546 m magas Ódor hegy gyomrában 1971-ben felfedezett és azóta is feltárás alatt álló Hajnóczy-barlang csodaszép képződményeivel a barlangászok kedvelt helyszínévé vált. A közeli forrás kristálytiszta vizéből kortyolhatunk.

Tiszteld az erdőt, amelynek nem urai hanem vendégei vagyunk! 6. Ne szemetelj, ne hagyj magad után nyomot! Vegyél részt a hulladékgyűjtő akciókban! 7. Kijelölt helyen rakj tüzet! Mindig tartsuk be a túrázás szabályait!

„Soha, eddig nem volt ilyen kevés időnk arra, hogy ilyen sok mindent megtegyünk” Ma Magyarország területének 21% erdő 27%-ra szeretnék növelni 2015-re Faültetés Magyarország területének 21 %-át borítja erdő, amelyet 2015-re 27%-ra szeretnék emelni. Csak rajtunk múlik, hogy meg tudjuk-e valósítani! „Soha eddig nem volt ilyen kevés időnk arra, hogy ilyen sok mindent megtegyünk” Legyen az erdő telepítés, levegő, talaj, víz védelme vagy bármi ami az embernek életet jelent!

Köszönjük a figyelmet! Készítette: Hák Lili Kósik Noémi Forrás: Molnár Cintia Iskolánk: Ódorvár Ált. Iskola, Bükkzsérc Forrás: www.vendegvaro.hu/Odor-var www.hajnoczybarlang.try.hu Környezetvédelmi lexikon 1-2