NFT I 2004-2006 NFT II 2007-2013 Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Új Magyarország Fejlesztési Terv „Foglalkoztatás és növekedés” Cél: Felzárkózni a fejlett országokhoz a foglalkoztatás növelésével és a gazdasági.
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
Európai Uniós pályázatok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok December 8. Barák Anita.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Tájékoztatás a Versenyképes tudás OP tervezetéről november 22. Közoktatás-politikai Tanács Dr. Sági Zsolt Főosztályvezető EU Koordinációs és Tervezési.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Hátrányos helyzetű.
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Az Új Széchenyi Terv - Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében kiírt TIOP /1 kódszámú, Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat modernizációja Budapest 2005.szeptember 8.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Pályázatírás módszertana
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium Az EU és a foglalkoztatási célú fejlesztések helyzete, kilátásai Csizmár Gábor politikai államtitkár.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
Az Európai Unió által társfinanszírozott pályázatok rendszere Az Európai Unió Stukturális Alapjai A Nemzeti Fejlesztési Terv és az Operatív Programok.
1 A jövő kérdései: Mi lesz az NFT II.-ben? Összegek, prioritások, programok,
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
1. Európai uniós pályázati lehetőségek az oktatás területén március 25.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Nemzeti Fejlesztési Terv, operatív programok és pályázati lehetőségek
A jövő kérdései: Mi lesz az NFT II.-ben?
Előadás másolata:

NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus célok között szerepel a humán erőforrások jobb kihasználása Elsőbbséget kapott a foglalkoztatás növelése, és az emberi erőforrások fejlesztése Az NFT céljai, prioritásai, operatív programjai

Operatív Programok Gazdasági Versenyképesség Operatív Program GVOP Agrár és Vidékfejlesztési Operatív Program AVOP Humánerőforrás fejlesztési Operatív Program HEFOP Környezetvédelmi és Infrastruktúra Operatív ProgramKIOP Regionális Fejlesztési Operatív Program ROP

NFT HEFOP 2.1. intézkedés Célok( ) a sajátos nevelési igényű tanulók iskolai sikerességének elősegítése, iskolai kudarcának és lemorzsolódásának csökkentése, az együttnevelés támogatása a munkaerő-piaci esélyek növeléséért és a társadalmi befogadás erősítéséért a szegregáció csökkentése

Fejlesztési irányok Nemzetközi tapasztalatok Speciális intézmények funkcióváltása Európai trend: a legjobb speciális intézmények olyan Forrásközpontokká alakulnak, amelyek tudást tudnak és akarnak átadni a többségi oktatás számára. 1.Intézményünkben évtizedek óta felhalmozódott speciális tudás áll rendelkezésre 2.Nyitottak vagyunk az egységes módszertani intézmény kialakítására

Oktatáspolitika Állásfoglalás, stratégiák, jogszabályok,… Célok, feltételek A (többségi) oktatás átalakulása Befogadó felnőttek Hazai irányok

A HEFOP pályázat Beérkezett pályázatok száma 76 Igényelt támogatás 2 milliárd Ft A 20 nyertes konzorcium, kb. 100 – 120 intézmény 700 millió Ft támogatás

Az együttnevelés feltételrendszerének megteremtése Kisújszállás alapfokú közoktatási intézményeiben A projekt megvalósításának időtartama 20 hónap május – december pedagógus képzése, felkészítése az együttnevelésre Kompetencia alapú oktató csomagok kipróbálásának, tesztelésének lehetősége: Az óvodában, az általános iskolákban 4 csoportban

MI VÁLTOZIK? ISMERETBE ÁGYAZOTT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS TANULÓKÖZPONTÚ DIFFERENCIÁLT MÓDSZER AKTÍV TANÁR-AKTÍV TANULÓ TÖBBIRÁNYÚ KOMMUNIKÁCIÓ REÁLIS TANANYAGMENNYISÉG ISMERETÁTADÁS TANÁRKÖZPONTÚ EGYSÉGES MÓDSZER AKTÍV TANÁR-PASSZÍV TANULÓ EGYIRÁNYÚ KOMMUNIKÁCIÓ A TELJESSÉG ILLÚZIÓJA

A projekt megvalósításához szükséges eszközök Erre fordítható összeg 10,5 millió forint Számítógépek, ( hordozható és asztali) DVD, Projektorok, fénymásolók, nyomtatók Interaktív tábla Fejlesztő eszközök Számítógépes oktatóprogramok Épület felújítás, fejlesztőszoba kialakítása

Köszönöm a figyelmüket! Oros Róza projektvezető