A szőlő a művészetben
Iskolánk kiváltságos helyzetben van, hiszen magas óraszámban tanuljuk a művészetet. A szőlő és a művészet kapcsolatával öt tanulócsoport foglalkozott, két tanár irányításával. Elsősorban áttekintettük a szőlő megjelenését a különböző művészeti korszakokban.
Ezek után csoportonként különböző tárgyakat terveztünk és készítettünk, melyekben szerepeltettük a szőlőt.
A legkisebbek egy közös nagy rajzot készítettek, amelyen egy fürt szőlő szerepel. A tervezést a gyerekek végezték, minden szőlőszemet más-más tanuló festett ki, így nagyon különleges, érdekes eredmény születet.
Az eredmény
A 3. -4. osztályosok témája: „Hogyan művelik, dolgozzák fel a szőlőt A 3.-4. osztályosok témája: „Hogyan művelik, dolgozzák fel a szőlőt?” Ők rajzokat készítettek, porpasztellel dolgoztak: életképeket, tájképeket festettek.
A grafikai tanszak tanulói szőlő alapos rajzi megfigyelésével foglalkoztak, majd ezeket továbbfejlesztették, felhasználták különböző grafikai tervezéseknél. Minden tanuló önálló tervet készített, amit egy nagy képbe raktak össze és így jött létre egy közös kép.
A kézműves kultúra tanszak tanulói szőlőszemeket szőttek hullahopp karikán. Egy közös alkotás készült: egy nagy szőlő. A kiállítás után mindenki saját párnaként használja tovább.
A produktum
A tűzzománcosok megfestettek egy közös nagy szőlőt A tűzzománcosok megfestettek egy közös nagy szőlőt. A feladat az volt, hogy mindenki a saját lemezét egyéni módon díszítette.
A szőlő a művészetben projektet egy izgalmas kiállítással zártuk.