Verseny a pizzák piacán

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Reform ételek kutatás Trend International Market Research Kft.
Directions: Answer all the below questions and ask your consultant to provide you with your results! Directions: Answer all the below questions and ask.
JÁTÉK: ELFERDÍTETT ADAGOK
A kölcsönös befolyásolás
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília,
A projekt eredményei, előnyök, változások (3) Dr. Kajdi FerencDr. Martin Polovka Dr. Schmidt RezsőGyőri Tibor Schiller OttíliaTeschner-Kovács Zsófia Dr.
KGFB kampány a nagyok árnyékában Keresőmarketing nap november 17. Keresőmarketing nap november 17. Sziebig Péter.
Kovács Zita Tiborcz Anikó
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
Ahány ház, annyi szabály Székely Levente
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Fogyasztói magatartás, attitűdök a funkcionális élelmiszerek piacán
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
SIXTH FRAMEWORK PROGRAMME Budapest © Campden BRI Mo. Nonprofit Kft. A hagyományos élelmiszer fogalmának fogyasztói és ipari szemléletű meghatározása.
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
Mennyire (információ)tudatos a magyar vásárló?
T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 „Bulisofőr” reklámkampány vizsgálat a HAFRAC számára két hullámban 2007.
Statisztika Érettségi feladatok
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
ATL - mit hirdessünk és hol?
Kutatási problémák megoldása. Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
Fogyasztói magatartás 2006
Akkermann Róbert Hoffbauer Márk Logó Róbert Molnár Nagy Dániel
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
Általános lakossági ismeretek a szén-monoxid elleni védekezés vonatkozásában Honeywell Szabályozástechnikai Kft november 11.
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Hirdetési formák lakossági elfogadottsága Piackutatási eredmények Január.
Torma Dorisz május 29. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Mikroökonómia gyakorlat
Adatbányászati módszerek a weblogfájlok elemzésében
Felmérés a MÚOSZ-tagok üdülési szokásairól, igényeiről Készítette: Bellai László, Horváth Zoltán – január 25.
KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, szeptember 29.
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
SALSA BÜFÉ ÉTLAP Pizza 28cm: Minden PIZZA: 950 Ft Köret Savanyúság
Marketing információs
Internet a családban Székely Levente –
Dr. Stummer Ildikó Budapest, szeptember 29.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Szalókyné Tóth Judit ügyvezető igazgató február 13.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A kutatási program leírása
2017. Június Élelmiszer kosár Júniusban a legolcsóbb: Ft.
Bankreklám vagy szappanopera?
2017. Augusztus Élelmiszer kosár Augusztusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Szeptember Élelmiszer kosár Szeptemberben a legolcsóbb: Ft.
2017. Március Élelmiszer kosár Márciusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Október Élelmiszer kosár Októberben a legolcsóbb: Ft.
2018. Január Élelmiszer kosár Januárban a legolcsóbb: Ft.
2018. április Élelmiszer kosár Áprilisban a legolcsóbb: Ft.
Tisztelt Szülők! Az alábbi kérdések megválaszolásával kérem segítsék munkánkat! Nincsenek jó, vagy rossz válaszok. Kérem minden kérdésnél azt az egy.
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Kihívások a tojáságazat előtt
2018. május Élelmiszer kosár Májusban a legolcsóbb: Ft.
Előadás másolata:

Verseny a pizzák piacán Készítették: Csendes Júlia Fertőszögi Anikó Lovász Eszter Raffa Zsófia Zsohár Ágnes 2009. 05. 05.

Miről is lesz szó … A kutatás háttere és módszertana Mélyfagyasztott pizza fogyasztási szokások Mélyfagyasztott pizza vásárlási szokások Média használat és reklámismertség Összegzés Kvantitatív kutatás eredményei

A kutatás háttere Háttér: 2009-ben mind értékben, mind mennyiségben enyhe csökkenésbe kezdett az össz mélyfagyasztott pizzapiac mérete. Magyarországon továbbra is a Ristorante mélyfagyasztott pizza a piacvezető, de figyelmet érdemelnek az új diszkontláncok saját márkás termékei, melyek főleg alacsony áraik mellett a kínált termék jó ár-érték aránya miatt jelentenek veszélyt a közeljövőben. Kutatás célja: A mélyfagyasztott pizzával kapcsolatos attitűdök feltérképezése, vásárlási és fogyasztási szokások feltárása és javaslatok tétele. Kvantitatív kutatás eredményei

A kutatás módszertana Kvalitatív kutatás: 2009. november Célcsoport: a 18-49 éves emberek, akik fogyasztanak mélyfagyasztott pizzát, valamint az A, B, illetve C társadalmi státuszba sorolhatók Technika kiválasztása: 1. 2 db fókuszcsoportos interjú (2*6 fő): - 1 Ristorante fogyasztó fókuszcsoport - 1 Egyéb mélyfagyasztott pizza fogyasztó fókuszcsoport 2. 4 db mélyinterjú - 31-40 ill. 41-49 éves korosztály Az elhangzott válaszok, ötletek alapján a készült el a kérdőív Kvantitatív kutatás: 2009. március Célcsoport: a kvalitatív kutatással megegyezően Face to face kérdőíves megkérdezés (39 kérdés, ebből 3 nyitott) Mintanagyság: 150 fő, önkényes mintavétellel Kvantitatív kutatás eredményei

Demográfia Sz4. Megmondaná kérem, hogy hány éves? Nem Kor Lakhely Végzettség Kvantitatív kutatás eredményei

Fogyasztási szokások Kvantitatív kutatás eredményei

Fogyasztás gyakorisága Q2. Milyen gyakran fogyasztja az alábbi pizzákat? Hetente Kéthetente Havonta Ritkábban Soha N=150 Kvantitatív kutatás eredményei

Fogyasztás indoka Gyorsan elkészíthető Szeretem, mert finom Q23. Általában miért dönt úgy, hogy mélyfagyasztott pizzát fogyaszt? Gyorsan elkészíthető Szeretem, mert finom Valami melegre vágyom Nincs más otthon Egyéb A vásárlás indoka ugyanezt a mintázatot mutatja N=150 Kvantitatív kutatás eredményei

Márkaismertség Ristorante Guseppe Big Americans Tesco színes pizza Q3. Milyen márkájú mélyfagyasztott pizzát ismer? Q4. Ezenkívül milyen márkájú mélyfagyasztott pizzát ismer még? Q5. Válassza ki azokat a mélyfagyasztott pizzákat, amelyekről már hallott, függetlenül attól, hogy fogyasztotta-e. Ristorante Guseppe Big Americans Tesco színes pizza Freschetta Profi pizza Lidl pizza Napoli Spar Paolo's pizza Aldi pizza Wagner N=144 Kvantitatív kutatás eredményei

Fogyasztási szokások Q6./Q7./Q8./Q9. /Q10. Válassza ki azokat a mélyfagyasztott pizza márkákat, amelyeket fogyasztotta már valaha / fogyasztja alkalmanként / rendszeresen / leggyakrabban / legutóbb. Valaha Alkalmanként Rendszeresen Leggyakrabban Legutóbb Ristorante Guseppe Big Americans Freschetta Tesco színes pizza Spar Paolo's pizza Profi pizza Lidl pizza Wagner Aldi pizza Napoli N=150 Ristorante Saját márkák Kvantitatív kutatás eredményei

! Feltét Q11. Milyen ízesítésű pizzát fogyasztott a legutóbb? Q12. Melyik a kedvenc ízesítésű pizzája? Q13. Milyen ízesítésű pizzát próbálna ki a jövőben? Kedvenc Legutóbb fogyasztott Jövőben megkóstolná Hawaii Sonkás/Prosciutto Capricciosa (sonka/gomba) 4 sajtos/Quattro Formaggi Magyaros Baconos Bolognai Szalámis/Salame Gombás/Funghi Tejfölös-fokhagymás csirkehúsos Pepperónis Speciale (sonka/gomba/szalámi) Pollo(csirkehúsos) Hagymás Mozzarella Az új ízek megvalósítása nagyon kétséges. Helyette a meglévőkben rejlő komolyabb potenciálokat kéne kihasználni. ! N=150 Lehet, hogy az olasz elnevezés & az elég apró betűs magyar címke gátat szab az eredményesebb értékesítésnek? Kvantitatív kutatás eredményei

Tészta Q14. Milyen tésztájú pizzát fogyasztott a legutóbb? Q15. Melyik a kedvenc pizzája tésztája? Q16. Milyen tésztájú pizzát próbálna ki a jövőben? Kedvenc Legutóbb fogyasztott Jövőben megkóstolná Vékony, töltetlen szélű Vékony, szél nélküli Vékony, sajttal töltött szélű Vastag, sajttal töltött szélű Vastag, töltetlen szélű Vastag, szél nélküli Vastag, paradicsommal töltött szélű Vékony, paradicsommal töltött szélű Vastag hagymás tésztájú Vékony, hagymás tésztájú Valószínűleg, ha töltve lenne a pizza széle, az tovább drágítaná az egységárat. N=150 Kvantitatív kutatás eredményei

Az emberek 65%-a fogyasztja valamilyen társaságban Körülmények Mikor? Q18. Általában milyen napszakban fogyasztja a mélyfagyasztott pizzát? Q20. Általában kivel fogyasztja a mélyfagyasztott pizzát? Q21. Általában hogyan fogyasztja a mélyfagyasztott pizzát? Kivel? Az emberek 65%-a fogyasztja valamilyen társaságban Hogyan? N=150 Kvantitatív kutatás eredményei

Vásárlási szokások Kvantitatív kutatás eredményei

Vásárlás helye Q27. Az alábbi lista alapján, kérem, mondja meg, hol vásárol általában mélyfagyasztott pizzát? Tesco Auchan CBA Interspar Spar Plus Match Kaisers Cora Lidl Sarki kisbolt Metro Penny Market Coop Real Profi Heliker Aldi * Márkaismertséget vizsgálva látszott, hogy a Tesco színes erős, ez adódhat abból, hogy a legtöbben a Tescoban vesznek pizzát. A mintában nagy arányban kerültek Budapestiek, ez okozza az Auchan térnyerését, ugyanakkor az Auchan-nak nincs saját márkája, ott az ún. elsőáras termékek tölti ki a sajátmárka helyét. N=150 * Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. Kvantitatív kutatás eredményei

Vásárolt márka Q25. Milyen márkájú mélyfagyasztott pizzát vásárolt ekkor? Q26. Milyen márkájú pizzát választana a következő vásárlásnál? Legutolsó vásárlás Következő vásárlás Ristorante Guseppe Big Americans Spar Paolo's pizzák Freschetta Lidl pizza Profi pizza Tesco színes pizzák Aldi pizza Napoli Wagner mini pizza Ristorante Guseppe Spar Paolo's pizzák Tesco színes pizzák Big Americans Freschetta Napoli Ristorante-t vásároltak bázisán N=83 N=150 Kvantitatív kutatás eredményei

Vásárolt íz Q28. Milyen ízesítésű pizzát vásárol általában? Q30. Hány dobozzal vásárol általában? Hawaii Sonkás/Prosciutto 4 sajtos/Quattro Formaggi Capricciosa (sonka/gomba) Magyaros Szalámis/Salame Gombás/Funghi Speciale (sonka/gomba/szalámi) Baconos Mozzarella Bolognai Tejfölös-fokhagymás csirkehúsos Pepperónis Hagymás Pollo(csirkehúsos) Ez volt a kedvenc íz is!! Hány dobozzal vásárol? Azok, akik 2-3 dobozzal vásárolnak 70%-ban fogyasztják a pizzát társasággal. N=150 Kvantitatív kutatás eredményei

Árérzékenység Q31. Mennyi az az ár, amelyet optimálisnak tart egy ilyen mélyfagyasztott pizzáért? Optimális ár * Átlagos piaci árak 2009.: Ristorante pizza: 499 Ft Guseppe pizza: 557 Ft Saját márkás pizza: 331 Ft N=150 * Dr Oetker Magyarország Élelmiszer Kft. adatbázisa alapján Kvantitatív kutatás eredményei

Milyen ajándéknak örülne leginkább? Akciók hatása Q32. Mélyfagyasztott pizza vásárlása esetén figyelembe veszi-e, ha az akciós? Q33. Az alábbi akciók mely esetében vásárolna biztosan mélyfagyasztott pizzát? Q34. Milyen ajándéknak örülne leginkább? Csoki Egyéb mélyfagysztott termék Olasz kávé Puding Receptfüzet Sütemény Üdítő 1-et fizet 2-t kap Árkedvezmény Ajándék 3 együtt most csak ... Ft Extra feltét azonos ár mellett Nyereményjáték Milyen ajándéknak örülne leginkább? N=36 N=104 Kvantitatív kutatás eredményei

Mennyire ért egyet … Q35. Kérem, döntse el, 1 – 5ig terjedő skálán, mennyire ért Ön egyet a következő állításokkal! Átlag Lehetne rajta több feltét Kevés a sajt a pizzákon Mindig teszek még magam rá extra feltétet Tetszik, hogy gyorsan jutok meleg ételhez Csak akkor eszek ilyet, ha nincs időm főzni Ha nincs más ehető otthon, ez is megteszi Egészségtelen gyorskajának számít Jobb, mint bármely más mélyfagyasztott étel Jó lenne, ha a dobozba be lehetne látni, mielőtt megveszem Szívesebben vásárolom az akciós termékeket Mélyfagyasztott pizzák elfogadható áron kaphatók Márka alapján vásárolom az élelmiszereket A normál (éttermi) pizzát jobban kedvelem A normál (rendelt) pizzát jobban kedvelem 4,2 Feltét 4,1 3,6 Előnyök & hátrányok 4,0 3,5 3,4 3,2 2,6 Vásárlás 3,6 3,5 3,1 3,0 Versenytárs 4,1 4,0 N=150 Kvantitatív kutatás eredményei

Médiahasználat & Reklámismertség Kvantitatív kutatás eredményei

Médiahasználati szokások Q36. Átlagosan mennyi időt tölt az alábbi tevékenységekkel hétköznap? Q37. Átlagosan mennyi időt tölt az alábbi tevékenységekkel hétvégén? Hétköznap Hétvégén N=150 Kvantitatív kutatás eredményei

Internethasználati szokások Q36_1. Átlagosan mennyi időt tölt internetezéssel hétköznap? Q37_1. Átlagosan mennyi időt tölt internetezéssel hétvégén? Hétköznap 18-25 26-49 N=78 N=72 Hétvégén N=78 N=72 Kvantitatív kutatás eredményei

Reklámismertség Q38. Ismeri Ön a Ristorante mélyfagyasztott pizza TV-ben látható reklámját? Q39. Kérem, döntse el, 1 – 5ig terjedő skálán, mennyire ért Ön egyet a következő állításokkal! Átlag Jóképű a férfi/csinos a nő a reklámban A reklámban optimális a sajt mennyisége A reklámban nem olyan a pizza, mint amikor én sütöm Én is szívesen fogyasztanék hasonló körülmények között egy Ristorante pizzát Nagyon tetszik a zene a reklámban A reklám illik a Ristorantéhoz Jó a szlogen a reklámban Ötletesnek találom a reklámot 3,8 3,8 4,0 3,9 3,7 3,6 3,3 3,1 N=83 Top2Box szerint rendezve Kvantitatív kutatás eredményei

Összegzés Ritkábban mint havonta „Hasonló körülmények között én is szívesen elfogyasztanék egy pizzát” Gyorsan elkészíthető Hawaii Gazdagabb feltét (Tejfölös-fokhagymás csirkehúsos) Ajándék csoki Vékony, töltetlen szélű tészta (Töltött szélű tészta) 1-et fizet 2-t kap Vacsorára 400 – 499 Ft Otthon Hipermarket Társasággal Inkább evőeszközzel Asztal mellett vagy kanapén (?) Kvantitatív kutatás eredményei

Köszönjük a figyelmet! Kvantitatív kutatás eredményei