Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Célcsoportok és marketing
A projekt eredményei, előnyök, változások (3) Dr. Kajdi FerencDr. Martin Polovka Dr. Schmidt RezsőGyőri Tibor Schiller OttíliaTeschner-Kovács Zsófia Dr.
Mit reklámozhat? Az eladó cég szempontjából 1.Információt közvetít a termékről 2.Imázs bemutatása (központban a márkanév)
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Határ menti társadalmi kapcsolatok a lakossági kérdőívek alapján „A határ mentiségtől az integrált határrégióig” konferencia Liszt Ferenc Konferencia és.
SZOMSZÉDVÁRAK A határ menti településközi együttműködéshez szükséges kompetenciák fejlesztése a Nyugat-Pannon Eurégióban.
Marketingkutatás módszerei
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
A funkcionális élelmiszerek ismertségének vizsgálata
Piackutatás (teszt).
A kutatási program rövid bemutatása
KÖRNYEZET ÉS TÁRSADALOM Preferenciák és lakossági értékrendek önkormányzati kutatások alapján Az előadás elhangzott a Megyei Jogú Városok Szövetségének.
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
Piackutatás.
Reklámpszichológia Kutatási területek.
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK.
Szakdolgozat címe Készítette: X.Y Miskolci Egyetem
GERILLA-MARKETING.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
Reklámozás, Public Relations
Kutatási problémák megoldása. Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Vizsga feladatok (Minta)
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
DM kampány Készítették: Gémesi Julianna Kemensky Angéla.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Éghajlatváltozás Környezettudatossági felmérés A Greenpeace, a Magyar Természetvédők Szövetsége és a WWF Magyarország részére.
A piackutatás alapjai E-Learning.
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
Iszony vagy viszony - Magyarország megítélése az Európai Unió tagállamaként - Pavlics Tamás -
Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Hirdetési formák lakossági elfogadottsága Piackutatási eredmények Január.
Gazsó Tibor Századvég Alapítvány
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
Marketing információs
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Munkatársak alkalmasságának vizsgálata „Szolgálni, mint a fény”
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
Reklámkutatás Reklámkutatás Feitel Balázs, ügyvezető igazgató Millward Brown Hungary Kft Budapest, Aradi utca 8-10., t , 70/ f.
Ügyfélpreferenciák a bankszámlakivonatok esetében Dr. Tomcsányi Péter Prime Rate ügyvezető.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
Hirdetés más szemmel Kreatív hirdetési formák hatása a fogyasztóra.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
Ami változott, és ami nem
A kutatási program leírása
HAJLÉKTALANSÁG ÉS DROGHASZNÁLAT
Bankreklám vagy szappanopera?
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Előadás másolata:

Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat előadás

Mit tesztelünk? Insight – milyen fogyasztói problémára, élethelyzetre ad megoldást a termék Üzenet (ígéret) – mit nyújt ez a termék, miért jó a fogyasztónak, ha ezt veszi Hitelesség – miért hihető az üzenet, mi támasztja alá az ígéretet Pozícionálás – kinek jó ez a termék, kinek szánják A megjelenítés elemei – képek, szereplők, hangok, elrendezés, betűtípus, stb.

A reklámtesztelés szempontjai (konceptualizáció) Tetszés (összességében illetve a megjelenítés különböző elemeire vonatkozóan) Figyelemfelkeltő hatás, emlékezetesség Hitelesség Egyediség Üzenetátvitel az üzenet érthetősége az üzenet hitelessége az üzenet relevanciája (pozícionálás) az üzenet újdonsága az üzenet megkülönböztető jellege Márkázás a márkázás egyértelműsége a reklám illeszkedése a márkához

Reklámelőteszt

A reklámelőtesztek módszerének kiválasztása Jellemzően kvalitatív módszertannal történnek, mivel a kvalitatív kutatás Könnyebben elvonatkoztat a tesztanyag kidolgozottságától/kidolgozatlanságától (storyboard, animatics) Részletgazdagabb, több segítséget nyújt a végleges reklámanyagok kidolgozásához Veszélye: hogy felnagyíthatja a szokatlan megoldásokat alkalmazó vagy a társadalmi normákat sértő reklámok iránti ellenérzéseket Tisztán kvantitatív módszertant választhatunk akkor, ha Már elkészült reklámok közül kell választanunk A tesztelt reklámok még nem teljesen készek, de kidolgozottságuk szintje hasonló és a tesztanyagok alapján könnyen elképzelhetőek A legjobb megoldást természetesen a kvalitatív és kvantitatív módszerek különböző kombinációi jelentik

Kvalitatív reklámelőteszt Jellemzően fókuszcsoportos kutatás, modellezi a befogadás társas környezetét Jól megválasztott célcsoport(ok) Klasszikus fókuszcsoport, 7-8 fő, 1,5-2,5 óra időtartam, homogén összetétel A tesztanyagok bemutatása egyenként, egymás után történik, minden tesztanyagot részletes megbeszélés követ Közvetlen összehasonlításra csak a beszélgetés végén kerül sor Kvantitatív módszerrel nem tesztelhetőek egymással ‘versenyben’ a kidolgozottság különböző fokán álló tesztanyagok illetve nem hasonlíthatóak össze kész reklámok illetve nem teljesen kidolgozott reklámok eredményei

Kvantitatív reklámelőteszt Kérdőíves megkérdezés jellemzően hall test formában (különösen ha a tesztanyag technikaigényes, pl. tévéreklám) Jól megválasztott célcsoport(ok) Egy-egy tesztcellában legalább 100 fős mintanagyság Kb. 25-30 perces időtartam Jellemzően szekvenciális monadikus megoldás A tesztanyagok bemutatása egyenként, egymás után történik, minden tesztanyagot részletes megkérdezés követ Közvetlen összehasonlításra csak a beszélgetés végén kerül sor

Reklámhatás-vizsgálat

A reklám hatása (konceptualizáció) A termék/márka ismertségére A termék/márka kedveltségére, vásárlási hajlandóságra A termék/márka imázsára (minőségpercepció, különböző imázselemek) A termék/márka pozícionálására A terméktípussal kapcsolatos attitűdökre A termék/márka tényleges vásárlására

Reklámhatás-vizsgálat Kvantitatív módszertan (kiegészíthető kvalitatív magyarázó jellegű vizsgálattal) A kérdőíves megkérdezés a háztartásokban személyesen történik A célcsoportot jól reprezentáló mintára van szükség (pl. országos, területileg rétegzett mintavétel, a településeken véletlen sétás eljárással, a háztartáson belül a célcsoport tagjai körében születésnapi kulccsal) A 0. és az 1. fázis mintája a fontosabb jellemzők mentén nem térhet el lényegesen egymástól (de nem ugyanazokat az embereket kérdezzük meg) A kérdőív időtartama kb. 30-45 perc

A reklámhatás-vizsgálat fázisai 0. fázis: a kiinduló állapot felmérése, a kampány indulása előtt Márkaismertség Reklámismertség Kedveltség, használat Terméktípussal kapcsolatos attitűdök Márkaimázs (termékjellemzők illetve ‘szoftabb’ imázsjellemzők, pozicionálás – kinek való), elfogadottság, azonosulás Reklámimázs, elfogadottság, azonosulás 1. fázis: a kampány után néhány héttel Megismétlődnek a 0. Fázis témakörei az összehasonlítás érdekében A reklám spontán felidézése Spontán tetszés/nem tetszés A reklám egyes elemeinek felidézése (szöveg, kép, szereplők, stb.), megítélése Üzenet spontán felidézése Szlogen spontán felidézése, értékelése A reklám képpel segített ismertsége