MAGYAR COACHSZÖVETSÉG KÖZHASZNÚ ALAPÍTVÁNY

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Advertisements

ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
A civilek szerepe a társadalmi megújulást szolgáló programokban
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Európai Uniós pályázatok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok December 8. Barák Anita.
Az EU támogatáspolitikája és az oktatásfejlesztés Halász Gábor tudományos tanácsadó Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Tájékoztatás a Versenyképes tudás OP tervezetéről november 22. Közoktatás-politikai Tanács Dr. Sági Zsolt Főosztályvezető EU Koordinációs és Tervezési.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Társadalmi Megújulás Operatív Program
A Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) és a Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) Kisgyörgy Orsolya Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP civileket érintő területei. A TÁMOP specifikus céljai 1.A munkaerő-piaci kereslet és kínálat összhangjának javítása 2.Az aktivitás területi különbségeinek.
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
OFA Hálózat évi tevékenységei
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program TIOP Kecskemét, június 21.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Strukturális és Kohéziós Alapok
Foglalkoztatáspolitika az Európai Unióban
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A lisszaboni stratégia és a magyar foglalkoztatáspolitika Kordás László április 29. Balatongyörök.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv és az operatív programok rendszere CIVILIÁDA 2006 Budapest, október 18. Kelemen Balázs, főosztályvezető-helyettes.
Nem mondunk le senkiről – a Sárospataki kistérségben sem! Komplex felzárkóztató programok készítése a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben ÁROP /B.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
EGER TÉRSÉGE FEJLESZTÉSI EGYESÜLET „Területfejlesztés civil szemmel” Előadó: Pozsikné Hidvégi Éva, elnök.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
1 A jövő kérdései: Mi lesz az NFT II.-ben? Összegek, prioritások, programok,
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
A Társadalmi Megújulás OP és a Társadalmi Infrastruktúra OP Budapest, április.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
A határtérség.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
A jövő kérdései: Mi lesz az NFT II.-ben?
Előadás másolata:

MAGYAR COACHSZÖVETSÉG KÖZHASZNÚ ALAPÍTVÁNY Ágazati Esélyegyenlőség Térségek Közti esélyegyenlőség Burszki Mónika

Ágazati fejlesztési koncepciók készítése Fejlesztési politika tárgya szerint Regionális (terület) fejlesztés politika (OTK, ROP, megyei területrendezési terv, településfejlesztési koncepció stb.) Ágazati fejlesztés politika (gazdaság, közlekedés, idegenforgalom, környezet, szociális stb.) Az ágazati és regionális szint viszonya Ágazati szint Regionális szint (ÁOP-ROP) Feladatmegosztás Intézményrendszer- fejlesztés, nagy költségigényű beruházások Lakosság közeli ellátások Forrásmegosztás (ERFA, ESZA) Az önkormányzat, a régió és a Kormány közös felelőssége.

Ágazati fejlesztések főbb szereplői IH - koordináló szervezet (fejlesztéspolitikáért felelős kormánybiztos irányításával az NFÜ önálló szervezeti egységeként 2006-tól) Közreműködő szervezet (pl. Strukturális és Kohéziós Alapok kezelése során eljáró szervezet) Tervező (szakminisztériumok) Értékelők (ex-ante, mid-term, ex-post, értékelők, SKV értékelők) Pályázó Háttérintézmények ( Regionális Szociálpolitikai tervezési és Fejlesztési Hálózat – Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet) (célja: fejlesztési stratégiák, tervek, programok; kutatások készítése; ágazati problémakezelésben a területi szemlélet érvényesítése)

Ágazati fejlesztés a tervezési hierarchiában Társadalmi összetartozásról szóló nemzeti cselekvés (NCST) (társi kirekesztődés ellen) Szociális védelemről és társadalmi összetartozásról szóló nemzeti stratégiai jelentést (NSJ) Egészségügyi Fejlesztéspolitikai Koncepció (EFK) Közlekedéspolitikai koncepció

Országos Fejlesztéspolitikai Koncepció Az OFK (stratégia) legfontosabb célkitűzései 1. a gazdaság versenyképességének tartós növekedése 2. a foglalkoztatás bővülése 3. a versenyképes tudás és a műveltség növekedése 4. a népesség egészségi állapotának javulása 5. a társadalmi összetartozás erősödése 6. a fizikai elérhetőség javulása 7. az információs társadalom kiteljesedése 8. a természeti erőforrások és a környezeti értékek védelme és fenntartható hasznosulása +1 kiegyensúlyozott területi fejlődés

Ágazati fejlesztési stratégiák készítése A stratégia, koncepció, program, terv jelentése : Általános iránymeghatározás, amely vonatkozik a tervezésre, az irányításra, a végrehajtásra, továbbá az alkalmazásra kerülő eljárásokra egyaránt. Rendszerint hosszú időre szól, de a foglalkoztatáspolitikában gyakori a közép- és rövid távú Miért kell? - jogszabályi előírás - célállapot elérése érdekében

Ágazati fejlesztési stratégiák készítése Alaplépések 1. Probléma felvetés 2. Helyzetfeltárás 3. Előzetes tanulmány/stratégia/dokumentum 4. A tanulmány széles körű társadalmi/szakmai vitája 5. A szakmai javaslatok beépítése 6. A stratégia jóváhagyása 7. A jóváhagyott stratégia alapján a részletes rész-stratégiák (operatív programok), cselekvési tervek (akciótervek), az azokra alapozott programok, intézkedések kidolgozása 8. Végrehajtás, megvalósítás -----> Monitoring (Mid-term értékelés) 9. Ex-post értékelés

Ágazati fejlesztési stratégiák készítése Célok meghatározása dinamikus, fenntartható fejlődésére alapozott, magas szintű foglalkoztatottság elérése X térségben Stratégiai célok pl.: 1.) Teljes foglalkoztatottság 2.) Szolidaritás a hátrányos helyzetűekkel 3.) Aktív munkaerőpiaci politika 4.) A munkaerő minősége 5.) A munkaerőpiac minősége 6.) A munkahelyek minősége 7.) Partnerség Prioritások Nők teljes foglalkoztatottsága / férfiak teljes foglalkoztatottsága … (Dokumentumtól függő részletesség) Horizontális elvek: esélyegyenlőség, fenntartható fejlődés !KOHERENCIA – belső és külső!

Térségek Közti Esélyegyenlőség lényege Fejlett gazdasági környezet létrehozása 1.1. Térség marketing szolgáltatások 1.2. A térség infrastruktúrájának fejlesztése 1.3. A vállalkozói tanácsadó szolgálat működtetése 1.4. A működő vállalkozások versenyképességének támogatása 1.5. A vállalatok igényeinek megfelelő képzési programok szervezése

A tanuló kistérség megteremtése 2.1. Felnőttképzési stratégia kidolgozása 2.2. A tanulást, a művelődést népszerűsítő programok szervezése

A hátrányos helyzetű rétegek esélyegyenlőségének megteremtése 3.1. A munka világába vezető programok működtetése 3.2. A szociális gazdaság fejlesztése 3.3. Az esélyegyenlőség elvének tudatosítása és népszerűsítése

A térségi és térségek közötti partneri kapcsolatok létrehozása 4.1. Közösségfejlesztés 4.2. Foglalkoztatási partnerség építése a kistérségi és a határon túli munkaerőpiac szereplők között 4.3. A foglalkoztatási paktum működési feltételeinek megteremtése és működtetése

Fejlett gazdasági környezet létrehozása I. Térség marketing ÉMOP 4.1 – Versenyképes helyi gazdaság megteremtése ÉMOP 4.2 – A turisztikai potenciál erősítése A térség infrastruktúrájának fejlesztése ÉMOP – 4.1 Versenyképes helyi gazdaság megteremtése ÉMOP 4.3. – Településfejlesztés ÉMOP 4.4 – Humán közösségi infrastruktúra fejlesztése ÉMOP 4.5 – Térségi közlekedés fejlesztése GOP 2.3.3. – Az üzleti környezet fejlesztése GOP 2.3.4. – Az infokommunikációs technológia (IKT) infrastruktúrájának és használatának fejlesztése KOZOP 3.2 – A térségi elérhetőség javítása KOZOP 3.3 – Közlekedési módok összekapcsolása, gazdasági központok intermodalitásának és közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése KOZOP 3.4 – Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése TIOP 3.1.1. – Az „Intelligens iskola” infrastruktúrájának elterjesztése TIOP 3.2.1. – Regionális járóbeteg-szakellátó hálózatok fejlesztése TIOP 3.2.2. A fekvőbeteg-szakellátás intézményrendszerének felkészítése a struktúraváltásra TIOP 3.2.3. Információtechnológiai fejlesztések az egészségügyben TIOP 3.3.2. – A társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése TIOP 3.4.1. – Multifunkcionális közösségi központok kialakítása a nem formális tanulás, és a közösségfejlesztés szolgálatában

Fejlett gazdasági környezet létrehozása II. Új vállalkozások létesítésének és a működő vállalkozások versenyképességének támogatása ÉMOP – 4.1 Versenyképes helyi gazdaság megteremtése GOP 2.3.2. – A vállalkozások, elsősorban a KKV-k jövedelemtermelő képességének erősítése A vállalatok igényeinek megfelelő képzési programok GOP 2.3.5. – A humán tőkeállomány minőségének javítása TAMOP 3.2.1. – A gazdaság igényeihez igazodó szak- és felnőttképzés TAMOP 3.2.5. – Munkahelyi képzések TAMOP 3.4.2. Vállalkozások és a felsőoktatási kutatóhelyek együttműködésének ösztönzése (kutatói mobilitás, közös programok, kutatási szolgáltatások) TAMOP 3.4.4. Műszaki és természettudományos végzettséggel rendelkezők számának növelése a gazdasági szereplők aktív bevonásával

A tanuló kistérség megteremtése I. Felnőttképzési stratégia kidolgozása TAMOP 3.2.2. Átfogó kompetenciafejlesztő felnőttoktatási és –képzési programok TAMOP 3.2.1. – A gazdaság igényeihez igazodó szak- és felnőttképzés TAMOP 3.2.3. – A hátrányos helyzetűekre irányuló képzési programok TAMOP 3.5.2. – A leghátrányosabb helyzetű térségek komplex fejlesztéséhez kapcsolódó foglalkoztatási, képzési, oktatási, szociális, egészségfejlesztési elemek

A tanuló kistérség megteremtése II A tanulást, a művelődést népszerűsítő programok szervezése TAMOP 3.1.2. – Munkaerőpiac aktivizálás, megelőzés és képzés TAMOP 3.2.1. – A gazdaság igényeihez igazodó szak- és felnőttképzés TAMOP 3.2.4. – A pályaorientációs, pályatanácsadási és pályakövetési szolgáltatások fejlesztése TAMOP 3.3.1. – A kompetencia alapú oktatás és a korszerű pedagógiai módszerek elterjedésének támogatása a közoktatásban és a szakképzésben TAMOP 3.3.2. – A közoktatási és felsőoktatási intézmények művelődési, szociális, egészségnevelési és szabadidős szolgáltató szerepének erősítése, az oktatási és kulturális intézmények együttműködésének erősítése TAMOP 3.3.3. – Tanulási lehetőségek bővítése, új tanulási formák elterjesztésének ösztönzése TAMOP 3.3.4. – A formális, nem-formális és informális rendszerek összekapcsolása TAMOP 3.3.5. – Az interkultúrális nevelés fejlesztése, a nemzetiségi és migráns tanulók és felnőttek beilleszkedésének támogatása TAMOP 3.3.9. – A hátrányos helyzetű és roma tanulók szegregációja elleni küzdelem, az integrált oktatásuk támogatása, tanulási lehetőségeik bővítése TAMOP 3.3.10. A sajátos nevelési igényű tanulók integrációjának támogatása TAMOP 3.3.11. A kiemelkedően tehetséges hallgatók tehetségét támogató és fejlesztő, tehetséggondozó programok elterjesztése TAMOP 3.5.2. – A leghátrányosabb helyzetű térségek komplex fejlesztéséhez kapcsolódó foglalkoztatási, képzési, oktatási, szociális, egészségfejlesztési elemek

A hátrányos helyzetű rétegek esélyegyenlőségének megteremtése I. A munka világába vezető és visszavezető programok futtatása TAMOP 3.1.1. – Hatékony és korszerű foglalkoztatási szolgálat TAMOP 3.1.3. – A fiatalok munkába állásának segítése TAMOP 3.1.4. – Az idősebb korosztályok foglalkoztatásának elősegítése TAMOP 3.1.5. – A romák munkaerő-piaci részvételének növelése TAMOP 3.1.6. – Megváltozott munkaképességű és fogyatékos emberek foglalkoztatása TAMOP 3.2.7. – Munkaerő-piaci rugalmasság és biztonság TAMOP 3.5.2. – A leghátrányosabb helyzetű térségek komplex fejlesztéséhez kapcsolódó foglalkoztatási, képzési, oktatási, szociális, egészségfejlesztési elemek TAMOP 3.5.9. – Az aktivitás növelésének elősegítését az egészségi állapot és a munkavégző képesség javítását támogató szolgáltatások fejlesztése TAMOP 3.5.15. – A bűnelkövetők hatékony társadalmi visszailleszkedésének elősegítése TIOP 3.3.1. – A munkaerő-piaci részvételt támogató szolgáltatások infrastruktúrájának fejlesztése

A hátrányos helyzetű rétegek esélyegyenlőségének megteremtése II. A szociális gazdaság fejlesztése TAMOP 3.1.6. – Megváltozott munkaképességű és fogyatékos emberek foglalkoztatása TAMOP 3.1.8. – Szociális gazdaság, innovatív és helyi foglalkoztatási kezdeményezések és megállapodások TAMOP 3.5.2. – A leghátrányosabb helyzetű térségek komplex fejlesztéséhez kapcsolódó foglalkoztatási, képzési, oktatási, szociális, egészségfejlesztési elemek TAMOP 3.5.4. – Szociális szolgáltatások minőségének és hozzáférhetőségének javítása, szakemberek készségfejlesztése TAMOP 3.5.13. – A fogyasztók és ellátottak védelmének megerősítése a civil szolgáltatások és érdekvédelem, ill. a hatósági és jogvédő munka támogatásával TAMOP 3.5.14. – A társadalom biztonságérzetének fokozása közösségi bűnmegelőzési programokkal TIOP 3.3.2. – A társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése TIOP 3.4.1. – Multifunkcionális közösségi központok kialakítása a nem formális tanulás, és a közösségfejlesztés szolgálatában fejlesztése

A hátrányos helyzetű rétegek esélyegyenlőségének megteremtése III. Az esélyegyenlőség elvének tudatosítása és népszerűsítése TAMOP 3.1.7. – Nők és férfiak egyenlő esélyekkel a munkaerőpiacon TAMOP 3.2.3. – A hátrányos helyzetűekre irányuló képzési programok TAMOP 3.3.9. – A hátrányos helyzetű és roma tanulók szegregációja elleni küzdelem, az integrált oktatásuk támogatása, tanulási lehetőségeik bővítése TAMOP 3.5.3. – A halmozottan hátrányos helyzetű társadalmi csoportok munka-erőpiaci integrációjának előmozdítása TAMOP 3.5.5. – Az akadálymentesítés szakmai hátterének biztosítása, valamint a megváltozott munkaképességűek minősítési rendszere átalakítása, a rehabilitáció szakmai feltételeinek megteremtése TAMOP 3.5.7. – A diszkrimináció elleni küzdelem

A térségi és térségek közötti partneri kapcsolatok létrehozása és működése I. Közösségfejlesztés TAMOP 3.1.8. – Szociális gazdaság, innovatív és helyi foglalkoztatási kezdeményezések és megállapodások TAMOP 3.2.7. – Munkaerő-piaci rugalmasság és biztonság TAMOP 3.2.9. – Civil szervezetek kapacitásainak megerősítése, a szolgáltatói szerephez való alkalmazkodásuk segítése TAMOP 3.5.1. – Beruházás a jövőnkbe: gyermek és ifjúsági programok TAMOP 3.5.2. – A leghátrányosabb helyzetű térségek komplex fejlesztéséhez kapcsolódó foglalkoztatási, képzési, oktatási, szociális, egészségfejlesztési elemek TAMOP 3.5.6. – Helyi közösségek erősítése, felkészítés az aktív állampolgárságra TAMOP 3.5.7. – A diszkrimináció elleni küzdelem TAMOP 3.5.8. – A kulturális tőke fejlesztése a társadalmi kohézió és a kreativitás erősítése érdekében TAMOP 3.5.13. – A fogyasztók és ellátottak védelmének megerősítése a civil szolgáltatások és érdekvédelem, ill. a hatósági és jogvédő munka támogatásával TAMOP 3.5.14. – A társadalom biztonságérzetének fokozása közösségi bűnmegelőzési programokkal TIOP 3.4.1. – Multifunkcionális közösségi központok kialakítása a nem formális tanulás, és a közösségfejlesztés szolgálatában TIOP 3.4.3. – A kulturális infrastruktúra integrált fejlesztése a partnerségi együttműködésért és a hálózatosodás elősegítése érdekében

A térségi és térségek közötti partneri kapcsolatok létrehozása és működése II. Foglalkoztatási partnerség építés TAMOP 3.1.8. – Szociális gazdaság, innovatív és helyi foglalkoztatási kezdeményezések és megállapodások TAMOP 3.2.6. – A gazdasági szerkezetváltás előrejelzése és kezelése TAMOP 3.2.8. – A partnerség erősítése a munkaerőpiac szereplői között, a társadalmi párbeszéd intézményeinek és mechanizmusainak fejlesztése¸ a vállalkozások társadalmi felelősségvállalásának fokozása TIOP 3.4.3. – A kulturális infrastruktúra integrált fejlesztése a partnerségi együttműködésért és a hálózatosodás elősegítése érdekében A foglalkoztatási paktum szervezeti és infrastrukturális hátterének megteremtése és működtetése TIOP 3.3.2. – A társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése