Köszönöm a megtisztelő figyelmet!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Neveléselmélet, nevelésfilozófia
A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
Néhány fontos terület a Kreatív Ipar fejlődéséhez
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
4. Kreatív döntéshozatal
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
DIFFERENCIÁLT MOZGÁSÁBRÁZOLÁS
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Budapest, „Az ember csak azt érti meg, amire maga jön rá; amit készen kap, anélkül, hogy lélekben megdolgozna érte, az egyik fülén be, a másikon.
Fejlesztési koncepció
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az iskolaérettség kérdése
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Terézvárosi Nevelési Tanácsadó és Pedagógiai Szakszolgálat
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
A Kovács-módszer alapismeretei
Testnevelés tantárgypedagógia 7. ea.
Az emberi tanulás.
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
Speciális tanulási nehézségek
TERVEZET.
Mozgásfejlesztés a megkésett és akadályozott beszédfejlődésű gyermekeknél Ayres-féle szenzoros integrációs terápia a logopédiai korai fejlesztésben.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A differenciált fejlesztés pszichológiája
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Készítette: Ábelné Pintér Éva
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Pszichológiai Ismeretek
Integráló iskolák a közoktatásban
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
A „diszes” problémák korai jelei
FD - FEJLŐDÉSI DISZKALKULIA vizsgálata és terápiája DL lapokkal
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Az iskoláskor küszöbén
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Szeretettel köszöntöm
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Reflektív gondolkodás
Összeállította: Szabó Ilona
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Azonnal kezdünk! 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

Mozgáson innen -mozgáson túl Innovációs elképzelések a kisgyermekkori mozgásos fejlesztésben 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

MAGYAR MOZGÁSKOTTA MÓDSZER ARTISJUS: 981026001T 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

Gondolati játék: Mi jut eszünkbe ha a mozgásra gondolunk? 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

Miről árulkodik ez az írás? Bal kezes, 2.o. gyermek írása 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

Jobb kezes, afáziás írás 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

Miért gyenge a két írás? (hétköznapi ok tulajdonításaink) Gyenge a gyermek kézügyessége Még nem tanult meg írni. Keveset gyakorolt Nem jól hallotta vagy látta a szavakat Nem tudta betűkre bontani Nem figyelt eléggé 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

A hallott szavak alapján Az írott szavak alapján Egy bonyolult mozgásos cselekvés, a beszéd és az írás tényezői ( Ellis-Young 1988 ) A hallott szavak alapján Az írott szavak alapján Hallási elemző rendszer Hallási bemeneti lexikon Szemantikai rendszer Beszédkimeneti lexikon Grafemikus kimeneti lexikon Fonémaszint Fonéma – graféma konverzió Grafémaszint MOZGÁSMINTÁK előhívása,futtatása,gátlása Vizuális elemző Vizuális bemeneti lexikon Graféma – fonéma konverzió Szemnatikai (szójelentés) rendszer Beszédkimeneti lexikon (a szavak kiejtett formáit tartalmazza ) Fonémaszint(beszédhangok ) BESZÉDMOZGÁS 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár A LÉNY (Kovács Péter 1992) 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

Mozgás – felfedezés - öröm Mozgásos kompetenciák fejlődése, javulása Kognitív képességek fejlődése, javulása A tárgyi környezet felfedezése A társas környezet felfedezése Az én felfedezése A boldogság felfedezése 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár A MOZGÁSKOTTA MÓDSZER és ESZKÖZRENDSZER 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

UGYANARRÓL BESZÉLÜNK? ÉRTELMEZÉSI KERETEK PRAKTIKUS,PRAGMATIKUS MEGKÖZELÍTÉS BIOLÓGIAI, ORVOSI, PSZICHOLÓGIAI,PEDAGÓGIAI MEGKÖZELÍTÉS TANTÁRGY-PEDADÓGIAI MEGKÖZELÍTÉS MOZGÁSPSZICHOLÓGIAI MEGKÖZELÍTÉS 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

A MOZGÁSKOTTA MÓDSZER JELLEMZŐI: I A mozgáskotta módszer a testnevelés tudomány a pszichológia és a pedagógia interdiszciplináris megközelítését hangsúlyozza. A kognitív – mozgásos - emocionális rendszer mozgásos fejlesztésének új megközelítését adja. A külső és belső ingerek térbeli és időbeli optimalizálására, azok integrálására törekszik. A célszerűen összeállított speciális információs bemenetek ( jellemzően vizuális bemenetek) - mint hívóingeres felidézési helyzetek sorozatai működnek, segítik a sikeres végrehajtást, az idegrendszeri integráció kialakulását. 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

A MOZGÁSKOTTA MÓDSZER JELLEMZŐI: II A mozgásfejlődés és a kognitív fejlődés mögötti önszervező, idegrendszeri funkciókra, belső információs mozgásokra épít. Didaktikusan tervezhető hidat képez a figyelmi és mozgásfejlődés során az automatikus és a szándékos folyamatok között. A gyakorlatanyaga a gyermeki játékosságban, az örömszerző tevékenységekben gyökerezik. Közvetlen kapcsolatot alakít ki a kognitív fejlődés és a mozgásfejlődés között. 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

Amiről nem lehet eleget beszélni a FIGYELEM Olyan szelektív funkció amely lehetővé teszi, hogy a külső és belső ingeráradatból a releváns ingereket kiszűrjük, azokat optimális módon hasznosítsuk, míg az aktuálisan feleslegeseket a feldolgozáson kívül hagyjuk. 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár A mozgáskotta alapötlete a szabadon kombinálható, síkban vagy a térben elhelyezhető, jól követhető, érzelmi azonosulásra alkalmas vizuális szimbólumrendszer Az eredeti ötlethez kifejlesztett mozgáskottát számos kiegészítő eszköz teszi teljessé és élvezetessé 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár LÁBJELEKLÁBJE Lábjelek   2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár   FORGÁSJELEK, IRÁNYOK 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár KARJELEK Karjelek   2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

MOZGÁSKOTTA A GYAKORLATBAN 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

Alapvető mozgásos gyakorlattípusok: Automatikus ingerfeldolgozású gyakorlatok: ( a mozgásminta kialakulása veleszületett és/vagy implicit módon tanult, lefutása automatizált szabályok szerint történik ) Szándékos indítású de automatikus végrehajtású összetett gyakorlatok: ( a mozgásminta beindításakor explicit szabályok működnek, de a mozgás megindítása után a készségszintű folyamatok dominálnak ) Szándékos indítású, folyamatosan kontrollált, összetett gyakorlatok: ( a mozgásminta folyamatosan explicit szabályokhoz kötődik. A mozgásminta tervezésében és megvalósításában folyamatosan különböző automatikus és szándékos kognitív elemek működnek.) 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár   - egészséges 3-7 éves korú gyermekek óvodai nevelési program szerinti fejlesztésében. - egészséges 3-7 éves korú gyermekek óvodai nevelési programon kívüli fejlesztésében. - speciális fejlesztést igénylő 3-7 éves gyermekek ( sportterápia stb.) nevelése során. - részképesség problémákkal küszködő gyermekek speciális fejlesztő, korrekciós programjaiban. - korrekciós osztályokba járó 6-9 éves gyermekek fejlesztési programjaiban. - alsó tagozatos általános iskolások felzárkóztató, készségfejlesztő programjaiban - fogyatékos gyermekek nevelésében, fejlesztésében. KINEK AJÁNLJUK? 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

FEJLESZTÉSI TERÜLETEK   - színfelismerés fejlesztése - alakfelismerés fejlesztése ( alakállandóság, alak és háttér diff.) - hallásfejlesztés ( zenei eszközök, hang differenciálás stb.) - bőrérzékelés fejlesztése - izomérzékelés fejlesztése - testséma kialakítása, fejlesztése - térérzékelés, téri tájékozódás kialakítása, fejlesztése - lateralitás kialakítása, fejlesztése - egyensúlyérzék fejlesztése, korrekciója - nagymozgások térbeli szabályozásának fejlesztése, korrekciója - nagymozgások időbeli szabályozásának fejlesztése, korrekciója - nagymozgások dinamikai szabályozásának fejlesztése, korrekciója - emlékezet fejlesztése - gondolkodás, logikai képességek fejlesztése - számfogalom kialakítása, megerősítése - verbális fejlesztés - figyelem és részterületeinek fejlesztése - szocializációs folyamat segítése 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

HIÁNYOSSÁGAINK (ÖRÖKLÖTT-SZERZETT) BEHOZHATÓAK KORRIGÁLHATÓAK KOMPENZÁLHATÓAK FELDOLGOZHATÓAK SZERETHETŐEK 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

„NEM A GYŐZELEM, A RÉSZVÉTEL A FONTOS” (COUBERTEN) 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

ÖNSZERVEZŐDÉS ALKALMAZOTT MÓDSZEREK AA OPTIMALIZÁLT KÖRNYEZETI INGERMINTÁZAT BIOLÓGIAI ALAPOK, ÖRÖKLÖTTSÉG ÖNSZERVEZŐDÉS ALKALMAZOTT MÓDSZEREK TUDATOSSÁG SZERETET-KOMMUNIKÁCIÓ SZEMÉLYISÉG-KÖZPONTÚSÁG 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár

Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár Elérhetőség: mozgaskotta.hu mozgaskotta@gmail.com 30 / 9 380 125 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár