Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Azonnal kezdünk! 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
Mozgáson innen -mozgáson túl Innovációs elképzelések a kisgyermekkori mozgásos fejlesztésben 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
MAGYAR MOZGÁSKOTTA MÓDSZER ARTISJUS: 981026001T 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
Gondolati játék: Mi jut eszünkbe ha a mozgásra gondolunk? 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
Miről árulkodik ez az írás? Bal kezes, 2.o. gyermek írása 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
Jobb kezes, afáziás írás 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
Miért gyenge a két írás? (hétköznapi ok tulajdonításaink) Gyenge a gyermek kézügyessége Még nem tanult meg írni. Keveset gyakorolt Nem jól hallotta vagy látta a szavakat Nem tudta betűkre bontani Nem figyelt eléggé 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
A hallott szavak alapján Az írott szavak alapján Egy bonyolult mozgásos cselekvés, a beszéd és az írás tényezői ( Ellis-Young 1988 ) A hallott szavak alapján Az írott szavak alapján Hallási elemző rendszer Hallási bemeneti lexikon Szemantikai rendszer Beszédkimeneti lexikon Grafemikus kimeneti lexikon Fonémaszint Fonéma – graféma konverzió Grafémaszint MOZGÁSMINTÁK előhívása,futtatása,gátlása Vizuális elemző Vizuális bemeneti lexikon Graféma – fonéma konverzió Szemnatikai (szójelentés) rendszer Beszédkimeneti lexikon (a szavak kiejtett formáit tartalmazza ) Fonémaszint(beszédhangok ) BESZÉDMOZGÁS 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár A LÉNY (Kovács Péter 1992) 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
Mozgás – felfedezés - öröm Mozgásos kompetenciák fejlődése, javulása Kognitív képességek fejlődése, javulása A tárgyi környezet felfedezése A társas környezet felfedezése Az én felfedezése A boldogság felfedezése 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár A MOZGÁSKOTTA MÓDSZER és ESZKÖZRENDSZER 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
UGYANARRÓL BESZÉLÜNK? ÉRTELMEZÉSI KERETEK PRAKTIKUS,PRAGMATIKUS MEGKÖZELÍTÉS BIOLÓGIAI, ORVOSI, PSZICHOLÓGIAI,PEDAGÓGIAI MEGKÖZELÍTÉS TANTÁRGY-PEDADÓGIAI MEGKÖZELÍTÉS MOZGÁSPSZICHOLÓGIAI MEGKÖZELÍTÉS 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
A MOZGÁSKOTTA MÓDSZER JELLEMZŐI: I A mozgáskotta módszer a testnevelés tudomány a pszichológia és a pedagógia interdiszciplináris megközelítését hangsúlyozza. A kognitív – mozgásos - emocionális rendszer mozgásos fejlesztésének új megközelítését adja. A külső és belső ingerek térbeli és időbeli optimalizálására, azok integrálására törekszik. A célszerűen összeállított speciális információs bemenetek ( jellemzően vizuális bemenetek) - mint hívóingeres felidézési helyzetek sorozatai működnek, segítik a sikeres végrehajtást, az idegrendszeri integráció kialakulását. 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
A MOZGÁSKOTTA MÓDSZER JELLEMZŐI: II A mozgásfejlődés és a kognitív fejlődés mögötti önszervező, idegrendszeri funkciókra, belső információs mozgásokra épít. Didaktikusan tervezhető hidat képez a figyelmi és mozgásfejlődés során az automatikus és a szándékos folyamatok között. A gyakorlatanyaga a gyermeki játékosságban, az örömszerző tevékenységekben gyökerezik. Közvetlen kapcsolatot alakít ki a kognitív fejlődés és a mozgásfejlődés között. 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
Amiről nem lehet eleget beszélni a FIGYELEM Olyan szelektív funkció amely lehetővé teszi, hogy a külső és belső ingeráradatból a releváns ingereket kiszűrjük, azokat optimális módon hasznosítsuk, míg az aktuálisan feleslegeseket a feldolgozáson kívül hagyjuk. 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár A mozgáskotta alapötlete a szabadon kombinálható, síkban vagy a térben elhelyezhető, jól követhető, érzelmi azonosulásra alkalmas vizuális szimbólumrendszer Az eredeti ötlethez kifejlesztett mozgáskottát számos kiegészítő eszköz teszi teljessé és élvezetessé 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár LÁBJELEKLÁBJE Lábjelek 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár FORGÁSJELEK, IRÁNYOK 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár KARJELEK Karjelek 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
MOZGÁSKOTTA A GYAKORLATBAN 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
Alapvető mozgásos gyakorlattípusok: Automatikus ingerfeldolgozású gyakorlatok: ( a mozgásminta kialakulása veleszületett és/vagy implicit módon tanult, lefutása automatizált szabályok szerint történik ) Szándékos indítású de automatikus végrehajtású összetett gyakorlatok: ( a mozgásminta beindításakor explicit szabályok működnek, de a mozgás megindítása után a készségszintű folyamatok dominálnak ) Szándékos indítású, folyamatosan kontrollált, összetett gyakorlatok: ( a mozgásminta folyamatosan explicit szabályokhoz kötődik. A mozgásminta tervezésében és megvalósításában folyamatosan különböző automatikus és szándékos kognitív elemek működnek.) 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár - egészséges 3-7 éves korú gyermekek óvodai nevelési program szerinti fejlesztésében. - egészséges 3-7 éves korú gyermekek óvodai nevelési programon kívüli fejlesztésében. - speciális fejlesztést igénylő 3-7 éves gyermekek ( sportterápia stb.) nevelése során. - részképesség problémákkal küszködő gyermekek speciális fejlesztő, korrekciós programjaiban. - korrekciós osztályokba járó 6-9 éves gyermekek fejlesztési programjaiban. - alsó tagozatos általános iskolások felzárkóztató, készségfejlesztő programjaiban - fogyatékos gyermekek nevelésében, fejlesztésében. KINEK AJÁNLJUK? 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
FEJLESZTÉSI TERÜLETEK - színfelismerés fejlesztése - alakfelismerés fejlesztése ( alakállandóság, alak és háttér diff.) - hallásfejlesztés ( zenei eszközök, hang differenciálás stb.) - bőrérzékelés fejlesztése - izomérzékelés fejlesztése - testséma kialakítása, fejlesztése - térérzékelés, téri tájékozódás kialakítása, fejlesztése - lateralitás kialakítása, fejlesztése - egyensúlyérzék fejlesztése, korrekciója - nagymozgások térbeli szabályozásának fejlesztése, korrekciója - nagymozgások időbeli szabályozásának fejlesztése, korrekciója - nagymozgások dinamikai szabályozásának fejlesztése, korrekciója - emlékezet fejlesztése - gondolkodás, logikai képességek fejlesztése - számfogalom kialakítása, megerősítése - verbális fejlesztés - figyelem és részterületeinek fejlesztése - szocializációs folyamat segítése 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
HIÁNYOSSÁGAINK (ÖRÖKLÖTT-SZERZETT) BEHOZHATÓAK KORRIGÁLHATÓAK KOMPENZÁLHATÓAK FELDOLGOZHATÓAK SZERETHETŐEK 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
„NEM A GYŐZELEM, A RÉSZVÉTEL A FONTOS” (COUBERTEN) 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
ÖNSZERVEZŐDÉS ALKALMAZOTT MÓDSZEREK AA OPTIMALIZÁLT KÖRNYEZETI INGERMINTÁZAT BIOLÓGIAI ALAPOK, ÖRÖKLÖTTSÉG ÖNSZERVEZŐDÉS ALKALMAZOTT MÓDSZEREK TUDATOSSÁG SZERETET-KOMMUNIKÁCIÓ SZEMÉLYISÉG-KÖZPONTÚSÁG 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár
Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár Elérhetőség: mozgaskotta.hu mozgaskotta@gmail.com 30 / 9 380 125 2017.04.04. Magyar Gábor pszichológus, testnevelőtanár