VIII. Országos Média Diákverseny 2008Versenyfeladat.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb.” „…a banner mérete jelentõsen befolyásolja az.
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Az üzleti terv.
DPR kommunikáció alapelvei
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Verseny feladat kiírója: Beiersdorf Kft. Verseny szervezője: OMD Hungary Kft. VIII. Országos Média Diákverseny 2008.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
NouriFusion TM A bőrápolás alapjai 12 fantasztikus termék Két könnyen követhető rendszer (normál és száraz bőrre / normál és zsíros bőrre) Egyszerű, rugalmas.
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A szervezeti problémák kezelése
SZEMÉLYZETI MARKETING
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
ATL - mit hirdessünk és hol?
Környezeti kontrolling
Kutatási problémák megoldása. Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé.
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
Kérdések a második zh-hoz
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal január 14. Szolnok.
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
Vizsga feladatok (Minta)
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Művelődésgazdaságtan 2. előadás Szomor Tamás A m űvelő désgazdaságtan tárgya  A művelődést, kultúrát gazdasági szemszögből jellemzi - makro megközelítés.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
CONFIDENTIAL AND PROPRIETARY INFORMATION OF BURGER KING CORPORATION 1 BURGER KING – Az ajánlatok zsonglőre, a szegmentáció szakértője. (prezentáció a KREATÍV.
Blablabla Biyovis Szakmai nap A bőr és ami mögötte van.
ÜGYFELEK ÉS CSOMAGOK: mindenki elégedett? A fogyasztók és a bizalom kérdése.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
2/18/2018 Marketingterv Név.
Országos nagykereskedelmi menedzser
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Üzleti terv bemutatása
Üzleti terv bemutatása
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Előadás másolata:

VIII. Országos Média Diákverseny 2008Versenyfeladat

Nivea For Men: Modern arcápolás férfiaknak

Versenyfeladat Feladat: 1. Piackutatás 2. A NIVEA FOR MEN Frissítő Hidrogél (Energizing Hydrogel) termék 2009-es médiastratégiájának kidolgozása Hogyan válhat a potenciális, fiatal férfi közönség a NIVEA FOR MEN márka arcápolási termékeinek rendszeres használójává? A feladat kiírója: Beiersdorf Kft. A feladat témája: NIVEA FOR MEN arcápolás

A NIVEA FOR MEN márkanév piacvezető szereppel bír az after shave balzsamok és a férfi bőrápolás terén*. A NIVEA FOR MEN egyben az egyetlen márka, amely ennyire széleskörű szakértelemmel bír a férfi bőrápolás valamennyi területén. Külön férfiaknak tervezett termékek széles sorát gyártja: borotválkozási, arcápolási, dezodor jellegű, hajápolási, testápoló és fürdéshez használatos termékeket. Legsikeresebb és legjelentősebb termékeik közé tartozik a Q10 revitalizáló arckrém és az after shave balzsamok. A NIVEA FOR MEN, a világ egyik legnagyobb, bőrápolással foglalkozó márkája a Beiersdorf AG tulajdonát képezi. A bőr- és szépségápolási termékek vezető nemzetközi gyártójaként a Beiersdorf a legfrissebb fogyasztói szükségletek kielégítésére törekszik. * (az Euromonitor 2007 jelentése alapján) Piaci információk – férfi arcápolás

A TERMÉK NIVEA For Men Frissítő Hidrogél További részletek: Márka pozícionálás A NIVEA FOR MEN olyan innovatív arcápolási termékeket kínál, amelyek maximálisan kielégítik a férfiak sokrétű elvárásait az ilyen jellegű termékekkel szemben – könnyű megkülönböztethetőség és könnyű használhatóság. (Universal men’s care: NIVEA FOR MEN cares for the world's male skin and hair – irrespective of colour and age – with a complete range of male grooming products that are easy to choose and simple to use.) Termék információk: Stimuláló, hűsítő hidratáló arcápoló, amely kényezteti és felfrissíti a bőrt. Különleges összetételű, könnyű hidrogél formula Iso-magnéziummal, taurinnal és mentakivonattal. Frissíti és energiával tölti fel a bőrt. Javítja a bőr hidratáltságát. Eredmény: Felpezsdült, energiával teli bőr. Hűsítő bőrérzet, mely azonnal jelentkezik és hosszú ideig tart. A bőr fellélegzik, friss és ápolt lesz egész napon át. Termék koncepció: Önvizsgálat a tükörben: a férfiak egyre kritikusabbak saját külsejük megítélésében. Ötven százalékuk nem elégedett azzal, amit lát, de tudja, hogy megfelelő termékek használatával javíthatna bőre állapotán. Consumer insight: „Olyan arckrémet keresek, amely hosszantartóan frissíti bőrömet és nem hagy zsíros érzetet maga után”.

A CÉLCSOPORT NIVEA FOR MEN Frissítő Hidrogél További részletek: Marketing célcsoport  éves, normál bőrű férfiak, akik egyszerű, hatékony bőrápoló termékeket kedvelnek  A frissesség, a könnyű használat és a stimuláló érzés fontos szempont számukra, ők azok, akik a Frissítő termékcsalád használói (pl. Frissítő Borotvagél, Frissítő AS Balzsam, Fluid)  Kipróbáltak már többféle arcápolót, de a krémes összetételt túlságosan zsírosnak, nehéznek érzik  Nyitottak az újdonságokra, nem a klasszikus termékeket keresik, hanem a fiatalos, divatos kiegészítőket  Nem annyira fontos neki a hatóanyag, de szereti tudni, hogy milyen technológiával készült a termék.

PIAC: A férfi arcápolási piac a teljes kozmetikai piacon belül egy szűk szegmens, azonban nagy növekedési potenciállal bír. A férfi arcápoló termékkört az arclemosók, arckrémek, szemkörnyék ápoló krémek adják. Legnagyobb szereplők: Beiersdorf (Nivea For Men), L’Oreal (Men Expert), AVON. A média aktivitások terén is ez a 3 szereplő dominál. KÖZVETLEN VERSENYTÁRS: L’Oreal Men Expert A portfólióból a Hydra Energetic frissítő hidratáló arcápoló a közvetlen konkurens termék a Nivea For Men Frissítő Hidrogél számára. NIVEA FOR MEN arcáplók – Közvetlen versenytársak

Feladat kifejtése részletesen

Kutatás célcsoportja és céljai A kutatás célcsoportja: éves férfiak A kutatás céljai: A célcsoport körében kialakult márkakép megismerése a NIVEA FOR MEN, illetve az általatok meghatározott konkurens márkákra vonatkozóan  Mit tartanak a fogyasztók az egyes márkák erősségeinek/gyengeségeinek? A férfi arcápoló termékekhez kapcsolódó döntéshozatali mechanizmus megismerése  Használnak-e arcápoló terméket? Ha igen, miért? Ha nem, miért?  Milyen szempontokat vesznek figyelembe a vásárlási döntéshozatal során? Megfogalmazódnak-e bennük konkrét igények, elvárások arcápolási termékekkel szemben?  Mi az eladáshely / eladótér és az itt látható POS anyagok szerepe a vásárlási döntésben? Saját maga számára ő vásárol-e kozmetikumokat?  Az egyes döntéshozatali fázisokban milyen csatornákon keresztül tájékozódnak – információforrások (honnan tájékozódnak), médiatípusok és egyéb információforrások szerepe?  Elégedettek-e a megszerzett információkkal, van-e valami ötletük/elvárásuk, hogyan lehetne javítani a kommunikáción?  Eladáshelyi tapasztalatok Gondolatok a piaci szegmens és a NIVEA FOR MEN arcápolási termékcsalád jövőjét illetően A megadott szempontokon túl a kutatás még kiegészíthető a saját észrevételeitek szerint!

Kutatás /2 A kutatás eredményeinek összefoglalása szerepeljen a dolgozat önálló részeként is (kb. 5 oldal terjedelemben), és fontos, hogy az eredmények épüljenek be és jelenjenek meg a kommunikációs stratégiai részben! A piackutatás témájában tudunk komoly segítséget nyújtani saját honlapunkon, a –n keresztül, mely internetes lekérdezési lehetőséget biztosít elsősorban a éves korosztályban bármilyen kutatási témában. Részletes információt a honlapon a Namivan.hu címszó alatt adunk.

Versenyfeladat Kommunikációs feladat:  Kommunikációs célok megfogalmazása  Hogyan érjük el a céljainkat, azaz milyen kommunikációs stratégiát kövessünk, mely sikerre viszi a kampányt?  Taktikai megfontolások:  Javaslat kampányidőszak(ok)ra vonatkozóan  Javaslat a kampány intenzitására vonatkozóan  Médiatípusok meghatározása, indoklással (miért javasoljátok az adott médiumot?)  A médiatípusokon belül a javasolt csatornák kiválasztása  Költségekre vonatkozóan javaslat a büdzsé felosztására: médiatípusonként csak százalékosan A klasszikus médián kívül (TV, Rádió, Sajtó, Közterület és Internet) gondolkodhattok a bolti hálózatban (külső és belső felületek), rendezvényekben, film szponzorációban, bármilyen különleges megoldásban is!

Tartalmi és formai követelmények

A pályázat egyes részeinek ideális aránya:  kutatás kb.25%  kommunikációs stratégia kb. 75% A stratégiát rendelkezésre álló büdzsé nélkül kell kialakítani, ennek megfelelően semmilyen pénzügyi korlátozást nem adunk, de fontos, hogy a versenyzők az ésszerűség és megvalósíthatóság határain belül maradjanak. Kommunikációs csatornák használatában semmilyen megkötést nem teszünk, a tradicionális médiától kezdve a versenyzők által kreált új kommunikációs lehetőségekig minden felmerülhet.

Tartalmi és formai követelmények Általánosságban érvényes: adatok elemzése esetén csak a stratégiát megalapozó következtetéseket kérjük a pályamunkában feltüntetni, a részletező kimutatásokat - ha lesznek - a Mellékletben kell elhelyezni. Feltételezzük, hogy bármilyen kommunikációs csatornához rendelkezésre állhat kreatív anyag. Az egyéni kutatás eredményeit használják fel a versenyzők a stratégia kialakításában. A stratégiát kövesse taktikai terv (ATL médiahasználat, BTL események stb.) és a jelenlét súlyozása (azaz mikor, milyen intenzitással jelenjen meg az adott hirdetési forma) megfelelő alátámasztással.

Tartalmi és formai követelmények Mit várunk még? Média kreativitást (ötletes médiahasználati lehetőségek) Új, nem konvencionális eszközök* feltérképezése * konvencionális eszköz : klasszikus médiában klasszikus méret

Tartalmi és formai követelmények Mit NEM várunk? Kreatív koncepció és megvalósítás Nem kell az üzenetet (szlogen, logo…) kitalálni Nem kell szórásterv*, kedvezmények, árazás, költés összesítés *szórásterv: olyan részletekig kidolgozott médiaterv, amely napi/heti/idő bontásban tartalmazza a média megjelenéseket és azok gyakoriságát a költségekkel, kedvezményekkel együtt

Tartalmi és formai követelmények A prezentáció tartalmi követelményei: brief értelmezése egyéni piackutatás kommunikációs stratégia és taktika egyedi észrevételek, javaslatok melléklet, ha szükséges  A prezentáció formai követelményei:  az írott anyag Word formátumban készüljön  terjedelem: max. 20 oldal (+ melléklet)  betűméret: 12-es

Tartalmi és formai követelmények Mellékletben kérjük megadni versenytárs elemzés részletes adatai egyéni piackutatás részletei (kérdésenkénti bontásban, táblázatos formában) taktikát alátámasztó esetleges számok, mutatók