Értékelés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Feladatok ModellezésFeladatok TanórákÉrtékelés Észrevételek.
Advertisements

Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Hogyan értékeljünk Moodle-ban? Papp Gyula CONSEDU BT. MoodleMoot 2012 – Gödöllő.
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Weblap szerkesztés HTML oldal felépítése Nyitó tag Záró tag Nyitó tag Záró tag oldalfej tözs.
EURÓPAI VESZÉLYESÁRU BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK SZAKMAI TALÁLKOZÓJA BONN / GGVD – NÉMETORSZÁG (2) BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK NEMZETKÖZI SZAKMAI EGYESÜLETE – BTE.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Feladatok ModellezésFeladatok TanórákÉrtékelés Észrevételek.
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
Értékelés a pedagógiában
Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP – 08/1/B
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Programozási alapismeretek 10. előadás
Programozási alapismeretek 8. előadás. ELTE 2/  További programozási tételek További programozási tételek 
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Statisztika Érettségi feladatok
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
Az e-portfólió használati köre
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
szakmérnök hallgatók számára
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Témahét 2014 FÓKUSZBAN A DEMOKRÁCIA. Miért szervezünk témahetet minden évben? Azért,… hogy a jelen valós problémáit boncolgatva együtt tanulhassunk hogy.
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Modellezés Tanórák Tanórák Értékelés Észrevételek Tanórák.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
1 A Nyelvi Tesztelés és Értékelés Európai Egyesülete (EALTA)
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
A HUNAGI közösség és a CASCADOSS Dr. Remetey-Fülöpp Gábor főtitkár HUN A GI CASCADOSS REGIONÁLIS MŰHELY SZEGED, JANUÁR
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Információáramlás és kommunikáció 2010/2012. Ön szerint az információ-átadás mely formáját helyezi előtérbe az intézményvezető? (fő) (fő)
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat - levelező Sub-VI és grafikonok 1 Mingesz Róbert V
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
1 TANULÁSI TÍPUS TESZT.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Programozási alapismeretek 8. előadás. ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 8.2/  További programozási.
Programozási alapismeretek 10. előadás. ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 10.2/  Kiválogatás + összegzés.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Innovációt támogató megoldások: „Halad, aki megindult” ZALAEGERSZEG, 2015.SZEPT.30. JÓ GYAKORLATOT MEGOSZTÓ KONFERENCIA.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Nemzeti Köznevelési Portál
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Flip-It! A módszer alkalmazása
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Értékelés

Modellezés Feladatok Tanórák Értékelés Észrevételek Értékelés Formatív

Célok Ebben a modulban Ön azt fogja átgondolni, hogy hogyan ismerje fel a matematikai modellezés terén a diákok fejlődését, hogyan értékelje azt és végül hogyan támogassa a diákokat a további fejlődésükben. A modul problémákat vet fel, mind a formatív, mind az szóbeli összegző értékeléssel kapcsolatban. Az első almodulban megtárgyaljuk a formatív értékelés kulcskérdéseit, amelyekre a modul további része épül. Material has to be brought by teachers, but the trainer must prepare different types of tasks in case teachers don’t bring any.

Célok Ön ebben a részben: Kidolgoz elképzeléseket azzal kapcsolatban, hogy hogyan támogassuk a diákokat oly módon, hogy fejlődjön a matematikai tudásuk. Átgondolja, hogy hogyan értékelje formatívan a diákokat matematikai modellezés közben. Material has to be brought by teachers, but the trainer must prepare different types of tasks in case teachers don’t bring any.

A tanórai gyakorlat fejlesztése - kutatás Angol kutatók, Paul Black és Dylan Wiliam által 1998-ban készített első tanulmány (amely a tanórai keretben történő értékelés nemzetközi kutatásának kiindulópontja volt) összefoglalja a felmérést megelőző kilenc évben, illetve korábban e témában megjelent 250 cikk eredményeit. A kutatási eredmények összefoglalója az “Inside the Black Box” ( „A fekete doboz belsejében”)című cikkben olvasható. (elérhető a LEMA weboldalon)

“Working inside the black box” 2002 Tanárok és kutatók dolgoztak közösen azon, hogy tanórai gyakorlatba ültessék a kutatási eredményeket. A kutatás eredményeiről a “Working inside the black box” című kötet számol be. A jó gyakorlatokra a „tanulási folyamat értékeléseként” utalnak.

Elméleti háttér “A tanulási folyamat értékelése során információkat keresünk és értelmezünk, amelyeket a tanulók és a tanáraik arra használnak, hogy meg tudják határozni, hol tartanak a diákok a tanulás folyamatában, hová kell eljutniuk, s mi a legjobb mód arra, hogy odajussanak.” [Assessment Reform Group, Egyesült Királyság, 2002]

Tanulási folyamat értékelése Elméleti háttér Tanulási folyamat értékelése Pedagógiai gyakorlat Célok felosztása Önértékelés és egymás értékelése Szöveges összegző értékelés fejlesztő használata Kérdések Visszajelzés

Feladat Hány darab rizsszem található egy 1kg-os csomagban?

Feladat A www.freerice.com weboldal 10 szem rizst kínál fel a világban pusztító éhezés felszámolására minden egyes látogató után, aki bővíti a szókincsét. Hány kg rizst adományozott tegnap a weboldal az éhezés felszámolására?

A tanóra A helyszín - Németország A résztvevők - egy osztálynyi (25 fő) gyengébb teljesítményű 12 éves diák Időtartam - kb. 1 óra 15 perc

A tanóra

A tanulási folyamat értékelése Elméleti háttér A tanulási folyamat értékelése Pedagógiai gyakorlat Célok felosztása

Célok felosztása A célok koncentrálhatnak: A modellezési ciklus konkrét aspektusaira, vagy a modellezéssel kapcsolatos háttérismeretekre A matematikai ismeretekkel kapcsolatos tudásra, készségekre és megértésre A különböző munkamódszerekre, pl. csoportmunka, egymás értékelése …

Önértékelés és egymás értékelése Elméleti háttér Tanulás értékelése Pedagógiai gyakorlat Célok felosztása Önértékelés és egymás értékelése A szöveges összegző értékelés fejlesztő használata Kérdések Kérdések Visszajelzés

Kérdések Koncentráljunk nyitottabb kérdések feltevésére. Tekintsünk el az olyan kérdésektől, amelyek megválaszolása kizárólag lexikális tudást igényel. A kérdések megfogalmazása gondolkodásra serkentsen, új lehetőségek nyíljanak meg a diákok számára. Pl. „Miért gondolod ezt?” „Meg tudnád magyarázni …?” „Tudnál esetleg példát mondani más megközelítésekre?”

Kérdések Várakozási idő – amely a tanári a kérdésfeltevés és a kínos csend megtörése között telik el abban az esetben, ha a diákok nem válaszolnak azonnal a kérdésre –átlagosan kevesebb, mint 1 másodperc. “A kérdés feltevés utáni néma csend néha már fájdalmas volt.”

Kérdések „Amíg nem vizsgálod meg a saját kérdésfeltevésedet, nem is ébredsz rá, hogy milyen szegényes is az…Amikor a diákokkal foglalkozunk, elsősorban azokkal, akik nehézségekkel küzdenek, különösen fontos, hogy olyan kérdéseket tegyünk fel nekik, amelyek alapján elgondolkoznak az adott témáról, és lehetőség nyílik számukra, hogy megtegyék a következő lépést a tanulás folyamatában”

A gondolkodást és a közös munkát fejlesztő kérdések „Mi a véleményed Ági megközelítéséről?” „Még milyen feltevésekre van szükségünk?” „Egyetértesz ezzel? Miért igen? Miért nem?” „Tamás azt mondta hogy … Réka azt gondolta, hogy … hogyan tudnánk egymáshoz közelíteni ezt a két elképzelést?”

Átgondolás – páros munka - megosztás Kérdezési stratégiák Átgondolás – páros munka - megosztás Néhány perces megbeszélés párokban, vagy kis csoportokban… majd hozzájárulás az osztály közös megbeszéléséhez.

Önértékelés és egymás értékelése Elméleti háttér Tanulás értékelése Pedagógiai gyakorlat Célok felosztása Önértékelés és egymás értékelése Szöveges összegző értékelés fejlesztő használata Kérdések Visszajelzés Kérdések Visszajelzések

Visszajelzés A kutatási eredmények azt mutatják, hogy amikor a diákok osztályzatokat kapnak, akkor kevés figyelmet fordítanak a munkájukhoz fűzött megjegyzésekre. A visszajelzés azért fontos, mert: megerősíti a diákokat abban, hogy a jó úton haladnak; a személyes fejlődésükre vonatkozó javaslatok ösztönözik az előrehaladásukat. A szóbeli visszajelzés mindig hatékonyabb, mint az írásbeli.

A tanóra

A csoport Stratégia Első lépés: Az 1 g tömegű rizsben lévő szemek összeszámolása. Második lépés: Ennek megszorzása 1000-rel. Mert 1000 g=1 kg és 220 rizsszem van 1 g rizsben.

B csoport Először vettünk 100 szemet, s lemértük. Ezután vettünk még 400 szemet, így már 500 szem rizsünk volt. Végül 500x1000, mert 500 szem tömege 1 g volt. Szorozva 1000-rel = 1 kg rizs.

C csoport Elképzelés: Először is megpróbáltunk lemérni 1 rizs szemet konyhai mérleggel, de ez nem sikerült, mert 1 szem túl könnyű. Ezután nagyon sok szemet számoltunk össze, s így 5 grammot kaptunk. Ez kerekítve kb. 310 szem. Eredmény: 1 kg rizsben kb. 62.000 szem van.

A szöveges összegző értékelés fejlesztő használata Elméleti háttér Tanulás értékelése Pedagógiai gyakorlat Célok felosztása A szöveges összegző értékelés fejlesztő használata Társ- és önértékelés Önértékelés és egymás értékelése Kérdések Visszajelzés

Önértékelés és egymás értékelése Egymás értékelése lehet az önértékelés előfeltétele, és mint ilyen együttműködő és támogató környezetet igényel. A tanulási eredmények értékelésére vonatkozó kritériumoknak egyértelműnek kell lennie a diákok számára. A diákoknak olyan pozitív példákra van szükségük, amelyek megfelelnek ezeknek a kritériumoknak - ezt korábbi diák munkákban találhatják meg.

Önértékelés és egymás értékelése

Szöveges összegző értékelés fejlesztő használata Elméleti háttér Tanulás értékelése Pedagógiai gyakorlat Célok felosztása Szöveges összegző értékelés fejlesztő használata Önértékelés és egymás értékelése Kérdések Visszajelzés

Célok Ebben a modulban Ön azt fogja átgondolni, hogy hogyan ismerje fel a matematikai modellezés terén a diákok fejlődését, hogyan értékelje azt és végül hogyan támogassa a diákokat a további fejlődésükben. A modul problémákat vet fel, mind a formatív, mind a szöveges összegző értékeléssel kapcsolatban. Az első almodulban megtárgyaljuk a formatív értékelés kulcskérdéseit, amelyekre a modul további része épül. Material has to be brought by teachers, but the trainer must prepare different types of tasks in case teachers don’t bring any.

Tanári napló Ne felejtse el használni a tanári naplót, hogy feljegyzéseket készítsen az elhangzottakról. Gondolja végig, hogy az Ön tanítási módszereibe hogyan fognak beépülni a „Tanulási folyamat értékelése” gyakorlatai, s hogy kapcsolódnak ezek a gyakorlatok speciálisan a matematikai modellező órákhoz (ti. a modellezéshez).

…a következő almodul előtt… Használja fel valamelyik feladatot saját tanóráján. Hozzon magával néhány saját diákjaitól származó írásbeli munkát a következő almodulra. Material has to be brought by teachers, but the trainer must prepare different types of tasks in case teachers don’t bring any.