Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

Infrastruktúrafejlesztés a magyar-szlovén határszakaszon
A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató.
AZ SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON
Somogy megyei projektek
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Várpalota elkerülő építése
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
A GYSEV Zrt. vasútbiztonsági stratégiája
Pilisvörösvár (kiz. ) – Piliscsaba (bez
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
„ Tiszaalpár Nagyközség szennyvízelvezetése és tisztítása a település vonzó természeti környezetének, felszíni és felszín alatti vizeinek megóvásáért”
általános vezérigazgató-helyettes
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
MÁV Zrt közlekedésbiztonsági projekt (KözOP)
Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
KÖZOP-hoz illeszkedő projektek határmetszési szakaszainak megvalósíthatósági tanulmány szintű feltárása, azok hálózati vizsgálata a Magyarország határszakaszain.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
A GYSEV vasútbiztonsági projektötletei a KÖZOP-ban
KözOP - célzottan közlekedésbiztonságot javító infrastrukturális beavatkozások köszöntő: Schváb Zoltán, NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkár.
KÖZOP – célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Az M44 sorozatú, rádiótávirányítású tolatómozdony bemutatása
A SZEPTEMBER 7-ÉN BP.KELETI PÁLYAUDVARON TÖRTÉNT KISIKLÁSOS BALESET VIZSGÁLATA Két hasonló kisiklás Európában KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, 2007.
VASÚTI KÖZLEKEDÉS 10 ÉVES A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZAKMAI VIZSGÁLAT
Előadó: Dávid Béla – GYSEV Zrt május 7
bekövetkezett baleset ismertetése
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
Történelmi visszatekintés
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
GÖDÖLLŐI KIRÁLYI KASTÉLY A Gödöllői Királyi Kastély, komplex, környezetbarát üzemeltetést lehetővé tevő újjáépítése és családbarát szolgáltatásokkal történő.
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
VILLAMOSOK KISIKLÁSA KBSZ SZAKMAI NAP Budapest, május 7.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Különleges jelzések.
VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉNEK TAPASZTALATAI Juhász Zsoltné tervező FŐMTERV ZRT november 2.
Vonatveszélyeztetés Sopron állomáson Dávid Béla üzembiztonsági szakért ő vasúti balesetvizsgáló GYSEV Zrt. KBSZ nap –
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN.
A vasúti közlekedés felmérési eredményei (Május–július, 2013) EMAH Öko-mobilitás elősegítése az osztrák-magyar határtérségben VIRÁG Álmos, projektvezető.
A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben Előadó: Dávid Ilona, a GYSEV elnök-
Szajol-Püspökladány vasútépítés Szajol–Kisújszállás vonalszakasz pályaépítési munkái Kisújszállás–Püspökladány vonalszakasz pályaépítési.
Tevékenység főbb területei: -Tervelőkészítés, tervellenőrzés, műszaki specifikációk és pályázati dokumentációk készítése, a tervezés irányítása -Vágányok.
Előzetes javaslatok az öko-mobilitás elősegítéséhez az osztrák-magyar határtérségben EMAH projekt Virág Álmos, projektvezető.
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
Jelzőmeghaladás Dunakeszi állomáson
Budapest – Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás
Szembeközlekedés Kaposmérő és Kiskorpád állomások között
Előadás másolata:

Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt. hálózatán 2013. február 7. Gócza József

A GYSEV ZRT. TÖRTÉNETE 1872. okt. 15. Koncesszió a Győr (Raab) – Sopron (Oedenburg) - Neufeld/Leitha vonal építésére Victor von Erlanger báró részére. 1876. január 2. A Győr-Sopron vonal megnyitása 1879. okt. 28. A Sopron - Neufeld/Leitha szakasz megnyitása 1890. zónadíjazás bevezetése, utasforgalom bővülése 1907. Az első közvetlen gyorsvonat Budapestre 1987. a Győr Sopron vonal villamosítása

A GYSEV ZRT. TULAJDONOSI SZERKEZETE Állami és magántőke jelenléte Működési engedély és biztonsági tanúsítvány mindkét államban Előnyök: Tulajdonosok ösztönző magatartása, folyamatos kontroll, kiegyensúlyozott fejlődés

A GYSEV ZRT. VONALHÁLÓZATA -- A GYSEV Zrt. üzemelteti a: Győr - Sopron - Ebenfurth Fertőszentmiklós - Nezsider Sopron - Szombathely Szombathely - Szentgotthárd Rajka – Hegyeshalom – Porpác – Szombathely Szombathely – Kőszeg Szombathely – Zalaszentiván Körmend – Zalalövő vonalat.

A GYSEV ZRT. VONALHÁLÓZATA Teljes magyar vonalhálózat hossza: 434.7 km , Egyvágányú pálya, állomástávolságú közlekedés, Egyvágányú pálya, önműködő térközi közlekedés, Kétvágányú pálya, önműködő térközi közlekedés, Az üzemben lévő vágányhálózat 97 %-a önműködő vonatbefolyásolásra kiépített jelenleg: EÉVB, INDUSI, Az összes vonatkilométer teljesítmény 97%-a önműködő vonatbefolyásolásra kiépített vágányokon valósul meg.

A GYSEV ZRT. VASÚTVONALAINAK MŰSZAKI JELLEMZŐI A vasúti pályára engedélyezett sebességek: Győr - Sopron vonal: 120 km/h, (KÖFI vonal) Sopron - Szombathely vonal: 120 km/h, (KÖFI vonal) Szombathely - Szentgotthárd vonal: 120 km/h (KÖFI vonal) Szombathely – Kőszeg vonal: 80 km/h Szombathely – Zalaszentiván vonalszakasz: 100 km/h Szombathely – Hegyeshalom – Rajka vonal: 100 km/h A vonalainkon összesen: 41 állomás és 1 forgalmi kitérő található, (ezek közül 24 távvezérelt) 304 db útátjáró található (1,43 km / átjáró) melyek 83,2%- a önműködő sorompó berendezés

A GYSEV ZRT. BALESETI ADATAI A 2011. év vonat mennyiségi adatai: Összes vonatkilométer: 8.789.126 km Összes közlekedett vonat: 89.217 db (átlagosan 244/nap) A 2011. év baleseti adatai: Tolatási baleset 26 eset Elütés 72 eset Vonat veszélyeztetés 3 eset Útátjáróban történt baleset 9 eset Fékszorulás, hőnfutás 9 eset

A GYSEV ZRT. CÉLZOTTAN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGOT JAVÍTÓ FEJLESZTÉSI PROJEKTJE Projektötlet 2011. nyara PAD beadás 2011. október eleje Zsűri döntés 2011. november közepe TSz kötés 2012. február 28. A Megvalósíthatósági Tanulmány 2012. júliusban elkészült Tanácsadói, Kommunikációs, Mérnök szerződések megkötése 2012. év végéig Kivitelezési közbeszerzési felhívások feladása 2013. január, február Kivitelezési szerződések megkötése 2013. tavasza Kivitelezés ~ 6 hónap Projekt zárás ~ 2013. év vége

A GYSEV ZRT. CÉLZOTTAN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGOT JAVÍTÓ FEJLESZTÉSI PROJEKTJE A projekt tartalma: Sorompó fejlesztések: Csapórúd telepítések Jelzésadó eszközök cseréje Térfigyelő kamerák telepítése Diagnosztikai eszközök telepítése: Hőnfutásjelző berendezések telepítése Rakomány helyzetét figyelő berendezések telepítése Keréklaposodást, dinamikus tengelyterhelést vizsgáló berendezések telepítése

A GYSEV ZRT. CÉLZOTTAN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGOT JAVÍTÓ FEJLESZTÉSI PROJEKTJE A sorompó fejlesztések várható eredményei: A fejlesztés eredményeként, a Győr Sopron vonalon (hasonlóan a Sopron Szombathely Szentgotthárd vonalhoz), szinte kizárólag LED optikával felszerelt sorompó berendezések üzemelnek baleseti ráta csökkenés várható mértéke a fejlesztéssel érintett átjárókban: Csak LED 50% LED + csapórúd 85% Csak csapórúd 65% Térfigyelő kamera 90%

A járműdiagnosztikai fejlesztések szükségessége: A GYSEV ZRT. CÉLZOTTAN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGOT JAVÍTÓ FEJLESZTÉSI PROJEKTJE A járműdiagnosztikai fejlesztések szükségessége: A KÖFI rendszerek térhódításának következtében az ember által történő vonat megfigyelés elmaradása A vizsgált jelenségek: Keréklaposodás: A keréklaposodás a kerék futófelületének kerékcsúszás által elszenvedett sérülése Hőnfutás: A hőnfutás jelensége, a járműcsapágy, tárcsafék, vagy a kerékabroncs hőfoka különböző hibák miatt túllépi a megengedett értéket Rakomány csuszamlás: A rakomány elmozdulása, helytelen rögzítés, vagy kíméletlen tolatás miatt

DINAMIKUS TENGELYTERHELÉST MÉRŐ RENDSZEREK A dinamikus tengelyterhelés mérésére szolgáló rendszerek feladata a vasúti kerekek felületén keletkezett sérülések (csúszás okozta kopás, felrakódás), valamint a túlrakások kimutatása, riasztás adása.

HŐNFUTÁST JELZŐ RENDSZEREK A hőnfutott kocsik mérésére szolgáló rendszerek feladata a vasúti járművek csapágyain, tárcsafékein és a kerekek futófelületein a hőmérséklet mérése, riasztás adása

RAKOMÁNY CSÚSZÁST JELZŐ RENDSZEREK A kocsik rak és űrszelvényének mérésére szolgáló rendszerek feladata a vasúti járművek helytelen rakodás, vagy kíméletlen tolatás miatt keletkező rakomány kilógásának vizsgálata, riasztás adása

A DIAGNOSZTIKAI ESZKÖZÖK TELEPÍTÉSÉNEK EREDMÉNYEI Az elmaradó vasúti balesetek következtében adódó baleseti hasznok Az elmaradó vasúti baleseti károk miatt keletkező időmegtakarítás, Az elmaradó időveszteség következtében előálló hasznok. Járműdiagnosztikai_kisfilm.avi

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!