Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel"— Előadás másolata:

1 Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
„V0” VASÚTVONAL Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel

2 Mi is az a „V0”? Az M0 autópályához hasonló elveken alapú Budapestet elkerülő vasúti folyosó Kétvágányú, villamosított pálya 160 km/h tervezési sebesség Kizárólag teherszállító vonatok

3 Mikor merült fel? 1930-as évek: Vasúti körgyűrű építésének terve (Dunaföldvár-Solt) 1951. ÉK-i elkerülő szakasz Galgamácsa-Vácrátót között 1968. évi Közlekedési koncepcióban szerepelt 2010. felmerült a körgyűrű megépítése 2013. február 27. döntöttek a megépítéséről 2013. április 4. szándéknyilatkozat aláírása

4 Magyar vasúthálózat jelenlegi állapota
Sok helyen elavult, lassújelek Budapest központú hálózat „Vízfej jelleg” Duna-hidak: Északi vasúti híd Déli összekötő vasúti híd Bajai-híd

5 Rendező-pályaudvarok
ferencvárosi rendező pu. soproni rendező pu. záhonyi rendező pu.

6 Teherszállítási irányok

7 Átlagos napi vonatforgalom
Ütemes menetrend kevés menetrendi hely Déli összekötő hídon összesen: 94+82=176 vonat/nap Óránként és irányonként 4, naponta 192 tehervonat számára van kapacitás

8 Átjutási sebesség, átjutási idő
átlagosan 44,45 km/h az országban „V0” meglétével 53 km/h-ra növekedne Átjutási idő: átlagosan 9 óra az országban (a határállomásokon 1 ¾ h) V0” meglétével 7,5 órára csökkenne

9 Mik lehetnek a célok? Hazai célok: EU célja:
Teherszállítás sebességének emelése Budapest zajszennyezettségének csökkentése Előfeltétele a S-bahn kialakításának EU célja: A vasúti ágazat újjáélesztése Környezetkímélőbb közlekedési mód Kombinált árufuvarozás 2041-re a transzeurópai korridorok teherforgalma kétszereződik

10 Változatok kialakítása

11 I. változat

12 II. változat

13 III. változat

14 IV. változat

15 V. változat

16 VI. változat „Do minimum”

17 Problémák, Értékelés, Összehasonlítás

18 IV-V változat Vízfej csökkenése Kapacitásbővülés a hálózaton
Előnyök Hátrányok Vízfej csökkenése Kapacitásbővülés a hálózaton A budapesti rendező- pályaudvarok felszámolhatók Nem tehermentesíti az elővárosi vonalakat Személyforgalommal nem számol Kisajátítás

19 I-III változat Vízfej csökkenése Kapacitásbővülés a hálózaton
Előnyök Hátrányok Vízfej csökkenése Kapacitásbővülés a hálózaton A budapesti rendező- pályaudvarok felszámolhatók Budapestet elkerülő viszonylatok Jobb regionális kapcsolatok Nagyobb hossz, nagyobb összköltség Hosszabb menetidő Zavarérzékenység

20 Alternatív megoldások
Adminisztratív megoldások (77. sz. vonal) Nagysugarú kitérők a csomópontokban 3. vágány a déli összekötő hídon+külön szintű keresztezések Kelenföldön és Ferencváros 3. vágány az elővárosi vonalakon Alagút Budapest Kelenföld-Nyugati pu. viszonylatban

21 Felhasznált irodalom http://hu.wikipedia.org/wiki/V0_vas%C3%BAtvonal
hervonatoknak_a_magyar_vasuti_teherszallitas_rossz_vers enykepessegenek_javitasa_1_res content&view=article &id=145:amirl-a-vasut-szakertk- dunaujvaros-hatranyara-megfeledkeztek

22 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel"

Hasonló előadás


Google Hirdetések